Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mus og tastatur fryser i spill + litt mer

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg oppgraderte nylig PCen min for å takle høstens nye utgivelser, og samtidig som jeg gjorde dette investerte jeg også i et 64-bit Windows 7 operativsystem. Etter dette har det oppstått problemer når jeg spiller spill, mer spesifikt Oblivion og Fallout 3. Det som skjer er at jeg spiller uten problemer i et par minutter før mus og tastatur slutter å respondere. Spillet kjører, ting beveger seg og oppfører seg normalt. Noen ganger frosser også hele spillet et par minutter etter at mus og tastatur slutter å virke.

Jeg kommer meg til oppgavebehandling ved ctr+alt+del, men kommer meg ikke inn i spillet igjen uten å lukke det for så å åpne det igjen. Når jeg avslutter Oblivion får jeg noen ganger opp en melding om at det mangler en fil som heter MFPlat.dll.

Jeg har prøvd alt jeg kan komme på, reinstallere drivere, sjekke for oppdateringer, systemgjennoppretting, kjørt som administrator, kjørt i kompabilitetsmodus, kjørt det i sikkerhetsmodus og etter clean boot. Når det gjelder Oblivion har jeg lastet ned MFPlat.dll filen, men dette gjør ikke den ringeste forskjell, mest sannsynlig fordi jeg ikke vet hvor filen skal ligge på maskinen. Et av spillene, Fallout 3, har jeg i steam, så det har jeg ikke prøvd i sikkerhetsmodus fordi driverne til netverkskortet ikke er i drift da.

Ingenting hjelper.

I tillegg er det et spill som jeg ikke får startet i det hele tatt, Medieval 2: Total War. Der får jeg bare opp en errormelding om et ubehandlet unntak i Microsoft .NET Framework. Melding kan postes hvis nødvendig, men er ikke hjemme for øyeblikket.

Mine specs:

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K 3,4GHz, Socket LGA1155, 8MB

ASUS Sabertooth P67, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW, BT, EFI

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin

EVGA GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA

Takknemlig for all hjelp,

Herman,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...