AnonymDiskusjon Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Jeg er veldig lei av å gå med de plagene jeg gjør. jeg har konstant lite energi, føler meg trøtt og slapp og sliter med konsentrasjon, vurderinger og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har vært til utredning hos lege for halsplager som jeg har hatt, men fikk ikke noe annet med meg hjem enn syretabletter. Har også blitt undersøkt for kreft uten noe funn. Jeg føler da at dette ødelegger ganske mye for meg og jeg har selvsagt lyst til å bli frisk. Hadde satt uendelig pris på om noen enten har vært borti dette før og vet akkurat hva jeg skal gjøre eller om noe annet som kan hjelpe. Postet av anonym: 64f7d6eac6ee6fcb6bd1d86b298879fe Lenke til kommentar
TotalVarsling Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 ett tipps är att checka http://no.wikipedia.org/wiki/Fibromyalgi kan vara det men utifrå det du säger så kan det nästan vara vad som hellst Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Takk for hjelp, men jeg har ikke smerter. Postet av anonym: ab6d5ceadb05633432b72ea202dfae5f Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Trener du noe? Det hjelper isåfall. Dog ellers føler jeg mye av det samme som deg noen ganger(sikkert ikke i like høy grad men), men som regel når jeg ikke er i fysisk aktivitet. Endret 20. august 2011 av MrLG Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Hvordan er kostholdet ditt? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Spiser for det meste kjøtt og syltetøy til brødmåltider. Noen dager kan jeg lage meg egg og litt sjeldnere enn det igjen spiser jeg fisk. Middager blir det for det meste noe med kjøtt og poteter og grønnsaker til og, tja...vil vel si det er ganske variert iallfall. Postet av anonym: ab6d5ceadb05633432b72ea202dfae5f Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Trent har jeg også gjort mye, men føler meg ikke mye bedre av det. Postet av anonym: ab6d5ceadb05633432b72ea202dfae5f Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Jeg er veldig lei av å gå med de plagene jeg gjør. jeg har konstant lite energi, føler meg trøtt og slapp og sliter med konsentrasjon, vurderinger og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har vært til utredning hos lege for halsplager som jeg har hatt, men fikk ikke noe annet med meg hjem enn syretabletter. Har også blitt undersøkt for kreft uten noe funn. Jeg føler da at dette ødelegger ganske mye for meg og jeg har selvsagt lyst til å bli frisk. Hadde satt uendelig pris på om noen enten har vært borti dette før og vet akkurat hva jeg skal gjøre eller om noe annet som kan hjelpe. Postet av anonym: 64f7d6eac6ee6fcb6bd1d86b298879fe Hei Hvor lenge har du hatt det slik, og hvordan startet det? Hvor gammel er du? Har du blitt skikkelig utredet for stoffskifte? Hvordan er det med humøret ditt; mye nedfor/utafor, lett irritabel/kort lunte? Sover du godt? Hilsen Dag Lenke til kommentar
mw2_knifer1 Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Det KAN være kyssesyke... Dra til legen for å ta blodprøve med en gang Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Ta dette opp med fastlegen så dere begge kan jobbe dere frem til hva som er best å gjøre i akkurat din situasjon! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Det startet med at jeg kastet mye opp for 4 år siden - så og si hver dag. Jeg gikk til utredning hos legen for dette og fant ut at jeg hadde helicobakter og at jeg bl.a. hadde hatt kyssesyken. Jeg ble kvitt helicobakteren med en penicilinkur og jeg sluttet å kaste opp så ille. Men jeg fortsatte med å ha litt svie i halsen og har veldig lite energi. Postet av anonym: ab6d5ceadb05633432b72ea202dfae5f Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Jeg er forresten 19 år - om det skulle hjelpe. Postet av anonym: ab6d5ceadb05633432b72ea202dfae5f Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Det kan hende at du lider av ettervirkninger av kyssesyken, selv om det er sjeldent at det går så lenge. Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Anbefaler deg å stikke til en psykolog. Virker som det sitter en slags 'propp' i hjernen din som ikke vil (vondt i vil-ikke'n). Depresive sykdommer? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Hvordan du kom fram til depressiv er noe jeg er usikker på, men jeg er ganske så overbevist at det ikke er det det handler om. Postet av anonym: ab6d5ceadb05633432b72ea202dfae5f Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Folk rundt deg kan merke det. Det er ikke alltid en depressiv person vet han er depressiv. Når du er depressiv, mister du lysten til å gjøre noe. Sånn kom jeg frem til det. Selvfølgelig er jeg ikke sikker men du spurte, ordrett; Hadde satt uendelig pris på om noen enten har vært borti dette før og vet akkurat hva jeg skal gjøre eller om noe annet som kan hjelpe. Og jeg hadde en kamerat som gikk gjennom dette. Han var depressiv og slapp. Noen uker hos psykologen, så var han ikke slapp lengre. Endret 21. august 2011 av The_Tom Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Hei igjen Det startet altså med en infeksjon, som du ble godt behandlet for. Hvordan er du hvis du har anstrengt deg litt mye en dag? Blir du usedvanlig sliten da? Har du blitt undersøkt skikkelig for stoffskifte sykdommer? (tenker da spesielt på hypothyreose.) Trenger også å høre om du har søvnvansker (økt søvnbehov eller problemer med å sove) og om hvordan det stort sett er med humøret ditt; om du er mye lei deg eller irritabel. Hilsen Dag Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Blir ekstra slapp om jeg har anstrengt meg ja. Har hatt en haug med blodprøver og er usikker på om stoffskiftet har blitt undersøkt, men vet iallfall at jeg er plaget med blodmangel - av en ikke kjent årsak. JEg sover tungt og hardt hver natt og har veldig ofte slitt med å komme meg opp om morgenen. Når det gjelder humøret så føler jeg meg veldig ofte bare tom og ja kanskje litt lett irritert. Postet av anonym: ab6d5ceadb05633432b72ea202dfae5f Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Blir ekstra slapp om jeg har anstrengt meg ja. Har hatt en haug med blodprøver og er usikker på om stoffskiftet har blitt undersøkt, men vet iallfall at jeg er plaget med blodmangel - av en ikke kjent årsak. JEg sover tungt og hardt hver natt og har veldig ofte slitt med å komme meg opp om morgenen. Når det gjelder humøret så føler jeg meg veldig ofte bare tom og ja kanskje litt lett irritert. Postet av anonym: ab6d5ceadb05633432b72ea202dfae5f Hei igjen. Har du en flink lege som følger deg skikkelig opp? Lav blodprosent kan gi trøtthet. Du bør be om en utvidet stoffskifteprøve, der både T4 og T3 sjekkes. Mange almennleger kjenner lite til hypotyreose og at den kan være vanskelig å diagnosstisere, i alle fall i tidlige stadium av sykdommen. Se her http://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-nering/skjoldkjertelsykdommer/lavt-stoffskifte-hypotyreose-1136.html Det kan også være at du har en variant av ME, http://nhi.no/sykdommer/hjerne-nervesystem/utmattelsessyndrom-kronisk/utmattelsessyndrom-kronisk-1759.html hvis du blir påtakelig trøtt etter selv alminnelige anstrengelser. Ville hvertfall fått sjekket det og, hvis jeg var deg. Det er former for depresjon som kan være vanskelig å oppdage, men sykdomsstarten og forløpet hs deg sier meg at du ikke først og fremst er deprimert, men heller sliten av å ha det sånn. Ville like vel fått tatt en litt grundigere sjekk av det og. Mvh Dag Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Det startet med at jeg kastet mye opp for 4 år siden - så og si hver dag. Jeg gikk til utredning hos legen for dette og fant ut at jeg hadde helicobakter og at jeg bl.a. hadde hatt kyssesyken. Jeg ble kvitt helicobakteren med en penicilinkur og jeg sluttet å kaste opp så ille. Men jeg fortsatte med å ha litt svie i halsen og har veldig lite energi. Postet av anonym: ab6d5ceadb05633432b72ea202dfae5f Hvorfor kan dere ikke ta dere sammen, og slutte å trene i 5-6 måneden, og lære det å ta det rolig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå