Gå til innhold

[Løst] Trenger man 2gb skjermkort?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Tenkte jeg skulle ha et nytt skjermkort nå, og kjøpe et til senere for å kjøre cfx.

Det jeg lurte på, var om jeg vil merke noen forskjell på disse kortene her?:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639513

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645227

Ser det ene har 1gb mens det andre har 2gb, men er det noen andre forskjeller? Har man bruk for 2gb? Skal bare bruke en skjerm, en 42". Kan hende jeg bruker 2 skjermer en gang iblandt, men det blir ikke to skjermer med hd oppløsning.

Hva vil være det beste valget? Jeg har ikke tenkt og overklokke de, og maskinen skal brukes til både spilling og videoredigering.

På forhånd, takk for svar.

Hilsen,

Crazyjoey

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mer enn 1GB VRAM lønner seg om du gjør en eller flere av følgende:

1.  
  2. Spiller på tre skjermer med eyefinity, eller spiller på en skjerm med oppløsning 2560x1440/1600.
  3. Har for vane å installere enorme teksturpakker i STALKER, Fallout 3, Oblivion eller andre RPG-spill.
  4. Bytter skjermkort hvert tredje år eller sjeldnere.
  5. Skal kjøre flere skjermkort i fremtiden og ikke ønsker å gå tom for VRAM.

EDIT:

Å gå fra GTX 470 til HD 6950 er ikke den beste ideen i verden heller, det er snakk om 10% ytelsesforskjell før overklokk i 6950s favør, etter overklokking vil som oftest et GTX 470 vinne med 5%

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Men nå har jeg også tenkt og kjøre cfx senere, dvs noen måneder etter at jeg har kjøpt dette kortet. og 470 kortet jeg har nå har noen artifacts på stock clock og det fungerete ekstremt dårlig på oc.

Men hva mener du jeg bør gå for? 1gb kortet eller 2gb kortet? Har ikke tenkt og bytte kortet på noen år, så er greit om det holder en stund til, skal jo også ha to kort.

Lenke til kommentar

Men nå har jeg også tenkt og kjøre cfx senere, dvs noen måneder etter at jeg har kjøpt dette kortet. og 470 kortet jeg har nå har noen artifacts på stock clock og det fungerete ekstremt dårlig på oc.

Men hva mener du jeg bør gå for? 1gb kortet eller 2gb kortet? Har ikke tenkt og bytte kortet på noen år, så er greit om det holder en stund til, skal jo også ha to kort.

Send inn ditt GTX 470 på garanti eller reklamasjonsrett, det skal ikke ha artifakter ved stock.

Siden du skal gå CFX burde du absolutt velge 2GB, innen du trenger ytelsen to 6950 gir deg blir du flaskehalset av 1GB.

Lenke til kommentar

Artifactsene er nok min egen feil. De kom etter jeg bytta skjermkortkjøler... Det er ikke så mange, og er ikke irriterendes, jeg bare legger merke til de når de kommer.

Men da går jeg for 2gb versonen av kortet.

Takk for hjelpen. :)

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...