Iceman22 Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Heisann. Er ganske kresen når det gjelder mat og drikke. Synes brus fra plastikk flaske er helt bortkasta, smaker ingenting, mangler den "kullsyre effekten" og den gode smaken i brusen. Men f.eks. cola i glass fra bar/kafe smaker helt annerledes. Den har skikkelig god "aromat" og har den kullsyre effekten som brus skal ha... Når jeg var i utlandet så kjøpte jeg 24 pack med coca cola brusflasker i glass, da trodde jeg jeg hadde det jeg var ute etter. Men neida, etter å ha prøvd en flaske som var ståendes i kjøleskapet så smakte den nesten like dårlig som fra plastikk flaske. Fyller man på noen isbiter så blir det litt bedre, men fortsatt ikke i nærheten av det som er på bar/kafe. Det er dog en brus her i Norge som jeg synes smaker veldig bra og har den smaken som brus skal ha, og det er Tropo som er på rema1000, den smaker alltid bra slik den skal. HVORFOR kan da ikke cola smake like bra som tropoen ??? Har det noe med det å gjøre at smaken blir ødelagt når flasken blir varm/stått varm en stund på lageret ?? Eller er det slik at det ikke er mulig å få kjøpt ekte coca cola som smaker bra ? Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Colaen i utlandet kan godt ha andre ingridienser enn den norske. Den amerikanske colaen smaker annerledes enn den norske fordi noen stoffer i USA er ikke tillatt i norge etc. Kansje du egentlig liker den norske colaen bedre fordi det er den du er vant til? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 på cafeer og barer osv hvor de har dispensere blandes brus sirup med vann og kullsyre (litt som man blander saft egentlig) så der varierer smaken etter hvor mye de blander den ut, man vil også få forskjellig smak etter som hvordan vannet der den blandes ut/produseres smaker Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Jeg synes også at brus fra dispenser smaker bedre. Litt søtere gjerne. Coca cola zero smaker veldig likt vanlig dispenser cola. Pepsi max også. Endret 20. august 2011 av dotten☻ Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 (endret) på cafeer og barer osv hvor de har dispensere blandes brus sirup med vann og kullsyre (litt som man blander saft egentlig) så der varierer smaken etter hvor mye de blander den ut, man vil også få forskjellig smak etter som hvordan vannet der den blandes ut/produseres smaker Fikk spandert en flaske cola her i byn rett fra et kaldt kjøleskap (må nesten ha vært minus grader i det skapet), drakk rett fra flasken uten at de blandet noe og den smakte akkurat slik jeg vil ha den Den var som sagt original fra fabrikken og ikke tulla med... Hmm, er det noen i Norge som selger cola i glass da (til privat bruk) ? Endret 20. august 2011 av Iceman22 Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Coca cola på glass? Glassflasker tenker du på? Ja dem selger dem jo over alt. Smaker mye bedre enn plastflaske. Alle flasker er jo rett fra fabrikken uten å ha vært "tullet" med. Endret 20. august 2011 av dotten☻ Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Finnes i praktisk talt hver eneste butikk Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Cola i plastikk finnes overalt, men i glass så er det ikke så mye av Hvis jeg finner noe så blir det spennende om det smaker like bra som på bar... Men det kan ikke ha noe med et å gjøre at bar'ene holder lavere temperatur på brusflaskene enn det vi er vant til å ha i kjøleskapet? Endret 20. august 2011 av Iceman22 Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Coca cola i glass finnes i nesten hver eneste butikk jo. Tviler på at dem holder så mye lavere temperatur på barer. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 De har cola på glass i de fleste butikker rundt her Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 jepp cola på glassflaske finner du over alt i norge. og den er nok også tappet i norge Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Som EX cola drikker så kan jeg faktisk påpeke at det er stor forskjell på smaken på Cola'en, det hele er i mine øyne avhengig av : *Hvor mye kullsyre Colaflaska har. Jo mindre jo mer "daff" blir den. *Hvordan du drikker Colaen ^_^ . Prøv å helle over iskald Cola i et glass med 1stk sitronskive og 4 isbiter. Evt erstatt sitron med lime. *Helt avhengig av om du har gafflet i deg snop samtidlig som du prøver å nyte colaen. Cola bør nytes for seg selv og ikke sammen med masse godteri som kan gi deg avsmak i munnen (kroppen prøver å få deg til å stoppe å spise). Edit : Det er sjeldent at Cola som kommer på en Glassflaske er bedre enn en som kommer på en Plastflaske om kullsyreinnholdet i begge er like , er man sær så kan man kjenne på plastflaska om det er nok "trykk" i den , noe som ved en eventuelt lekasje vil gjøre at den gir mye mer etter. Endret 20. august 2011 av Malvado Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Cola i plastikk finnes overalt, men i glass så er det ikke så mye av Hvis jeg finner noe så blir det spennende om det smaker like bra som på bar... Men det kan ikke ha noe med et å gjøre at bar'ene holder lavere temperatur på brusflaskene enn det vi er vant til å ha i kjøleskapet? Alle butikker har Coca-Cola på glass... Lenke til kommentar
bas Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Brus på cafeer og barer er som regel langt i fra original, det er jo denne typen som er "tullet" med, som regel i form av uttynning. Skjønner at du anser deg selv som kresen hvis det er dette du foretekker da de aller fleste sannsyligvis vil foretrekke originalen rett fra flaska. Cola på glassflasker finner man i absolutt alle butikker med respekt for seg selv i Norge. Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg synes coalaen er like god over alt. Merkelig det der. Folk er forskjellig. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Dispenserbrus smaker jo ikke godt! Takke seg til skikkelig Cola. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Dispenserbrus er grusomt! Er det ikke mulig å få cola på flaske drikker jeg heller vann. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Det kan være du har fått Pepsi på glass. Det får du ikke i butikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 på cafeer og barer osv hvor de har dispensere blandes brus sirup med vann og kullsyre (litt som man blander saft egentlig) så der varierer smaken etter hvor mye de blander den ut, man vil også få forskjellig smak etter som hvordan vannet der den blandes ut/produseres smaker Korrekt. Generelt sett er ofte dispenser brus mye "kraftigere" blandet enn butikk brus. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Det er jo fordi dispensere fylles med sirup, og blandes ut med væske. Det er akkurat det samme som gjøres hos flasketapperne. Flasketapperne må dog forholde seg til et regelverk ang. blandingsforhold, mens dispenserfolka kan gjøre som de vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå