Populært innlegg Ajaco Skrevet 20. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 20. august 2011 Hei. Det er nå kun noen få mnd siden jeg ble ferdig med min russefeiring. Jeg har aldri vært en stor fan av hvordan russefeiringen har utviklet seg. Måten den har gått fra å være en feiring, til å bli et stort kommersielt konsept. En fest styrt av penger, der målet er å betale store summer for å kunne vise seg frem. Jeg sier ikke at det var stort annerledes da jeg var russ for 3-4 mnd siden. Jeg var ingen fan av oppstyret da, og er desto mindre fascinert nå som jeg personlig har fått oppleve "mitt livs fest". Det som trigget meg til å lage denne tråden er at jeg ser det stadig blir mer og mer ekstremt. I fjor, da jeg var russ, ble "dekknavn" sluppet rundt nyttår. På facebook idag ser jeg en newsfeed nedspammet med bling-bling logoer og dårlige låter. Jepp. Dekknavnene har allerede startet. Eller skal vi kalle de "dekk-dekknavnene"? Hva vet vel jeg. Hele greia med at en buss skal ha et dekknavn, et konseptnavn, et tosifret antall sanger/remixer, jakker til 5000kr og lydannlegg som koster mer enn huset til gjennomsnittsnordmannen gjør meg kvalm. Jeg kjenner jeg blir mektig irritert. Jeg leser stadig om hvordan folk skryter av å "være kremen av norge" eller "kremen av <fylke>". Hvordan de skal "klikke" i russetiden og hvilke planer de har om å vise seg frem. Jeg vet at det er mange som skal være russ i 2013 som allerede har startet planleggingen. Dette er noe folk planlegger i lang tid. Folk sparer opp store summer penger over fler år for å tilhøre en buss i en periode på ca 3 uker. Altså.. hva faen? Jeg skjønner at folk vil ha det gøy. Jeg skjønner at folk gleder seg til russetiden. Jeg skjønner at ikke alle feirer slik jeg beskriver i tråden her. Det er desverre ganske irrelevant for min frustrasjon. Det er de med penger som får oppmerksomheten. Det er de avisene skriver om, og det er de årets russekull ønsker å overgå. Det hele har blitt en syk greie. Russefeiringen har gått fra å være en fredelig, sosial og avslappet feiring av fulført skolegang, til å bli levebrød for store organisasjoner, og en kamp om å vise frem pengene sine. Det gjør meg kvalm. 17 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Er helt enig med deg! Det har vært tatt opp og gjennomdiskutert i denne tråden. Anbefaler deg å se gjennom den dersom du er interessert i temaet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=955725 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Helt enig, jeg kommer ikke til å ha russebuss/bil når min tid kommer. Ikke faen om jeg gidder å kaste bort penger på det. Men folk får gjøre som dem vil synes jeg. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Godt å se at folk er enige med meg. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Selvfølgelig er folk enig med deg. Man må være en smule retarda eller oppvokst i Bærum for å bruke flere 10/100 tusner på en helvettes russebuss. Synes de heller kan gi pengene til veldedighet/brenne dem vist de absolutt skal kaste bort så mye penger. Endret 20. august 2011 av TheNarsissist Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Funfact: Jeg er oppvokst i Bærum. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 HAHA, sorry Er vel ikke alle av dere som går rundt med sleik, Lacoste/Gant skjorte og Iphone. Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Ha ha, da har du vel ingen du kan henge med? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 HAHA, sorry Er vel ikke alle av dere som går rundt med sleik, Lacoste/Gant skjorte og Iphone. It's ok. Bor ikke i Bærum for øyeblikket. Og nei, langt fra alle i Bærum går med sleik, Lacoste/Gant skjorte. Stereotypen gjør det. Anyways. Er ikke det diskusjonen her handler om. Back on topic: Russ. Gogo. Lenke til kommentar
DeiligKake Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Hvorfor bryr du deg om hva folk bruker pengene sine på? Jeg angrer faktisk på at jeg ikke prøvde å få igang en russevan her hvor jeg bor. Ikke bare skaper det et utrolig godt gruppemiljø, men samtidig får du med deg erfaring videre. Det siste her gjelder spesielt de som velger å skaffe seg en russebuss. Søskenbarnet mitt var tilfeldigvis bussjef under russefeiringen sin, og jeg må si meg misunnelig på hva hun har fått ut av det. Greit, det koster utrolig mye penger, men hva får du igjen av opplevelser? Hva topper flere ukers festing sammen med vennene dine, og samtidig rulle rundt i, la oss si, Oslos gater? ^^, jeg, som deg, var russ i år, og savner det allerede. Beste jeg har vært med på. Skulle ønske russefeiringen varte like lenge her som i Oslo =p 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Buss er helt ok, å bruke flere hundretusen, eller til og med milioner på det er også ok, det er tross alt dems penger, og om dem bruker det på et hus, eller på en buss er samme for meg. Selv hadde jeg ikke prioritert det, jeg var faktisk ikke russ i det heletatt når den tid var. Ellers er det jo frivillig det med dyre busser, de aller fleste har ikke slike overdrevent påkostede busser, men kanskje virkeligheten er noe annet i bærum, idk. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Brukte omtrent ikke noe penger rundt russetida, og hadde det gøy jeg ^^ Så gøy som en avholds russ kan være :o Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Ha ha, da har du vel ingen du kan henge med? Haha, fyfaen du er RÅÅÅÅÅ! 1 Lenke til kommentar
Shushi Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 gode karakterer >>>>>> 1 måned med vill fyll 2 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Hvorfor hever du deg over deres prioriteringer? Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Jeg er russ i 2012, og jeg er svært skeptisk, og jeg synes måten mange behandler greia på er.. tragisk. 1. De russeselskapene begynte allerede i sommer å pushe på oss all jævelskapen. Tikker daglig inn meldinger og e-post både om det ene og det andre produktet. Kataloger havnet på skolen første skoledag, plakater henges opp overalt. Ja, jeg blir kvalm selv, Ajaco. 2. Dekknavn. Jakker. Utstyr. Daglig. Hele newsfeeden på fb her STAPPA, og når jeg sier stappa, så mener jeg at UANSETT hvor du er på fb MÅ du få øye på noe som har med russ å gjøre. Selv fb selv hjelper til med REKLAME for russeselskaper, fester og dritt. På skolen slipper vi ikke unna der heller, for ikke nok med at tidligere nevnte russeselskaper gir oss kataloger der, og henger opp plakater, men disse forferdelige SHITKIDSA kjører disse forjævlige låtene sine LANGT oppi øra på oss i LUNSJTIDA! Kjører VANLIGE BILER med SPRENGTE høyttalere inn i skolegården for å spille av DRITT og hoppe rundt bilen. Hva faen?! Det er TOTALT meningsløst, ikke minst kvalmende. 3. Frister for å bestille all shaiten, selv landstreff og den jævla russebuksa; septemeber, eller bare dager etter skolestart for treffet i Kongeparken. Hva faen?! Her er jeg akkurat begynt på nytt pensum, så skal de stresse med det som ikke skjer før om ETT HELT JÆVLA ÅR?! VI ER DA FAEN IKKE FERDIG PÅ SKOLEN ENDA, VI HAR AKKURAT BEGYNT. Her har jeg kastet opp, og slått ned en hel del mennesker. Dette provoserer meg virkelig. Endret 29. august 2011 av Webmaster Esso 6 Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Det som irriterer meg mest er hvordan Tryvann, Russeservice og alle disse store kjedene utnytter ungdommene noe helt hinsidig. Husker når jeg skulle betale russeklær, det kostet jo faen meg penger for hver minste ting jeg skulle gjøre på den nettsiden deres. Om folk vil bruke mye penger på busser og lignende, så bryr jeg meg ikke all verdens om det; Deres penger, deres liv. Jeg er glad noen hadde investert litt i feiring i vertfall, sånn at jeg kunne snylte av dem. Endret 30. august 2011 av Carlgutt Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Tryvann, Russeservice og alle disse store kjedene Stort sett Russeservice og Russebuss som drar på. Tryvann har ikke noe stress med billetter osv. Kongeparken derimot... ! Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Synes det er helt greit jeg. Folk får bruke penga sine som de vil. Selv hadde vi en bil til 4k og brukte vel 4k på den for å få den godkjent og "lakkert", ca 8k + drivstoff er ikke dårlig for 3 gutter. Meste av penga gikk med til drikkevarer, brukte vel nesten 13k på det. Men sånn går det når man drikker hver eneste dag fra 20. april til 17. mai. Var verdt det. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Agreed, var russ for 4 år siden. Bare siden det har det blitt heilt sjukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå