Art_Vandelay Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Har drevet og surfet litt på ny bil i det siste, og sammenlignet nybilpriser med nyere bruktbilpriser. Da kom jeg over noe litt snodig; La meg ta et eksempel: Volvo XC60 D3 163 hk AWD Momentum, automat, en nokså populær bil blant mange i Norge. Denne bilen koster splitter ny kr. 575 800 i følge Volvo sine oppdaterte prislister. Kr. 575 800 helt ny, ferdig levert, inkl. alle kostnader.....(?) Denne priser gjenspeiler også det diverse biltester osv oppgir. Så over til finn.no for bruktbilpriser. Her ligger en slik bil, 2011-modell som har kjørt 24000 km, ute til 579 900 !! Denne prisen er svært representativ for andre XC 60'er som ligger ute. Jeg sliter faktisk med å finne en brukt 2011-modell som er billigere enn nybilprisen! Hva skjer? XC60 2011-modell Har jeg gått glipp av noe? Har jeg oversett noe helt elementært?? Håper det finnes et enkelt svar på dette. Endret 20. august 2011 av Art_Vandelay Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Ingen kjøper en XC60 uten endel ekstrautstyr. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Har drevet og surfet litt på ny bil i det siste, og sammenlignet nybilpriser med nyere bruktbilpriser. Da kom jeg over noe litt snodig; La meg ta et eksempel: Volvo XC60 D3 163 hk AWD Momentum, automat, en nokså populær bil blant mange i Norge. Denne bilen koster splitter ny kr. 575 800 i følge Volvo sine oppdaterte prislister. Kr. 575 800 helt ny, ferdig levert, inkl. alle kostnader.....(?) Denne priser gjenspeiler også det diverse biltester osv oppgir. Så over til finn.no for bruktbilpriser. Her ligger en slik bil, 2011-modell som har kjørt 24000 km, ute til 579 900 !! Denne prisen er svært representativ for andre XC 60'er som ligger ute. Jeg sliter faktisk med å finne en brukt 2011-modell som er billigere enn nybilprisen! Hva skjer? XC60 2011-modell Har jeg gått glipp av noe? Har jeg oversett noe helt elementært?? Håper det finnes et enkelt svar på dette. Som nevnt så er det sikkert ekstrautstyr for godt over 100 000 på disse bilene. I tillegg er de fryktelig populære. Det er med på å gjøre bruktprisen desto høyere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå