Gå til innhold

Skjerm til X360 og evt. fremtidig stasjonær pc.

Matriac_

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderte tidligere å kjøpe meg en ny tv for gaming til å ha på "kontoret". Men lurer på om kanskje en pc-skjerm er like greit.

Jeg vil ha kvalitet, men bruker ikke ekstremt mye penger. (Er student, men kjøpte nettopp en P150 laptop til 14k. Så er villig til å betale for kvalitet.)

Jeg har 2 x360'r og vurderte å sette den nyeste på kontoret for å "game" der, da samboeren mest sannsynlig vil ha mulighet til å kunne se på tv i stuen og kan heller ha den gamle x360 der for social gaming.

Utifra det jeg har lest meg frem til så er ikke TN-panel noe for meg, og jeg bør gå for IPS.

Pga x360 trenger jeg HDMI tilkobling. Og jeg vurderer å skaffe meg en stasjonær pc i fremtiden som jeg kan koble til samme skjerm. Men har ikke hatt stasjonær på mange år nå, så jeg vet ikke hva som er den foretrukne tilkobling for best bilde i dag? Er det HDMI for pc også? Eller noe annet? Om det er HDMI så trenger jeg en skjerm med 2 hdmi inn, da jeg vil slippe å måtte koble om :)

I forhold til lyd på X360 kommer jeg mest sannsynlig til å flytte mitt Turtle Beach headset fra stue til kontor og koble til via optisk fra x360, men om det er høytaler i skjermen også så er ikke det dumt for de gangene jeg bare skal sjekke noe kjapt eller vise noen andre en trailer osv.

Jeg vurderer å kjøpe et Bestå Burs skrivebord fra IKEA som kun har 40cm bredde på flaten. Da det er det eneste skrivebordet jeg har funnet som er såpass langt (180cm) og ikke har masse ræl under slik at det går ann å ha kontorplass til 2 stk der. (Samboer er lærer, trenger sin kontorplass.)

Derfor bør jeg nok vurdere å feste skjermen på vegg slik at jeg har plass til å ha keyboard o.l. når jeg muligens skaffer meg stasjonær. Vet ikke om dette er like lett på alle type skjermer, derfor nevner jeg det som faktor.

Angående størrelse så vil jeg jo sefølgelig ha så stort som mulig, og når jeg spiller på Xbox'n så vil jeg vel mest sannsynlig sitte tilbakelent i stolen. Men det er ikke så stor plass i rygg på "Kontoret", og når jeg bruker en evt. stasjonær i fremtiden må jeg jo sitte nærmere, så 27" blir kanskje for stort er jeg redd, men vil hvertfall ha 24".

Så, er det noen der ute som kan svare på mine spørsmål og kanskje anbefale en skjerm eller to så hadde jeg blitt veldig takknemmelig! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...