Kattsi Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Hei. lurte på om det er noen som har prøvd den nye ASUS U36SD CI7, kan ikke så mye om pc'er, men virker ut som en god pc? har tenkt til å begynne å game litt cod så trenger en pc som takler dette fint, regner med at den er god nok eller er det noen som kan foreslå noen andre 13 tommere som har god ytelse for pengene? lurer også på den med CI5 og CI7 er det stor forskjell eller er det bare prisen som er forskjellig? ASUS U36SD CI7 2.7 8GB/160 SSD GT520M 13.3" W7HP http://www.dustinhome.no/asus-u36sd-ci7-27-8gb-160-ssd-gt520m-133-w7hp/product/5010601215 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Cl7 har da ikke kommet enda såvidt jeg vet, det har kun kommet et par partier med Cl5. Eneste forskjellen er prosessoren, som jeg ikke synes helt er verdt prisforskjellen (jeg satte bare inn 4gb ram som tok meg 20 sek.) Med tanke på at dette er en utrolig tynn pc så ville jeg tro at det ikke er helt idèelt å spille på den da den nødvendigvis ikke har helt samme kjølemulighetene som en pc som er større fysisk, uten at jeg har testet dette enda, mitt bruk for denne er ikke spill. Eneste som er flaskehalsen er skjermkortet, som er lik på både Cl5 og Cl7, og det finnes tester på denne som viser ytelse. Edit: okei, så feil, denne hadde ssd, det forklarer prisforskjell, da er det sikkert verdt det hvis du har pengene å bruke. Endret 21. august 2011 av multisync Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Cl7 har da ikke kommet enda såvidt jeg vet, det har kun kommet et par partier med Cl5. Eneste forskjellen er prosessoren, som jeg ikke synes helt er verdt prisforskjellen (jeg satte bare inn 4gb ram som tok meg 20 sek.) Med tanke på at dette er en utrolig tynn pc så ville jeg tro at det ikke er helt idèelt å spille på den da den nødvendigvis ikke har helt samme kjølemulighetene som en pc som er større fysisk, uten at jeg har testet dette enda, mitt bruk for denne er ikke spill. Eneste som er flaskehalsen er skjermkortet, som er lik på både Cl5 og Cl7, og det finnes tester på denne som viser ytelse. Edit: okei, så feil, denne hadde ssd, det forklarer prisforskjell, da er det sikkert verdt det hvis du har pengene å bruke. Hei, jeg skal ha samme maskin etter å ha sett på mye forskjellige i 13" klassen. Men jeg kommer til å gå for den rimelige varianten med 4GB minne og i5 CPU(kr 5500). Så kjøper jeg SSD og mer minne ved siden av. Totalprisen blir da ca 7700kr. Skal du spille er det mulig i7 hadde vært gunstig, men jeg tror skjermkortet alikevel er flaskehalsen i den sammenhengen. Skulle gjerne hatt i7 jeg og, men for en slik type maskin syntes jeg det blir vanskelig å forsvare 2400kr for en 400mhz raskere CPU. Endret 21. august 2011 av Hardfredd Lenke til kommentar
multisync Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Jeg kasta ut bittelitt mer penger nå så jeg fikk den med en gang jeg da... orket ikke å vente på den til 5500 fra dustin. Eneste forskjellen er hdd (750gb 7200 vs 500gb 5400) Minne er som sagt bare å slenge inn, det er kun en skrue for å åpne lokket i bånn, og så det det bare å plassere brikka på plass. Endret 21. august 2011 av multisync Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå