Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Første bil, 200,000,- kr totalt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Prim: "Forøvrig".

 

Bevis er artig, du har i så måte tilført debatten lite av det. :)

 

Siden du dro posten helt OT så bidro eg faktisk med saklighet før du kom :)

 

Men såklart eg veit ingenting om bil, det blir gjenspeila i mine skrivefeil, du har heilt rett.

 

Det er idiotisk av meg og påstå noke sånt som at Mercedes har laga gode biler?

Det er bare løgn.

 

 

Igjen! Du forstår ikke hva vi faktisk diskuterer! Vi diskuterer hvorvidt din statistikk er et argument eller ikke. Du fremholder at ujusterte tall fra en tilfeldig nettside kan regnes som et "bevis" og jeg beviser at det ikke kan. Du fremfører ingen argumenter, du sier bare at "tall er tall og de taler" eller hva slags svada det nå var.

 

 

Eg skreiv det til deg, det her er det som er tilgjengelig på Finn, det var ikkje en statistikk for og vise at ditta var bedre en andre biler, var noen som var frempå å vise at Mercedes aldri gikk meir en 50.000 km å at det var det dårligaste mest ustabile bruktbilkjøpet du fikk, derfor la eg fram det der.

 

Veit ikkje om du bare ignorerte det eller om du faktisk henger deg opp i detaljen at eg aldri la det fram som et "bevis"

 

 

Mener å huske at du omtalte listen din som "fullverdig statistikk" jeg.

 

"Kan jo faktisk hende at Fiat har bedre kvalitet en aston martin?

 

Dei fleste biler har jo bedre kvalitet en Ferrari og Lamborghini

Det har fortsatt ingenting å sei i mot at det er fantastiske bilmerker?

 

Det eg dro ut var en generell aktuell statistikk over kva som var tilgjengelig på markede.

 

Det er fullverdig statistikk som all annen statistikk.

 

Det er tallene, tall taler alltid.

 

Du kan velge og like dem eller ikkje, where you go now is all your pick. "

 

Det er jo ikke statistikk, det er en oppramsning. Statistikk er bearbeidet tallmatriale som skal bevise noe. Du har hele tiden fremført denne oppramsningen som et "argument", når det egentlig er en selvsagt oppramsning med en, sett i forhold til omstendighetene, lett forklaring. Jmfr tilgjengelighet, service og yrkeskjøring.

 

 

Gå frem til starten så leser du kva eg svarte det oppslaget med, så skjønner du akkurat det.

 

Grunnen til at eg svarte som eg gjorde var at statistikk er alt etter kva du gjør det til, akkurat som en prognose, men siden du sikkert kan masse meir en meg om ditta der så veit du vell det alerede.

 

 

Men i utgangspunktet så var det retta for å vise at Mercedes går lengre en 50.000 km, det gjorde det det skulle.

 

Hadde du bare lest heile tråden så hadde du spart deg alt det pisset du har vrengt utav deg.

 

Det var egentlig bare en peikepinne på at Mercedes kunne gå lenger en det han påpeikte.

 

Men så kom du med direkte frekkheter og spydigheter, deretter hadde eg ingen interesse med å påpeike det her, så kom du med "du er idiot" argumenter bare fordi du sa eg hadde brukt det som "statistikk" noke eg aldri har gjort, det er faktum, det kan framstillast i graf, fordi det er konkrete tall.

 

Det var måten eg svarte på, for det var måten du framla det på.

 

Enten er her mangel på kognitiv kapasitet, ellers vil du ikkje forstå.

 

Jada, her er sikkert masse masse skrivefeil, eg har dysleksi å jobber min del med det på skolen, så syns det er lol at siden eg ikkje skriver reint så har eg mindre grunnlag til og utale meg på.

 

Men såklart, du skal få det siste ordet.

 

Men for husroen sin skyld så anbefaler eg at du går fram til starten og leser litt i forkant med dei eg diskuterte med før eg postet kor langt forskjellige merker på Finn hadde rullet.

 

 

- Priim.

 

wtf noke rart hendte!

 

Men anbefaler aldri w210 karroseriet til Mercedes.

 

Men http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30195929

Evighetsmaskiner.

 

Enig! Pappa sin har rulla 1.8 mill!

 

 

Saaatan, picture! ;o

 

Den har runda en gang da, legger ut imorgen :)

 

Har nesten runda 2, prøv og selg den som ny bil etterpå! ;)

Lenke til kommentar

@Prim: Sinna nå? Jeg var faktisk ikke ufin, jeg kommenterte bare at det ikke er statistikk som du kan bevise noe med, og så kom du med noe "hahahaha" eller hva nå barnslig søl det var.

 

Men, for all del, bruk din "statistikk" slik det gagner deg best, og så lukker du ørene for dem som sier deg imot. All god fremgang har oppstått på den måten, virkelig. :)

Lenke til kommentar

@Prim: Sinna nå? Jeg var faktisk ikke ufin, jeg kommenterte bare at det ikke er statistikk som du kan bevise noe med, og så kom du med noe "hahahaha" eller hva nå barnslig søl det var.

 

Men, for all del, bruk din "statistikk" slik det gagner deg best, og så lukker du ørene for dem som sier deg imot. All god fremgang har oppstått på den måten, virkelig. :)

 

Nei, eg er bare frustert over at eg diskuterer det her med deg enda hadde du bare brukt den brilliante smartheten så du hadde klart å lese det som var i forkant av det eg postet så hadde fu aldri orka å starte det her.

 

Men du var ute etter en troll på "statistikken" min, eg jalla no bare med, burde heller bare drept det heilt med engang :)

 

Men ja eg lo faktisk av at du ikkje klarte å få noke utav sammenhengen der, var stygt av meg, du blei sikkert kjempe såra, var nok det som trigga deg, beklager :)

Lenke til kommentar

Jeg syns det er fint med biler med høy kjørelengde dersom de ikke har gått som Taxi. En taxi er nedkjørt etter den er brukt i 3 år, spesielt om den har gått 140-160 tusen km i året i Oslo. En import-bil som har gått endel på autobahn og kjørt av en selger uten at bilen har gått med passasjerer er mye finere og kan se strøken ut innvendig selv om den har gått 400 tusen. Slitedeler som for lengst ville vært skiftet på en norsk by-kjørt, kanskje alt etter 200 tusen kan fortsatt sitte på bilen. Jeg vil nesten hevde at en taxi er litt som en postbil som har gått i strøk der det er tett mellom postkassene. Da er ofte kjørelengden lav og slitasjen høy. Med en by-kjørt taxi er slitasjen høy, selv relativt til den høye kjørelengden, ihvertfall i sammenligning med import-biler som har høy kjørelengde og ikke har gått som taxi. Det er ikke det at ting ikke virker, det er bare at slitasjen og inntrykket, spesielt innvendig generelt er at alt er slitt.

 

Jeg ser mange grunner til at en drosjesjåfør velger Mercedes: Ønske om å ha bilen mest mulig på veien, effektive verksteder, gode garantier, bra bruktverdi, konkurranse om kundene. VAG greier knapt å ta seg av vanlige kunder sitt service behov, så jeg tviler på at de ønsker å ta seg av drosje kunder. Jeg ser dessverre ingen grunn til at en brukt Mercedes som har gått som Taxi i 3 år og kan ha en kjørelengde på opp mot 500 tusen er å foretrekke over en bil av et annet merke som ikke har gått som Taxi dersom kjørelengden i begge tilfeller er høy. Jeg tror hvemsomhelst som ga bort en bil i passende størrelse til noen i et relativt fattig land, rett og slett donerte en Taxi , skulle oppleve at den fikk en million kilometer. Peugeot 505 02 Såvidt jeg kunne lese så hadde poloen som hadde gått ca. 650 tusen, bare skiftet hjullager, drivaksler (som sikkert kunne vært unngått) og styrestag. Den hadde fortsatt original motor, turbo, girkasse, clutch.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Min A4 har gått 300 000, og der sitter mye av den originale forstillingen på, interiøret er strøkent (unntatt sliten trekk på førerstolen), bagasjerommet er tilnærmet ubrukt, baksetene er som nye, alt funker og er stramt som det skal være.

 

En import-bil som har gått 250 000km på autobahn, og siden 50 000km nesten utelukkende på svenske motorveier. Og så har jeg kjørt den litt ute i skogen og sånn, men 90% svensk motorvei.

 

Den føles mye bedre enn noen annen bil jeg har vært borti fra bystrøk eller forstadsstrøk som har gått under 200 000km, det inkluderer flere mercedeser, nettopp fordi den nesten bare har gått på motorveier.

Lenke til kommentar

Dette er en gammel artikkel, men den viser at Audi av de eldre årgangene er bra og at Mercedes er dårlig når det kommer til Rust:

http://www.nrk.no/programmer/tv/autofil/1.11786

 

I rettferdighetens navn vil jeg ikke utelukke at det har vært med unormalt mange taxier i undersøkelsene og at det drar opp rustproblemene for Mercedes E-klasse og ikke gjør sammenligningsgrunnlaget med Audi helt rettferdig.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Min A4 har gått 300 000, og der sitter mye av den originale forstillingen på, interiøret er strøkent (unntatt sliten trekk på førerstolen), bagasjerommet er tilnærmet ubrukt, baksetene er som nye, alt funker og er stramt som det skal være.

 

En import-bil som har gått 250 000km på autobahn, og siden 50 000km nesten utelukkende på svenske motorveier. Og så har jeg kjørt den litt ute i skogen og sånn, men 90% svensk motorvei.

 

Den føles mye bedre enn noen annen bil jeg har vært borti fra bystrøk eller forstadsstrøk som har gått under 200 000km, det inkluderer flere mercedeser, nettopp fordi den nesten bare har gått på motorveier.

 

Det bekrefter nok mine erfaringer det. En sjåfør som bryr seg om bilen sin kan få den til å holde seg som ny innvendig, men det er nok vanskelig å få til det i en Taxi. Min har gått ca. like langt som din og førersetet mitt ser fortsatt som nytt ut, men det er møkkete og hvordan en skal vaske et stoff setetrekk skikkelig er forbi det jeg har kunnskaper om.

Lenke til kommentar

Stoff setetrekkene i disse audiene med sportstoler er utsatt fra slitasje, da trekket ikke bare er litt i tynneste laget, men siden kantene på stolene griper ganske mye så skraper man fort borti når man går inn/ut, noe som sliter ut trekket på kanten etter en stund. Resten av stolen er helt fin.

Lenke til kommentar

Til trådstarter: For all del fokuser nå da på drivstoff-forbruk!!! Drivstoff er dyrt!

 

Har selv eid en c124 Eklasse 3 liter, ikke billig på forbruket, men det er det eneste.

 

Det er fort gjort å glemme forbruket på drivstoff på bilen, men ha det i bakhodet. Det er viktig og kan spare deg mye penger!

Lenke til kommentar

Stoff setetrekkene i disse audiene med sportstoler er utsatt fra slitasje, da trekket ikke bare er litt i tynneste laget, men siden kantene på stolene griper ganske mye så skraper man fort borti når man går inn/ut, noe som sliter ut trekket på kanten etter en stund. Resten av stolen er helt fin.

 

Det største problemet jeg ser med Audi, slik som med nye A1, er at det er som en stylet VW, og ikke et komplett uavhengig merke. Jeg har lagt merke til at VAG forsøker å skape større avstand opp til Audi noe som vises på de ville timeprisene de tar for å skru på Audi A8, som om den modellen krever bilmekanikere med doktorgrad. med BMW og Mercedes finnes jo ingen billige alternativer slik det gjør med Audi.

 

 

Til trådstarter står jeg fast på min anbefaling om å importere en 2003-2005 modell VW polo 1,4 TDI. Det er ikke sånn at en dyr bil har noen fabrikk i motorrommet som produserer drivstoff, men sånn burde det kanskje vært.

 

Noe som er verdt å merke seg er at det har vært veldig liten inflasjon i ny-bilprisene, og at enkelte alternativer på grunn av fremskritt i teknologi og avgiftsregler, som små dieselbiler har hatt prisfall de siste 10 årene, mens verkstedkostnader har økt voldsomt i perioden. Det betyr at det kan lønne seg å kjøpe en ny liten dieselbil sammenlignet med å kjøpe en gammel bil, spesielt en luksusbil med store reparasjonskostnader i mye større grad nå sammenlignet med for 10 år siden.

Endret av festen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Til trådstarter: For all del fokuser nå da på drivstoff-forbruk!!! Drivstoff er dyrt!

 

Har selv eid en c124 Eklasse 3 liter, ikke billig på forbruket, men det er det eneste.

 

Det er fort gjort å glemme forbruket på drivstoff på bilen, men ha det i bakhodet. Det er viktig og kan spare deg mye penger!

Så bare første og siste side.

Når jeg så " Eklasse 3 liter", tenkte jeg det måtte være Priim som var ute å anbefalte E300T igjen.

Det stemte spot on.

 

Rart at ikke bare alle kjøper E300T, så slipper alle å noengang å gå på verksted igjen!

Lenke til kommentar

Det største problemet jeg ser med Audi, slik som med nye A1, er at det er som en stylet VW, og ikke et komplett uavhengig merke. Jeg har lagt merke til at VAG forsøker å skape større avstand opp til Audi noe som vises på de ville timeprisene de tar for å skru på Audi A8, som om den modellen krever bilmekanikere med doktorgrad. med BMW og Mercedes finnes jo ingen billige alternativer slik det gjør med Audi.

Det føler jeg ikke at er så mye at audi har blitt dårligere, men at VW har blitt så bra at det eneste du betaler ekstra for er styling og fire ringer.

 

Når det er sagt så har man jo alltids A5 da for de som vil være separert fra VW. Eller gamle A4 cab var jo en rent gjennom fantastisk, men de delte modellene gir lite valuta.. Dog så er ikke prisforskjellen stor her i sverige, ikke om du skal ha litt størrelse på motoren.

Lenke til kommentar

Det største problemet jeg ser med Audi, slik som med nye A1, er at det er som en stylet VW, og ikke et komplett uavhengig merke. Jeg har lagt merke til at VAG forsøker å skape større avstand opp til Audi noe som vises på de ville timeprisene de tar for å skru på Audi A8, som om den modellen krever bilmekanikere med doktorgrad. med BMW og Mercedes finnes jo ingen billige alternativer slik det gjør med Audi.

Det føler jeg ikke at er så mye at audi har blitt dårligere, men at VW har blitt så bra at det eneste du betaler ekstra for er styling og fire ringer.

 

Når det er sagt så har man jo alltids A5 da for de som vil være separert fra VW. Eller gamle A4 cab var jo en rent gjennom fantastisk, men de delte modellene gir lite valuta.. Dog så er ikke prisforskjellen stor her i sverige, ikke om du skal ha litt størrelse på motoren.

 

Selv mener jeg kvaliteten på på den typen Audi A6 som kom i 1997 hos Audi var dårligere enn det forrige, ikke kjøremessing (multilink slår mcpherson), men ikke i forhold til feil, og det er bare å se på detaljer som dørlåser og dørhåndtak innvendig og ting som forstilling. Dørhåndtakene på den gamle Audi A8 og på VW passat er akkurat samme elendigheten, det knirker og skrangler. På en passat så jeg det ble skiftet komplett forstilling hele 4 ganger i løpet av 300 tusen kilometer. Normalt sett burde en forstilling, den som kom fra fabrikken holdt den lengden. Det er også alle løgnene om at det er underleverandører som er problemet, når det egentlig er arrogante tyske ingeniører som er problemet. Etterhvert knirker det og blir elendig. Audi 100 hadde ingen av disse problemene. Det samme med mikrobrytere i sentrallåsen, eller forstilling. Samtidig var det som kom på VW samtidig en klar oppgradering. Så du har nok rett. Jeg tror Audi ble dårligere og VW bedre, samtidig. Det vil si den gamle passaten hadde en enkel forstilling, derfor ble det en klar forverring i 1997. En passat med highline eller en bra utstyrt skoda superb er ikke noe betydelig dårligere enn en Audi A6. Jeg tror mye av grunnen til at mange merker har slitt med mye feil er det presset det har blitt på kostnader fordi bilene skal koste det samme som før, samtidig som råvarer har økt i kostnader på 3-400 % slik at alt må lages mer billig sammenlignet med før.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at introduksjonen av de nye seriene gikk rimelig dårlig for et par av modellene, men etter hva jeg har merket når jeg har sett og prøvekjørt de nye modellene, så er de bedre enn noen gang før. Mulig det er andre ting man ikke merker på en prøvekjøring som er problematisk dog.

 

Audis største problem er vel i grunn skoda, som i norge gir nesten samme komforten, for tilnærmet halv pris.

 

EDIT: Men nå sklir vi vel fort off-topic :p

 

Og som allerede nevnt, drivstoff-forubruk er også en ting å tenke på, men så lenge du holder deg unna unødvendig store og kraftige biler er ikke forskjellene såå store.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke bilfabrikkene har penger til å sette på skikkelige komponenter på bilene, det gjelder spesielt støtdempere. Det er heller ikke sånn at de fleste kundene vil ha gode støtdempere. Jeg har taxi dempere på bilen min (samme type som ble levert på mercedes taxier uten luftfjæring) og det utgjør en enorm forskjell. Det er mulig å kjøre på nesten hva som helst av dumper uten at det får konsekvenser, hadde jeg ikke hatt de demperne som er så stive at de aldri går til bunns er jeg sikker på at jeg alt hadde skiftet hjullager flere ganger (og dempere). Sånn jevnt over blir det mer ubehagelig med stive dempere, men det gir beskyttelse når det trengs. Lavprofildekk bare øker slitasjen på understellet samtidig som beskyttelsen blir mindre.

Endret av festen
Lenke til kommentar

 

Har nesten runda 2, prøv og selg den som ny bil etterpå! ;)

29dtvh5.jpg

 

 

haha, nice :):tease:

 

Til trådstarter: For all del fokuser nå da på drivstoff-forbruk!!! Drivstoff er dyrt!

 

Har selv eid en c124 Eklasse 3 liter, ikke billig på forbruket, men det er det eneste.

 

Det er fort gjort å glemme forbruket på drivstoff på bilen, men ha det i bakhodet. Det er viktig og kan spare deg mye penger!

Så bare første og siste side.

Når jeg så " Eklasse 3 liter", tenkte jeg det måtte være Priim som var ute å anbefalte E300T igjen.

Det stemte spot on.

 

Rart at ikke bare alle kjøper E300T, så slipper alle å noengang å gå på verksted igjen!

 

Har ikkje anbefalt E300t :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...