_tHokA_ Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 På gamle bilen, 2liter bensin bil så satte jeg på komplett sports eksos fra kat. og bak. Ga en grei lyd, men hvordan blir det å sette på samme type eksos på en turbo diesel bil? Hvordan blir da lyden? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 På gamle bilen, 2liter bensin bil så satte jeg på komplett sports eksos fra kat. og bak. Ga en grei lyd, men hvordan blir det å sette på samme type eksos på en turbo diesel bil? Hvordan blir da lyden? På jutjub finner du endel videoer med resultat av denslags. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Hva er vitsen?? Har du for mye penger og ikke vet hva du skal bruke dem til? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Hva er vitsen?? Har du for mye penger og ikke vet hva du skal bruke dem til? Har du ikke noe bedre å si, så hold kjeft Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Hva er vitsen?? Har du for mye penger og ikke vet hva du skal bruke dem til? Har du ikke noe bedre å si, så hold kjeft Spør du dumme spørsmål, så må du regne med slike svar Men ja, du vil jo få mere bråk fra eksosen på en dieselbil også, blir det samme som med en bensinbil. Noen effektøkning blir det ikke, men det kan godt hende noen snur seg og ler av bilen... Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Til frekk å vær så er eg overrasket over at du får såpass seriøs respons som du får. Du spør om du skal sette et "sportseksos" alså eg går ut i frå at du mener et 2'5" grenrør. Du vil få mye bråk i forhold til effekt noke som er blodharry, men det er sikkert det du vil oppnå. Lyden vil bli sur og råtten, men er vell det du henviser til når du mener "grei lyd" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 HVIS eksosen originalt er veldig tynn og svingete, så kan en større eksos (nei, ikke grenrør, det er eksosmanifold, gjerne sveiset sammen av like tykke rør så alle er like lange) gi en ytelsesøkning pga. økt turbotrykk siden det blir mindre mottykk i eksosen. På Mazda RX7 henter man opp til 60hk på bytte av eksos da trykket øker fra 0,6 til 0,9 bare pga dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå