Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Første bil, 200,000,- kr totalt

Anbefalte innlegg

200 000 er ikke noe for en brukbar bil, bruk de 200 000 som sikkerhet i et lån på 3 500 000 så får du deg en sikkelig førtegangs vil, eventuelt spar opp 2 millioner i sikkerhet og ta et lån på 12 millioner og kjøp en 65 fots luksus båt.

Mer seriøst, ville jeg kjøpt en billig og grei bil men holdt meg unna Mercedes. Motorene går til helvete med en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

200 000 er ikke noe for en brukbar bil, bruk de 200 000 som sikkerhet i et lån på 3 500 000 så får du deg en sikkelig førtegangs vil, eventuelt spar opp 2 millioner i sikkerhet og ta et lån på 12 millioner og kjøp en 65 fots luksus båt.

Mer seriøst, ville jeg kjøpt en billig og grei bil men holdt meg unna Mercedes. Motorene går til helvete med en gang.

Eg lukta sarkasme ><

wtf noke rart hendte!

Men anbefaler aldri w210 karroseriet til Mercedes.

Men http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30195929

Evighetsmaskiner.

Problemet er at den bilen ikke er noe veldig å se på.

Selv om jeg kun skal ha bilen i 2-3 år, ønsker jeg helst noe som er fint å kjøre i ;)

Dei svarte sedanane er jo ganske fine og se til viss du får noken fine AMG felga på :)

Lenke til kommentar

Ville importert en bil fra Tyskland , VW polo 1,4 TDI 2003-2005 modell. Det burde vel gå i den prisklassen de senere bilene ligger i her. Rustmessing vil den være like bra eller bedre enn en 2007 modell som har gått i Norge. Jeg ville absolutt styrt unna gamle biler, eldre enn 2000 modell er nesten vrak. På rust er eldre Audi langt bedre enn eldre Mercedes, det kan ikke sammenlignes.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Ville importert en bil fra Tyskland , VW polo 1,4 TDI 2003-2005 modell. Det burde vel gå i den prisklassen de senere bilene ligger i her. Rustmessing vil den være like bra eller bedre enn en 2007 modell som har gått i Norge. Jeg ville absolutt styrt unna gamle biler, eldre enn 2000 modell er nesten vrak. På rust er eldre Audi langt bedre enn eldre Mercedes, det kan ikke sammenlignes.

Rart siden mine Mercedeser ikkje ruster så lenge eg vasker dem litt av og til.

Lenke til kommentar

Hvis de er like gode som en eldre Audi kan du skrape bort lakken slik at du kommer ned på galvaniseringen og la det gå et år eller mer uten at det kommer rust. På biler uten slik galvanisering kommer det rust nesten med en gang og det gjør en enorm forskjell.

Lenke til kommentar

Hvis de er like gode som en eldre Audi kan du skrape bort lakken slik at du kommer ned på galvaniseringen og la det gå et år eller mer uten at det kommer rust. På biler uten slik galvanisering kommer det rust nesten med en gang og det gjør en enorm forskjell.

En venn av meg har en Audi 100 Quattro

Trur eg knapt har vært bort i en bil med fleire feil og mangler teknisk, så ikkje kom med dine VAG produkter til en som faktisk er glad i bil :)

Lenke til kommentar

En venn av meg har en Audi 100 Quattro

Trur eg knapt har vært bort i en bil med fleire feil og mangler teknisk, så ikkje kom med dine VAG produkter til en som faktisk er glad i bil :)

Da har nok han en bil som er vanskjøttet. Uansett er konklusjonen min at mercedes er best teknisk, men at audi er bedre på rust, spesielt i tiden før mercedes tok etter og begynte med hel-galvanisering, som skjedde engang etter 2000.

Det blir smak og behag om han vil ha en gammel, skikkelig løs mercedes "taxi" med masse rust og en uhyggelig kjørelengde, eller en rustfri nyere Polo som jeg foreslår som vil være billigere i drift og billigere og forsikre.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Men har litt problemer med og klare å snakke positivt om annent en galvaniseringa audi har brukt på sine biler, ellers er det stort sett bare problemer med bilene.

Da tar du feil. Det er veldig lite problemer med Audi, men de tåler ikke like godt som Mercedes og bli brukt som Taxi. Akkurat det samme gjelder også BMW.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Men har litt problemer med og klare å snakke positivt om annent en galvaniseringa audi har brukt på sine biler, ellers er det stort sett bare problemer med bilene.

Da tar du feil. Det er veldig lite problemer med Audi, men de tåler ikke like godt som Mercedes og bli brukt som Taxi. Akkurat det samme gjelder også BMW.

Dei har et understell og hjuloppheng som er bygd opp av fyrstikker.

Lenke til kommentar

Audi har hatt problemer med designet av multilink, dessuten er de forhjulsdrevet mange av dem, og det holder kortere sammenlignet med bakhjulsdrift før det blir problemer med drivaksel-mansjetter og dermed drivaksel for den som ikke følger med. Det er også bedre automatgir på eldre mercedes. Dessuten er det registerreim på Audi noe som er en stor ulempe. Bortsett fra det kan jeg ikke se at Mercedes er bedre. Jeg tror nok det er lettere å få ut 20-25 år av en gammel Audi på grunn av galvanisering og mindre rust.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Audi har hatt problemer med designet av multilink, dessuten er de forhjulsdrevet mange av dem, og det holder kortere sammenlignet med bakhjulsdrift før det blir problemer med drivaksel-mansjetter og dermed drivaksel for den som ikke følger med. Det er også bedre automatgir på eldre mercedes. Bortsett fra det kan jeg ikke se at Mercedes er bedre. Jeg tror nok det er lettere å få ut 20-25 år av en gammel Audi på grunn av galvanisering og mindre rust.

Biler som har gått over 300.000 km

# Audi (93)

# BMW (64)

# Buick (2)

# Chevrolet (55)

# Chrysler (15)

# Citroen (8)

# Dodge (4)

# Fiat (2)

# Ford (51)

# Honda (12)

# Hyundai (9)

# Iveco (7)

# Jaguar (1)

# Jeep (1)

# Kia (1)

# Land Rover (1)

# Lexus (1)

# Lincoln (1)

# MG (1)

# Mazda (21)

# Mercedes-Benz (364)

# Mitsubishi (59)

# Nissan (33)

# Oldsmobile (1)

# Opel (50)

# Peugeot (23)

# Renault (3)

# Saab (19)

# Seat (1)

# Skoda (7)

# Ssangyong (1)

# Subaru (11)

# Suzuki (3)

# Toyota (153)

# Volkswagen (147)

# Volvo (184)

Biler med 400.000 km og opp

# Audi (8)

# Buick (2)

# Chevrolet (9)

# Chrysler (1)

# Citroen (1)

# Dodge (3)

# Ford (7)

# Jaguar (1)

# Lexus (1)

# Lincoln (1)

# Mercedes-Benz (106)

# Mitsubishi (7)

# Nissan (5)

# Oldsmobile (1)

# Opel (4)

# Peugeot (4)

# Saab (1)

# Skoda (3)

# Subaru (2)

# Suzuki (1)

# Toyota (18)

# Volkswagen (14)

# Volvo (21)

500.000 og opp

# Audi (2)

# Buick (2)

# Chevrolet (6)

# Dodge (3)

# Ford (4)

# Jaguar (1)

# Lincoln (1)

# Mercedes-Benz (33)

# Mitsubishi (1)

# Nissan (2)

# Oldsmobile (1)

# Opel (1)

# Saab (1)

# Skoda (1)

# Suzuki (1)

# Toyota (7)

# Volkswagen (2)

# Volvo (4)

Ønsker dere fortsatt og argumentere i mot at Mercedes er "lavere" kvalitet en andre merker? :p

Grunnen til at eg elsker Mercedes er den fantastiske følelsen du får når du setter deg inn i bilen og putter den i Drive, det er samma farsken om bilen er i fra 1981, 1991, 2001 eller 2011 den fantastiske kjøre opplevelsen med den presise hærlige girkassen, det er rett og slett komfort i fra A-Å.

I mine øyner skal en bil gi en god følelse og kjøre, eg har kjørt mye biler, men det å sette seg bak i en god gammal w124 E300 og gi gass, det er kjøreopplevelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke uten grunn at det ble montert forsterkede støtdempere på Mercedes som skulle selges som Taxi. Mercedes generelt har ikke super komponenter sammenlignet med andre merker. Det med Mercedes og Taxi er spesielt for norske forhold og beviser ingenting. Det er bra biler, det er ikke det, men oversikten din blir veldig feil. En gammel 220 CDI som har gått 5 år som Taxi, den er nesten et vrak, selv om det står Mercedes på den. Utslitt og stusselig innvendig. Det er ikke det at det er masse feil, det er mer følelsen av at bilen er utslitt, stygt interiør, løs i styring, harde seter osv.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...