Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Første bil, 200,000,- kr totalt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg lukta sarkasme ><

 

Nei, bruktbil mercedes er det dårligste du kan bruke penger på,

 

 

Er faktisk første gang eg har hørt.

 

Sjangsen er at motoren går i løpet av et par år og da er det 50 000 å fikse den, om det i det hele tatt går.

 

At du ikkje har peiling på kva du prater om er heilt åpenbart, les det som står lenger oppe.

 

Jeg vet godt var jeg prater om, jeg har erfaring selv med det. Motorene har veldig kort levetid på biler laget på 90tallet og tildig 2000tallet. Og når det først skjer noe blir det dyrt.

Lenke til kommentar

Det er ikke uten grunn at det ble montert forsterkede støtdempere på Mercedes som skulle selges som Taxi. Det med Mercedes og Taxi er spesielt for norske forhold og beviser ingenting. Det er bra biler, det er ikke det, men oversikten din blir veldig feil. En gammel 220 CDI som har gått 5 år som Taxi, den er nesten et vrak, selv om det står Mercedes på den. Utslitt og stusselig innvendig. Det er ikke det at det er masse feil, det er mer følelsen av at bilen er utslitt, løs, harde seter osv.

 

 

Statistikken min er biler til salgs på finn.no

 

Eg lukta sarkasme ><

 

Nei, bruktbil mercedes er det dårligste du kan bruke penger på,

 

 

Er faktisk første gang eg har hørt.

 

Sjangsen er at motoren går i løpet av et par år og da er det 50 000 å fikse den, om det i det hele tatt går.

 

At du ikkje har peiling på kva du prater om er heilt åpenbart, les det som står lenger oppe.

 

Jeg vet godt var jeg prater om, jeg har erfaring selv med det. Motorene har veldig kort levetid på biler laget på 90tallet og tildig 2000tallet. Og når det først skjer noe blir det dyrt.

 

 

Begrunn deg skjøl, sjå på det eg la ut, det er kva bilar som ligger på finn.no til salgs i fra 300.000 km og opp, fleste parten er Mercedeser, ligger en del over andre biler.

 

Du sier at motorane ryker etter 50.000 km? fint for da har du fortsatt garanti.

 

Underbygg det du sier

Lenke til kommentar

@Priim: Har du kilde for denne statistikken?

 

Finn.no

 

 

Så genialt. Jeg skal også finne opp min egen statistikk, som viser at Peugeot 307 eier verden!

 

Med en så enkel tilnærming, i et forsøk på å få et argument, er mulighetene for feil omtrent uendelig. Bare et så enkelt faktum at Mercedes ofte går som taxi, dvs kjører mye, og får jevnlig service er et godt argument for at statistikken din er verdiløs. Når man bruker bilen som yrkesverktøy så velger man gjerne å koste på seg dyre deler for å kunne kjøre favorittmerket. Dette sier dog lite om hvordan en vanlig mann, og da gjerne en på 18 jmfr. denne tråden, vil oppleve det å vedlikeholde og påkoste deler.

Lenke til kommentar

@Priim: Har du kilde for denne statistikken?

 

Finn.no

 

 

Så genialt. Jeg skal også finne opp min egen statistikk, som viser at Peugeot 307 eier verden!

 

Med en så enkel tilnærming, i et forsøk på å få et argument, er mulighetene for feil omtrent uendelig. Bare et så enkelt faktum at Mercedes ofte går som taxi, dvs kjører mye, og får jevnlig service er et godt argument for at statistikken din er verdiløs. Når man bruker bilen som yrkesverktøy så velger man gjerne å koste på seg dyre deler for å kunne kjøre favorittmerket. Dette sier dog lite om hvordan en vanlig mann, og da gjerne en på 18 jmfr. denne tråden, vil oppleve det å vedlikeholde og påkoste deler.

 

hahahahahahahahahaahahahahahaha

 

Eg orker faktisk ikkje og gje deg et bedre svar.

Lenke til kommentar

@Priim: Har du kilde for denne statistikken?

 

Finn.no

 

 

Så genialt. Jeg skal også finne opp min egen statistikk, som viser at Peugeot 307 eier verden!

 

Med en så enkel tilnærming, i et forsøk på å få et argument, er mulighetene for feil omtrent uendelig. Bare et så enkelt faktum at Mercedes ofte går som taxi, dvs kjører mye, og får jevnlig service er et godt argument for at statistikken din er verdiløs. Når man bruker bilen som yrkesverktøy så velger man gjerne å koste på seg dyre deler for å kunne kjøre favorittmerket. Dette sier dog lite om hvordan en vanlig mann, og da gjerne en på 18 jmfr. denne tråden, vil oppleve det å vedlikeholde og påkoste deler.

 

hahahahahahahahahaahahahahahaha

 

Eg orker faktisk ikkje og gje deg et bedre svar.

 

Det sier jo strengt tatt mer om deg enn om meg... :)

Lenke til kommentar

Les igjennom det du skreiv og tenk igjennom kvifor det er sånn, du svarte egentlig for deg skjøl.

 

Er en grunn til at det er Mercedeser som blir brukt til Taxi omkring i Europa.

 

Mercedes er utvilsomt et merke med høy kjørekomfort, og en ganske grei restverdi selv med et høyt antall kjørte km. Men det er langt fra å konstatere dette, og anbefale en slik bil som førstebil til en 18åring, og si at den er det beste valget siden det på dette tidspunktet er Mercedes som har flest biler tilsalgs på finn.no, med over 500.000 kjørte km.

 

Og jeg har lest igjennom det, du klarer ikke å se forskjellen på et nyttekjøretøy og et privatkjøretøy. Jeg venter fremdeles på et motargument der.

Lenke til kommentar

Greia med finn.no statistikken er at taxi-biler er sterkt overrepresenterte, både volvo og mercedes benz er typiske taxibiler, vw begynner å ta inn på det markedet også.

Dette er biler som er på hver eneste service, der oljen blir skiftet jevnlig, og der sjåføren lever av at bilen er i god stand, det er ikke sammenlignbart med andre merker, derfor er ikke statistikk fra finn.no representativt for kvalitet.

 

Mercedes har vært vanlig som taxi mye fordi de alltid har hatt en følelse av at de er noe mer enn andre biler i luxus-veien, i samme retning som rolls og bentley (selv om disse er mye lenger i denne retningen). Dette har dog endret seg ganske mye, og spesielt volvo har tatt store deler av taxi-markedet, men også toyota og VW begynner å egle seg inn. Forskjellene er ikke så store lenger, i hvert fall ikke etter det begredelige W210 chassiet som allerede er nevnt.

 

Audi anbefales, men bare om du kan eller kjenner en som kan skru på biler, deler kan du få billig i tyskland (ikke spesielt dyrere enn andre merker) men i norge koster det skjorta, møller er også noe jævlig å forholde seg til, både på pris og service, så det anbefales at du fikser bilen din et annet sted. Over til selve bilen er de veldig fine, og forstillingen har en del svakheter, som spesielt kommer frem på passat og A6, men i hvert fall på A4 er de mest utsatte delene relativt lett og billig å fikse.

 

Når det kommer til billige og problemfrie biler er det japanerne som du skal se på, så lenge de er rustfrie, eller så godt som rustfrie, så går de stort sett uten et eneste problem, både toyota, honda og mazda har flere gode modeller, selv om de gjerne er kjedelige å se på, både på ut og innsiden (da spesiellt småbilene). Honda accord er et godt valg om du vil ha noe som føles litt mer "europeisk" i kvaliteten, men de koster gjerne mer enn konkurente.

Lenke til kommentar

Les igjennom det du skreiv og tenk igjennom kvifor det er sånn, du svarte egentlig for deg skjøl.

 

Er en grunn til at det er Mercedeser som blir brukt til Taxi omkring i Europa.

 

Mercedes er utvilsomt et merke med høy kjørekomfort, og en ganske grei restverdi selv med et høyt antall kjørte km. Men det er langt fra å konstatere dette, og anbefale en slik bil som førstebil til en 18åring, og si at den er det beste valget siden det på dette tidspunktet er Mercedes som har flest biler tilsalgs på finn.no, med over 500.000 kjørte km.

 

Og jeg har lest igjennom det, du klarer ikke å se forskjellen på et nyttekjøretøy og et privatkjøretøy. Jeg venter fremdeles på et motargument der.

 

 

Joda, kommer i fra en Mercedes familie, min onkel har en 250d som han har hatt siden bilen ble levert i fra frabrikken i Tyskland, bilen har i dag godt 760.000 km uten at han har hatt bemerkningsverdig store problemer med den, han har skiftet det meste selv uten og være noke bilmekaniker. Bilen er 24 år, do the math.

 

Ellers så hadde min far en E230 w124 1993 modell som hadde kjørt 450.000 da han kjøpte den til arbeidsbil, den bilen rullet 150.000 km før han måtte skifte børster på den, bilen rullet til 630.000 før den fekk juling av en hjort.

 

Bilen var ikkje brukt som taxi men var brukt av en kar som var litt glad i og kjøre på bilferie, pensjonist.

 

Har selv en E230 w124 1991 modell som har gått 250.000, en bil som eg ikkje har hatt bemerkningsverdige problemer med, har jobbet litt med den skjøl for at eg vil den skal sjå litt fin ut, så balla på meg litt elektriske problem då eg begynte og koble anlegg, men dei er ganske så skjølpåskyldte.

 

 

Bilen eg kjøpte kostet meg 36.000 kr og eg har hatt den i 3 år, den har eg hatt totale utgifter på 10.000 kr i løp av 3 år, då skifta eg eksosanlegg fordi der va rustet hull da eg kjøpte den, nye dynamo børster og skiftet viftereima, kjøpte også nye dekk.

Måtte og til med ny cd spiller ><

 

Dyrt? i think not.

Fornøgd? Veldig.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvor gamle dere er men jeg er 14 år, men kan si litt likevel. Vi har to mercedeser begge med automat kasse, en 1995 modell og en 2004 modell. Skal si mest om 1995 modellen den har en liten rust flekk på venstre forskjerm pga steinsprut, ellers finnes det ikke rust. Den har gått 200 tusen km, og jeg skal ha den når jeg fyller 18 år. Når jeg var i syden for 3 år siden satt jeg meg inn i en mercedes som da hadde gått 800 tusen km, og da skjønte jeg hva jeg skulle ha. Men mercedes kan automat girkasser bedre enn de fleste. Å skal jeg ha noe annet enn mercedes skal jeg ha BMW.

 

Men hvis du kjøper nytt engang i tiden kjøp noe du vil ha og ha den så lenge du kan. Jeg ville kjøpt Opel eller Skoda. Men siden du har 200 tusen så kjøper du noe for rundt 20-30 tusen som er eu-ok i 2 år til.

Lenke til kommentar

Les igjennom det du skreiv og tenk igjennom kvifor det er sånn, du svarte egentlig for deg skjøl.

 

Er en grunn til at det er Mercedeser som blir brukt til Taxi omkring i Europa.

 

Mercedes er utvilsomt et merke med høy kjørekomfort, og en ganske grei restverdi selv med et høyt antall kjørte km. Men det er langt fra å konstatere dette, og anbefale en slik bil som førstebil til en 18åring, og si at den er det beste valget siden det på dette tidspunktet er Mercedes som har flest biler tilsalgs på finn.no, med over 500.000 kjørte km.

 

Og jeg har lest igjennom det, du klarer ikke å se forskjellen på et nyttekjøretøy og et privatkjøretøy. Jeg venter fremdeles på et motargument der.

 

 

Joda, kommer i fra en Mercedes familie, min onkel har en 250d som han har hatt siden bilen ble levert i fra frabrikken i Tyskland, bilen har i dag godt 760.000 km uten at han har hatt bemerkningsverdig store problemer med den, han har skiftet det meste selv uten og være noke bilmekaniker. Bilen er 24 år, do the math.

 

Ellers så hadde min far en E230 w124 1993 modell som hadde kjørt 450.000 da han kjøpte den til arbeidsbil, den bilen rullet 150.000 km før han måtte skifte børster på den, bilen rullet til 630.000 før den fekk juling av en hjort.

 

Bilen var ikkje brukt som taxi men var brukt av en kar som var litt glad i og kjøre på bilferie, pensjonist.

 

Har selv en E230 w124 1991 modell som har gått 250.000, en bil som eg ikkje har hatt bemerkningsverdige problemer med, har jobbet litt med den skjøl for at eg vil den skal sjå litt fin ut, så balla på meg litt elektriske problem då eg begynte og koble anlegg, men dei er ganske så skjølpåskyldte.

 

 

Bilen eg kjøpte kostet meg 36.000 kr og eg har hatt den i 3 år, den har eg hatt totale utgifter på 10.000 kr i løp av 3 år, då skifta eg eksosanlegg fordi der va rustet hull da eg kjøpte den, nye dynamo børster og skiftet viftereima, kjøpte også nye dekk.

Måtte og til med ny cd spiller ><

 

Dyrt? i think not.

Fornøgd? Veldig.

 

 

"Jeg kjenner en, som har en onkel, som engang var i marinen med en som kanskje visste om en som hadde en nabo, som sansynligvis hadde gått i klasse med en, hvis far røykte til han var over 100! Derfor mener jeg at røyking er totalt uskadelig!" InB4: Min pappa er sterkere enn din!

 

 

For å være saklig: Mercedes er en bra bil, for all del, og man kan være heldig eller uheldig. Det som teller mer her, er hva en på 18 kan forvente å måtte legge ut i deler/arbeid. Nå sier trådstarter ikke mye om hva ferdigheter han innehar, men jeg vil tro at om man skal måtte bekoste alt selv, på et verksted, så vil det finnes billigere biler enn Mercedes.

 

Forøvrig så driter jeg i vinkel om hvorvidt mercedeser kjører 800 000 eller en milliard km, siden jeg for alltid hadde følt meg som en drosjesjåfør når jeg kom knatrende med kjelka mi om jeg hadde en selv.. Poenget mitt var at statistikken din var latterlig, og burde høre til i matte-barnehagen, hvor du kunne få seriøs juling med en linjal bare for å ha forsøkt å fremlegge noe så vasete som finn.no-tall som et argument i en tråd....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Les igjennom det du skreiv og tenk igjennom kvifor det er sånn, du svarte egentlig for deg skjøl.

 

Er en grunn til at det er Mercedeser som blir brukt til Taxi omkring i Europa.

 

Mercedes er utvilsomt et merke med høy kjørekomfort, og en ganske grei restverdi selv med et høyt antall kjørte km. Men det er langt fra å konstatere dette, og anbefale en slik bil som førstebil til en 18åring, og si at den er det beste valget siden det på dette tidspunktet er Mercedes som har flest biler tilsalgs på finn.no, med over 500.000 kjørte km.

 

Og jeg har lest igjennom det, du klarer ikke å se forskjellen på et nyttekjøretøy og et privatkjøretøy. Jeg venter fremdeles på et motargument der.

 

 

Joda, kommer i fra en Mercedes familie, min onkel har en 250d som han har hatt siden bilen ble levert i fra frabrikken i Tyskland, bilen har i dag godt 760.000 km uten at han har hatt bemerkningsverdig store problemer med den, han har skiftet det meste selv uten og være noke bilmekaniker. Bilen er 24 år, do the math.

 

Ellers så hadde min far en E230 w124 1993 modell som hadde kjørt 450.000 da han kjøpte den til arbeidsbil, den bilen rullet 150.000 km før han måtte skifte børster på den, bilen rullet til 630.000 før den fekk juling av en hjort.

 

Bilen var ikkje brukt som taxi men var brukt av en kar som var litt glad i og kjøre på bilferie, pensjonist.

 

Har selv en E230 w124 1991 modell som har gått 250.000, en bil som eg ikkje har hatt bemerkningsverdige problemer med, har jobbet litt med den skjøl for at eg vil den skal sjå litt fin ut, så balla på meg litt elektriske problem då eg begynte og koble anlegg, men dei er ganske så skjølpåskyldte.

 

 

Bilen eg kjøpte kostet meg 36.000 kr og eg har hatt den i 3 år, den har eg hatt totale utgifter på 10.000 kr i løp av 3 år, då skifta eg eksosanlegg fordi der va rustet hull da eg kjøpte den, nye dynamo børster og skiftet viftereima, kjøpte også nye dekk.

Måtte og til med ny cd spiller ><

 

Dyrt? i think not.

Fornøgd? Veldig.

 

 

"Jeg kjenner en, som har en onkel, som engang var i marinen med en som kanskje visste om en som hadde en nabo, som sansynligvis hadde gått i klasse med en, hvis far røykte til han var over 100! Derfor mener jeg at røyking er totalt uskadelig!" InB4: Min pappa er sterkere enn din!

 

 

For å være saklig: Mercedes er en bra bil, for all del, og man kan være heldig eller uheldig. Det som teller mer her, er hva en på 18 kan forvente å måtte legge ut i deler/arbeid. Nå sier trådstarter ikke mye om hva ferdigheter han innehar, men jeg vil tro at om man skal måtte bekoste alt selv, på et verksted, så vil det finnes billigere biler enn Mercedes.

 

Forøvrig så driter jeg i vinkel om hvorvidt mercedeser kjører 800 000 eller en milliard km, siden jeg for alltid hadde følt meg som en drosjesjåfør når jeg kom knatrende med kjelka mi om jeg hadde en selv.. Poenget mitt var at statistikken din var latterlig, og burde høre til i matte-barnehagen, hvor du kunne få seriøs juling med en linjal bare for å ha forsøkt å fremlegge noe så vasete som finn.no-tall som et argument i en tråd....

 

 

tatistikken var faktisk høgst relevant når det var snakk om biler tilgjengelige, kilometer, slitesterkhet og kvalitet.

 

AT bilane er der, at dei har kjørt det dei har kjørt er et faktum.

 

Det er også et faktum at bilane er til salgs.

 

Men såklart viss det var så fryketlig og se det, så kan du jo motbevise meg?

 

Etter alt eg veit om ofrskning så er det de som alt handler om.

 

Dessuten er ikkje en gammal w124 noke dyrare og ha en andre bilar, det er bre piss.

Lenke til kommentar

@Priim: Statistikken din er ræva! Du tar ikke engang høyde for at det såklart er en høyere andel Mercedes med høy km tilsalgs enn andre. Det er flere Fiater til salgs på finn enn Aston Martin, er Fiat da en bedre bil i følge dine statistiske evner?

 

Ellers: Det du vet om forskning er tydeligvis ikke mye, men hete tips vil være at den som fremlegger et argument har ansvaret for å bekrefte det med linker, og brukbar statistikk. (Nå er statistikk svada og piss uansett, men la oss nå for denne gang godta det som et argument.)

Lenke til kommentar

@Priim: Statistikken din er ræva! Du tar ikke engang høyde for at det såklart er en høyere andel Mercedes med høy km tilsalgs enn andre. Det er flere Fiater til salgs på finn enn Aston Martin, er Fiat da en bedre bil i følge dine statistiske evner?

 

Ellers: Det du vet om forskning er tydeligvis ikke mye, men hete tips vil være at den som fremlegger et argument har ansvaret for å bekrefte det med linker, og brukbar statistikk. (Nå er statistikk svada og piss uansett, men la oss nå for denne gang godta det som et argument.)

 

 

Kan jo faktisk hende at Fiat har bedre kvalitet en aston martin?

 

Dei fleste biler har jo bedre kvalitet en Ferrari og Lamborghini

Det har fortsatt ingenting å sei i mot at det er fantastiske bilmerker?

 

Det eg dro ut var en generell aktuell statistikk over kva som var tilgjengelig på markede.

 

Det er fullverdig statistikk som all annen statistikk.

 

Det er tallene, tall taler alltid.

 

Du kan velge og like dem eller ikkje, where you go now is all your pick.

Lenke til kommentar

Kan vel legge til at jeg har 0 kompetanse innenfor biler.

Ønsker en bil som kan kjøre meg til skolen/byen/venner i 2-3 år, uten at jeg må punge ut haug på verksted.

 

 

Ukurant japansk med minst mulig rust. Gjerne sedan, nordmenn er gale på stasjonsvogn, slik at de kan frakte store lass 2 ganger i året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...