Gå til innhold

Kamerabag til objektiver med solblender.

Anbefalte innlegg

Har Lowepro baggene Nova 2,3 og 4 som fungerer bra til et par objektiver.

Skal ha med Canon 5DmkII med batterigrep smmen med Black rapid Fastner T1. (Denne Manfrotto plata). Det vil si at huset bygger i høyden 15-18cm.

Det som er ønskelig å få med i tilleg er EF24-70 2.8L, 35 1.4L, 135 2.0L, 85 1.8, 70-200 alle med solblender påmontert og en blitz Canon 580EXII.

Hvordan bag kan passe til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den blir kanskje akkurat litt i trangeste laget, men du kan sjekke ut Domke F2 enten med den 4-delte inserten som følger med og som tar halve bag'en eller evt. med 3-delt insert på langs. jeg bruker den 3-delte og får plass til 5D2 (riktignok uten bg) med påmontert 200/2.8 og solblender liggende på langs i "hovedrommet" og 24-105, 85/1.8 og 135L i 3-delern. om jeg vil får jeg plass til 50/1.4 oppå 85 også.. blitz er det plass til i sidelomma. pleier også å ha noen av solblenderne i den andre sidelomma -blir litt trangt med alle påmontert samtidig og noen må reverseres pga høyden uansett.. alternativt kan man ha et objektiv i sidelomma, enten inni de største solblenderne, eller alene med litt padding... kan få tatt et bilde etterhvert om det er ønskelig..

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

Får D700 med grep påmontert 24-70 f.2.8+70-200 f.2.8 m/soblender+4,5mm fisheye og 50mm f.1.4 i min samt 1-4 SB-900, minnekort, blåsebelg, regntrekk, softdomer, AA batterier, fot til SB-900 og en Notebook i min. Til nød har jeg en 14-24 f.2.8 hengende på siden av bagen, og da snakker vi ca 10 kg med moro...

Under en unik video som viser hva froknowsphoto.com aka Jared Polin får inn i denne:

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Jeg har en Crumpler bag som jeg nok kan klare å stappe like mye oppi som fyren på denne videoen.

Fordelen med Crumpler bagen er at fotoutstyret også ligger godt beskyttet på grunn av tykke skillevegger osv. Ulempen er bråkete borrelåsåpning. Mange av fotobaggene synes jeg har for tynn beskyttelse.

Når det er sagt synes jeg at en skulderbag er grei på den måten at utstyret ligger greit tilgjengelig , men jeg synes de er lite grei å ha med og gjøre når jeg har med opp mot 10kg med utstyr hengende på ene skulderen. Ikke bra....

Derfor har jeg en fotosekk i tillegg som jeg bruker når alt utstyr skal med , mye mer behagelig.

Lenke til kommentar

Jeg har en Crumpler bag som jeg nok kan klare å stappe like mye oppi som fyren på denne videoen.

Fordelen med Crumpler bagen er at fotoutstyret også ligger godt beskyttet på grunn av tykke skillevegger osv. Ulempen er bråkete borrelåsåpning. Mange av fotobaggene synes jeg har for tynn beskyttelse.

har et par crumpler-bag'er selv, og er enig ang. borrelåsen -på mine har borrelåsen delvis løsna også.. men ang. padding så må jeg si at jeg nesten synes crumpler-bag'ene har litt for mye padding til tider. man skal jo ikke slenge dem rundt heller, det viktigste er å ha noe i bunnen i tilfelle man setter baggen litt hardt ned. med for mye padding på alle kanter kan baggene nesten bli litt for store i yttermål etter min mening..

Lenke til kommentar

Er Jared Polin en anerkjent fotograf som kan det han holder på med?

Han virker litt fanboy i enkelte videoer.

Han er Nikon bruker og ikke lagt skjul på det i bla sin egen låt som kan lastes ned. Men en dyktig fotograf er han også selv om stilen er rimelig løs, han har mye heftige konsertbilder på samvittigheten. Hjemmesiden har fått sinnsykt mye treff siste månedene og flere norske fotografer har bla gjort seg bemerket med bilder i forumet hans.

Var faktisk Think Tank videoen som var mitt første møte med han når leita etter info på Retrospective 30 vesken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...