Gå til innhold

Er det vits å kjøpe Xp3200? Kan jo bare klokke xp2500...

MrLuni

Anbefalte innlegg

Xp 3200 er vel helst for butikk pcer de kan jo ikke selge overklokkede pc.

2500 er jo egentlig ikke beregnet for oc den heller, untatt for oss som har denne hobbyen.Så svaret på spørsmålet er at det ikke er noen vits

å kjøpe 3200 for oss (nerder).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er forskjell på kan sannsynligvis kjøre 3200+ stabilt og garantert fra fabrikken til å kjøre 3200+. Noen har nok penger til at det er verdt de ekstra pengene det koster å få den garantien.

+ at du kan sansyneligvis Ha en vifteløsning som bråker mindre,du har lenger levetid på cpu pga at du ikke duller med volten osv.....

MEN jeg ser poenget kjører selv en 2500+ på 2453MHz :D

Lenke til kommentar

tingen med xp 3200+ prosessoren er jo at den har 400MHz bus, mens resten av barton prosessorene har 333MHz så den kan sikkert klokkes litt mer, men siden det er den første 400mhz bus prosessoren, så er den dyrere, og ganske sikkert mer ustabil i kolkkingen (tror en noob som har knapt har klokket idet hele tatt..)

Lenke til kommentar

hey, jeg har barton 2500+, men jeg får bare klokket den til 2800+, jeg ser at mange her har klokket til 3200+, åssen gjør jeg det. jeg har bare tatt 166 i fsb og ganget det med 12,5 i mulitplier. 12,5*166, men med engang jeg prøver 13*166, står det at jeg har 1100+, hvorfor? og åssen kan jeg klokke mer?

Lenke til kommentar
hey, jeg har barton 2500+, men jeg får bare klokket den til 2800+, jeg ser at mange her har klokket til 3200+, åssen gjør jeg det. jeg har bare tatt 166 i fsb og ganget det med 12,5 i mulitplier. 12,5*166, men med engang jeg prøver 13*166, står det at jeg har 1100+, hvorfor? og åssen kan jeg klokke mer?

Noen småtips:

Øk fsb litt om gangen istedet for bare multiplyer....kjør minnet syncront (100%) hvis det går, lås agp på ca 66MHz, juster opp volten på cpu litt(rundt 1,8) og litt opp på rammen.

Lenke til kommentar
Hvilken kjøling og stepping har du?
Lenke til kommentar
???? hva mener du? kjøpe ny CPU vifte? har du noen bra cpu vifter som du kan nevne for meg? hva med volcano 11?
Tja jeg har Vulcano 9, meget bra, men bråker. Du burde oppgitt steppingen din, for å stadfeste noelunde overklokkingspotensiale :wink:

(steppingen er all skriften på selve CPU)

Lenke til kommentar

Hvordan tester der om CPU'en er stabil? Jeg kjører PC'en stabilt på 11*200, men på Prime 95 sin tortur test får jeg feil hvis vcore er lavere enn 1,8 :cry: jaja, jeg kjører 193*11 og det er stabilt på 1,725 vcore så jeg bør vel være fornøyd :)

Lenke til kommentar

Pc 3200 ram er nok alt som mangler for en vellykket klokking.

Lenke til kommentar

men er jo ikke bare og overklokke en xp 2500 eller...

god ram helst 3200 eller mere

god kjøler/vifter

god hk

god strømforsyning

alt dette er jo ikke gratis...

tror ikke man tjener så mye på det..men at det er cool

man får et bra kick når man driver med dette.

tror ikke det er noe pro og kjøpe seg en xp 3000-3200 får den prisen.

Lenke til kommentar

Pc 3200 ram er nok alt som mangler for en vellykket klokking.

Men kan jeg bruke pc3200 på mitt system da?

ja nforce2 støtter 3200 men mulig du må oppdatere bios

Dette stod på epox siden

Epox 8RDA+

nVidia nForce2

AMD Athlon, Athlon XP, Duron

DDR SDRAM PC3200

FSB 333MHz (400MHz Max)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...