Khalifen Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Colaen i utlandet kan godt ha andre ingridienser enn den norske. Den amerikanske colaen smaker annerledes enn den norske fordi noen stoffer i USA er ikke tillatt i norge etc. Kansje du egentlig liker den norske colaen bedre fordi det er den du er vant til? Colaen i USA bruker maissirup med høyt fruktoseinnhold istedet for sukker. Dette av rent økonomiske grunner. Lenke til kommentar
bas Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Generelt sett er ofte dispenser brus mye "kraftigere" blandet enn butikk brus. Det er i hvertfall bull, dispenser brus er ofte mye mer UTVANNET enn vanlig brus for å tjene mer penger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Generelt sett er ofte dispenser brus mye "kraftigere" blandet enn butikk brus. Det er i hvertfall bull, dispenser brus er ofte mye mer UTVANNET enn vanlig brus for å tjene mer penger. Da er det betjeningen i den sjappa som har justert det. Som sagt, generelt sett er ofte dispenser brus mye kraftigere blandet enn butikk brus. Selvfølgelig er det noen kjipe som vanner det ut, men er det dispenserbrusen sin feil? Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Psyken har mye å si i slike tilfeller. Penn & Teller utførte et eksperiment på en "luksusrestaurant". Der ble flere servert forskjellige typer vann, noen fra en isbre i Sveits, noen fra Alaska osv. Kundene kunne klart kjenne forskjell på billigvann og det dyre vannet fra Amazonas eller hvor det var. Og cluet... Alt vannet kom fra hageslangen bak restauranten. Det er godt mulig du er annerledes innstilt når du er på kafe. Se om du ikke får kjøpt deg ei glasscola med deg hjem fra kafeen, og ei fra butikken. Prøv så om du merker forskjell. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Psyken har mye å si i slike tilfeller. Penn & Teller utførte et eksperiment på en "luksusrestaurant". Der ble flere servert forskjellige typer vann, noen fra en isbre i Sveits, noen fra Alaska osv. Kundene kunne klart kjenne forskjell på billigvann og det dyre vannet fra Amazonas eller hvor det var. Og cluet... Alt vannet kom fra hageslangen bak restauranten. Det er godt mulig du er annerledes innstilt når du er på kafe. Se om du ikke får kjøpt deg ei glasscola med deg hjem fra kafeen, og ei fra butikken. Prøv så om du merker forskjell. Vann er vann. Brus er ikke bare brus, men består av flere ingredienser og derfor flere blandingsmuligheter. Selvfølgelig er det forskjell på smak av brus. Lenke til kommentar
bas Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Selvfølgelig er det noen kjipe som vanner det ut, men er det dispenserbrusen sin feil? Hva i allverden er det for et spørsmål? Og selvfølgelig er er det ikke noen som vanner det ut, det er flertallet. Gudene veit hva slags sted du har vært hvor man serverer en "forbedret" versjon av cola fra dispenser. Legg merke til det neste gang du bruker en selvbetjeningsdispenser, der kan du tydelig se alt vannet de tilsetter da dette sprutes ut samtidig med drikken. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Har du statistikk som støtter det du sier eller? Alt er ikke vann bare fordi det er blankt. Det er vel en sirupblanding som er felles for alle brusene i dispenseren. Lenke til kommentar
bas Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Har ikke noe statistikk på dette nei, men hvis du ikke klarer å smake forskjell på utvannet dispenser cola og original cola så veit ikke jeg. Dessuten er det vel ganske logisk at man vil øke inntjeningen mest mulig så lenge man selv kan styre blandingsforholdet. Og hvilken farge tror du det er på sirupen hvis det kullsyreholdige vannet er blankt? I hvertfall ikke vannet som gir fargen på drikken...... Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Det vannet du ser er kullsyreholdig vann som tappes samtidig inn i en ferdig sirup. Det er en sirupsbeholder for hver brustype, mens det bare er én farrisbeholder. Det blir som å blande saft. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Har ikke noe statistikk på dette nei, men hvis du ikke klarer å smake forskjell på utvannet dispenser cola og original cola så veit ikke jeg. Dessuten er det vel ganske logisk at man vil øke inntjeningen mest mulig så lenge man selv kan styre blandingsforholdet. Og hvilken farge tror du det er på sirupen hvis det kullsyreholdige vannet er blankt? I hvertfall ikke vannet som gir fargen på drikken...... Tror du må slutte å kjøpe dispenser brus fra den lokale kebab sjappa bak i smuget eller fra kinamat-container på parkeringsplassen. Jeg får sjelden dårlig dispenser brus der jeg går og spiser. Men ja, jeg har fått dårlig dispenser brus jeg og en sjelden gang i blant, vett du hva jeg gjør? Klager til selgeren! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Synes brus fra plastikk flaske er helt bortkasta, smaker ingenting Jeg lo :!: 1 Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Vann er vann. Brus er ikke bare brus, men består av flere ingredienser og derfor flere blandingsmuligheter. Selvfølgelig er det forskjell på smak av brus. Du tar feil. Vann er ikke vann. Her er litt lesestoff om nevnte emne. Les spesielt det om fiske-isen, så finner du fort ut at psyken har veldig mye å si for forbrukeren. http://psychcentral.com/blog/archives/2011/07/26/our-expectation-affects-food-likes-and-dislikes/ http://foodstuffsa.co.za/index.php/news-stuff/weird-whacky-wonderful-stuff/1307-our-expectation-affects-food-likes-and-dislikes http://psychcentral.com/blog/archives/2010/11/18/why-does-bottled-water-taste-better/ Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Okey en liten oppdatering. Drakk et glass cola for 2 dager siden som kommer fra Polen (ikke fake ), den smakte ganske dårlig, skulle tru det var 90% saft og all kullsyren nesten borte... Idag kjøpte jeg en Cola i glass på meny, og overasskende nok smakte den MYE bedre, NESTEN på samme nivå som den jeg skrøt over tidligere på cafeen. Men jeg er fortsatt skeptisk, føler det er noe jeg ikke vet enda. HVER gang jeg drikker en tropo fra rema, så smaker den PERFEKT ALLTID, skikkelig kullsyre, uansett hva... Mens jeg prøver cola fra forskjellige steder er det alltid forskjellige resultater. Jeg begynner å mistenke det har noe med det å gjøre at tropo'n kommer rett fra fabrikken, for den blir laget i samme by hvor jeg bor. Kanskje cola'ene mister den gode smaken når de blir transportert over lengre avstander, noen ganger er de kanskje i varm temperatur. Hvem vet, kanskje de må være kalde helt fra de blir laget til man drikker de? Mulig når cafeen tar imot cola flaskene fra lastebilen, så er de kalde, og blir plassert direkte til kald plass, derfor de smaker så bra? Jeg blir ikke fornøyd sålenge colaen ikke smaker perfekt hver gang jeg kjøper den. Endret 27. august 2011 av Iceman22 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Dispenserbrus smaker ikke særlig godt. Coca-Cola på boks synes jeg er best. 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Dispenserbrus smaker ikke særlig godt. Coca-Cola på boks synes jeg er best. Word. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Cola på boks er jo like ille som dispenserbrus... Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Dere må bare ha vært uheldige. Jeg kjenner ikke noe særlig forskjell. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Kan ikke huske forrige gang jeg greide å skaffe cocacola på en resturang, alle selger jo pepsi nå til dags. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Det har vel med at Pepsi produseres av Ringnes. Ringnes gir dem vel rabatter på brusen sin, hvis de også tar inn ølet deres. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Kondens with a Stranger..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå