Tommelom Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg fikk i oppdrag å demontere en ekstern hardsik og sette den inni en pc. Windows måtte da visstnok gjøre noe med partisjonstabbellen eller hva det var, slik at det ble en upartisjonert hd. Jeg tok da å laget en enkelt partisjon og quickformaterte den. Ingenting er skrevet på den etter det. I ettertid viste det seg at disken inneholdt noen viktige filer. Jeg hadde en lignende situasjon tidligere med en annen disk. Da brukte jeg Getdataback og den fant alle filene på hd'n. Glimrende program. Nå, derimot, finner det nesten ingen filer. Det var 900 GB med data på den disken og jeg finner bare 170 mb med systemfiler (sansynligvis fra formateringen). Noen som har noen gode råd og forklaringer? Er det noe håp? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 ... Windows måtte da visstnok gjøre noe med partisjonstabbellen eller hva det var, Flytting av disken fra externt kabinett til internt har normalt ingen betydning, partisjonstabell etc er den samme. (med mindre den eksterne er en RAID eller NAS). Så det spørs om det ikke var noe galt med disken før. Det var vel en grunn til at den ble flyttet? ... finner bare 170 mb med systemfiler (sansynligvis fra formateringen). Formatering lager ingen filer. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Ikke direkte av formateringen, men etterpå. Det jeg finner er Recyclebin og tilsvarende. Filer windows vel legger inn på alle hd'r. Men godt mulig at noen stammer fra før. Har prøvd to programmer nå. Det siste fant noen av filene, men de var selfølgelig helt ubruktelige. Prøver nå et tredje program med håp om større hell. Kan ikke fatte hva som har skjedd med denne disken som så til de grader har slettet filene. Jeg har alltid klart å gjenopprette filer fra diverse hd'r tidligere. Denne er helt unik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå