fotogigen Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Liten ful. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Nils Christian Skjauff Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Et meget selektivt fokus, men det fungerer godt. Perfekt bakgrunn! Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Liker godt det jeg ser her. Skarp så det holder på det snevre fokusområdet, lekker bakgrunn som står godt til settingen. Med den rolige bakgrunnen så hadde dette også funket bra med en vesentlig mindre blender. Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Jeg liker veldig godt det relativt snevre fokuset, skarpheten og uttrykket du har fanga. Bakgrunn og farger er også helt topp. Når det gjelder komp synes jeg øyet blir vel mye midtstillt og jeg ville ha kutta noe i venstre side og i toppen, omtrent sånn at øyet kommer i det gyldne snitt. Fuglen vil fortsatt ha en del luft foran seg og siden den ser inn i kamera synes jeg heller ikke den trenger så mye luft foran seg som om den hadde sett mot venstre. Dette utsnittet forsterker dessuten følelsen av å se opp på fuglen og det liker jeg også. Ellers synes jeg lyset er litt vel hard på hodet. Jeg vet ikke hvilket redigeringsprogram du bruker, men jeg prøvde meg i LR med å redusere eksponeringen og så øke det som kalles Fill light - og etter min smak ble det betydelig bedre Uansett - dette likte jeg godt. Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Flott, men ville personlig croppet det vesentlig tatt i betrakning skarphetsområdet..du ville antagelig fått et utrolig nærbilde av spurven..det er den dog verdt ? Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Sylskarpt i fokusområde - flott!! Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Takk for alle kommentarer! bildet er croppet en del fra før, så noen kraftig cropping tåler det nok ikke.. ivertfall ikke for bruk på store print.. men eg er helt enig i kommentarene ang. det midtstilte øyet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg