AnonymDiskusjon Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Dette sa min mor til meg. Jeg begynte å trene for 3 år siden. I løpet av disse årene har jeg gått ned i vekt. Før jeg begynte å trene var jeg nesten overvektig BMI på 24. Jeg har alltid vært veldig glad i mat. Nå lager jeg all maten min selv, siden min mor bare serverer usunn ferdigmat. Spiser masse god proteinrik mat og koser meg også med potetgull og sjokolade på kveldene. Jeg er ganske tynn nå, men trives slik jeg er nå. Jeg har også vært inne til helseundersøkelse på sykehuset, og fått høre at jeg er i toppform, har puls som en idrettsmann og de anbefaler meg å forsette å trene slik. Skulle da kose meg med berlinerboller i dag. Da min mor så dette ropte hun til meg at jeg bare måtte kose meg og "håper du legger på deg, det trenger du...! Dette synes jeg er sårende. Burde ikke hun som min mor oppfordre meg til å spise sunt? Og vil hun at sin egen sønn skal bli overvektig? Er ikke dette veldig stygt sagt? Min bror er overvektig. Han trener ikke, og spiser all den dritten hun serverer til middag. Det er helt greit. Det er visst slik man skal leve. Selv er hun også litt overvektig, men ikke så ille som hun tror selv. Hun klager stadig på sitt eget utseende, og spiser nesten ikke mat. Hun har også begynt å trene med håp om å gå ned i vekt. Det jeg gjør, er å oppfordre henne til å trene og snakke positivt om treningen, samt rose henne når hun har trent. Men alt jeg får tilbake er dritt. Får stadig høre slike ting som at jeg ikke trenger å trene. Hvorfor gjør hun dette? Er det så forferdelig galt at jeg har god helse? Er hun sjalu? Eller ond og vil ødelegge helsa mi? Vet ikke hva jeg skal si til henne. Noen som har noen råd? Postet av anonym: 72ef8561037d4c0c8e2f27b52e7efb82 Lenke til kommentar
Lebb Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Haha, sånn er moren min og, prikk lik Bare si ja og ha, det er ikke så voldsomt mye å gjøre med det. Var selv sånn 25 i BMI før og begynte å trene og har nå 22,5 og mye bedre selvfølelse. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Tipper hun syntes du er litt for tynn og dermed burde legge på deg litt, ikke at du skal bli overvektig. 3 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Enkelt og greit; get over yourself, hun vil deg ikke noe vondt Alle mødre, og da mener jeg alle, er slik. De fleste mener at barn bør være litt runde i kinnene. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Patrick123 har rett. Jeg trener aktivt, men før det har jeg alltid hatt en normal/slank kroppsform. Da fikk jeg alltid beskjed om at jeg burde spise litt mer for å legge på meg. Jeg også fikk for det meste usunn ferdigmat. Men min mor ville meg bare godt. Min bestemor sier forøvrig enda at jeg burde få litt mer fett på kroppen, enda jeg har en muskuløs kropp nå, og ikke ser tynn ut lenger. Og ikke alle mødre liker at barna deres trener noe særlig heller. Moren min var spesielt skeptisk til at jeg skulle begynne å trene i starten, og da jeg skulle kjøpe proteinpulver for første gang fikk jeg virkelig høre det, for å si det sånn! Sånn er det bare. Det ligger nok i at hun vil at du skal ha det bra, og at litt ekstra fett på kroppen er et tegn på velferd. Ikke bry deg noe særlig om det, og vær heller glad over at du er sunn og har den livsstilen du har. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Hva med å si det til henne istedenfor å sutre på et forum. Mener det ikke vondt, jeg bare mener forholdet dere imellom har godt av at dere snakker med hverandre om sånt. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Det er merkelig det med at det er greit å stigmatisere tynne, men ikke tykke. Alle foreldre er selvsagt slik, men om du merker at det sårer deg, eller at du ikke finner deg i det, så må du bare si klart ifra. Ingenting irriterer meg enn folk som skal kommentere utseende mitt og tror at det er greit å kalle meg tynn. 1 Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Hun høres patetisk hun. Rett og slett patetisk. Jeg hadde iallefall ikke tolerert en slik oppførsel fra moren min. Det er vel bare å konfrontere henne med det, er det ikke? 1 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Får høre det samme, ikke så mye av min mor, men min bestemor mener jeg burde legge på meg mer. Jeg har også fått høre hele livet at jeg er veldig tynn, riktignok var jeg veldig tynn også, men har begynt å trene styrke så har blitt mer muskuløs, venner osv synes jeg har fått bra kropp nå, jeg har minimalt med fett, men armene mine osv er større en normalt da for å si det sånn. Og bestemor mener fortsatt jeg bør legge på meg Tror nok hun bare vil at du skal ha litt fett på kroppen, er ikke noe å ta seg nær av vel. Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 En bmi på 24 er bare bra Jeg har over 25 i BMI, men det er stort sett bare muskler, så er ikke feit akkurat. Hvilken BMI har du nå da? Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Alle foreldre er sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå