Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Første bil, 200,000,- kr totalt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av nye biler er det mulig å gjøre enkelte kjøp også uten å betale så veldig mye. En varebil, som en Renault Kangoo med diesel starter såvidt jeg vet ved egenimport rundt 100 tusen, noe slikt som en Peugeot 109 vil kanskje komme på 110 tusen kanskje.

Lenke til kommentar

Av nye biler er det mulig å gjøre enkelte kjøp også uten å betale så veldig mye. En varebil, som en Renault Kangoo med diesel starter såvidt jeg vet ved egenimport rundt 100 tusen, noe slikt som en Peugeot 109 vil kanskje komme på 110 tusen kanskje.

En kangoo er dog ikke noe du sleper rundt venner med.

Lenke til kommentar

En kangoo er dog ikke noe du sleper rundt venner med.

Bilen min har nok ikke sett mer enn 0,1-0,3 % av kilometerne sine med baksete passasjerer. Det spørs nok hva slags person en er hva slags behov en har.

Lenke til kommentar

Nei, som sagt har bestemt meg for å kjøpe en 30-40000,- kr bil, som enten er 4 eller 2 seter, og senere om noen år bevege meg opp til en dyr bil med to seter, eller om jeg venter enda lenger kan jeg vel få meg drømme bilen, en Dodge Charger (Selvfølgelig ikke i for god tilstand, ettersom at det vil koste fryktelig mye)

Lenke til kommentar

Det billigste jeg har regnet meg frem til på nybil er en

Citroën C1, den havner på ca 78000 kroner. Det er samme bil som Peugeot 107 og Toyota Aygo. Den form for 2-seter som vil gi mest for pengene er trolig å kjøpe en brukt postbil på oslo bilauksjon, de har gått omkring 30-40 tusen kilometer, for en 2007 modell og pleier havne på ca 40 tusen, og det er mulig å bytte passasjersetet over til førersetet, slik at en slipper å sitte på det slittet setet selv.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Citroën C1, den havner på ca 78000 kroner. Det er samme bil som Peugeot 107 og Toyota Aygo.

Trenger nok ikke ny bil, når dem antageligvis blir brukt 1-3 år :)

importer du en slik selv vil du trolig kunne selge den igjen for nesten det du ga for den på grunn av differansen mellom norsk bil og ny import bil. Bare legger til at jeg har kjørt en, riktignok Toyota, og det er mer morsomme biler enn en skulle tro.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Citroën C1, den havner på ca 78000 kroner. Det er samme bil som Peugeot 107 og Toyota Aygo.

importer du en slik selv vil du trolig kunne selge den igjen for nesten det du ga for den på grunna av differansen mellom norsk bil og ny import bil.

Aha, så den prisen der er import prisen? Hvordan går man fram på dette egentlig? Gjør man det selv? En vei reise til feks Tyskland?

Lenke til kommentar

importer du en slik selv vil du trolig kunne selge den igjen for nesten det du ga for den på grunna av differansen mellom norsk bil og ny import bil.

Aha, så den prisen der er import prisen? Hvordan går man fram på dette egentlig? Gjør man det selv? En vei reise til feks Tyskland?

Det er beskrevet ulike steder på nettet, husk dessuten at du slipper omregistreringsavgift på nybil. Du bare drar til en tyskforhandler, kjøper bilen, drar ut av tyskland stempler papirene på andre siden av grensen, drar tilbake, får igjen 19 %, drar så til Norge, fortoller bilen osv.

Lenke til kommentar

Klokt valg og ikke brukte alle penga med ei gang, greit og ha en "billig" bil i ettpar år når du er uerfaren sjofør.

Selv hadde jeg en Nissam Primera 96 mod fra jeg var 19 til jeg var 21, bilen kosta meg 20 lapper og holdt nesten uten feil i 2 år, litt slitedeler som bremser osv ble jo byttet. Men alt i alt et fint forhold til den bilen. Hvis du kjøper en SRI så ser dem jo ganske greie ut og.

Nå 2 år seinere har jeg spytta litt over 200k i en bil, og er selvfølgelig storfornøyd, og glad for at jeg venta litt med og bruke såpass mye penger på bil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...