Lumpness Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Hei har noen spørsmål angående veteransykler fra 1950 - 1970 . Type Triumph , BSA osv ? Er det vanskelig å få tak i deler til slike motorsykler ? Hvordan er holdbarheten om man ordner en i nesten perfekt stand ? Må det ofte byttes deler ? Liker utseendet og lyden på mange gamle Triumph og BSA modeller , så jeg er fristet til og kjøpe meg en etterhvert Takk for alle svar Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Hmm, spørs hvor store krav du har. Pappa har en Ariel fra 50 tallet. Han har tatt flere turer over hardangervidda med den selvom den har lekket olje/bensin, ikke hatt lys og så vidt bremser. Men han kjøpte seg en splitter ny etter at han pungterte fordekket i 100Km/t Tror han fikk tak i deler ganske greit da han bygde den opp for mange herrens år siden. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Kravene er vel at den er i god stand når jeg kjøper den, og at det er forholdsvis lett å få tak i deler til den. Pris mellom 40-60.000 i god stand Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg skjønner ikke poenget med å kjøpe en gammel sykkel med høyt forbruk, lav effekt og dårlig pålitelighet. Det blir også vanskelig å skaffe deler til sykler som er ute av produksjon, og når du finner er de veldig dyre. En annen ting er jo at de er relativt farlige pga dårlige bremser, dempere og dekk. Veteransykler er for folk med spesiell interesse som kjører maks en tur i uka. Du får jo egentlig fin sykkel for 40.000 ellers. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Synd mange av de nyeste syklene ikke har like mye stil over seg som de gamle modellene. men det er bare min mening da, finner vel noen modeller som er i nærheten av gamle sykler når det kommer til design men. Når det kommer til forbruk på bensin så er det ikke store forskjellene på gammel og ny : Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Bensinlekkasje burde ikke være noe problem på hvilken som helst mc. De gamle Triumph kan være noen notoriske problem barn når det gjelder oljelekkasjer. Dette fordi motor er bygd sammen på en annen måte enn nyere mc. Se mere på tilstand enn pris når du kjøper en veteran mc, få gjerne hjelp til dette. Mange forlanger vel mye for en slik mc. Bremser og dekk er ikke noe problem på de du har nevnt, finnes dekk og bremsedeler i fleng til disse enda. Forsikring er lav for veteran, og det betales pr. i dag kr 400,- i årsavgift. For å registreres som veteran ( forsikres ), må den være over 30 år. De fleste mc eldre enn 4 - 6 år er ikke i produksjon lengre så det argumentet holder ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå