TypN Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Hei Jeg har tidvis problemer med å få koblet meg opp mot internett, som oftest finner den routeren, og jeg får meldingen "begrenset tilgang". Som regel går det helt fint, og jeg har tilgang til nettet, men det hender (som regel daglig) at jeg sliter veldig med å få koblet pcen opp mot nettet(tar gjerne et par timer før jeg har nett). Det har også hendt at netthastigheten er like treigt som ISDN var i sin tid. Det jeg syntes er rart, er at jeg har mobilen koblet opp mot nettet, og har aldri hatt problemer med den, her går alt veldig kjapt og greit. Kan forøvrig nevne at jeg ikke har nettproblemer andre steder, kun på dette nettverket. Kan det ha noe med at nettverkskortet og routeren ikke er helt kompatible? Routeren er en D-link 524UP, og pcen en ASUS U46S. Lenke til kommentar
kgau Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Hei Jeg har tidvis problemer med å få koblet meg opp mot internett, som oftest finner den routeren, og jeg får meldingen "begrenset tilgang". Som regel går det helt fint, og jeg har tilgang til nettet, men det hender (som regel daglig) at jeg sliter veldig med å få koblet pcen opp mot nettet(tar gjerne et par timer før jeg har nett). Det har også hendt at netthastigheten er like treigt som ISDN var i sin tid. Det jeg syntes er rart, er at jeg har mobilen koblet opp mot nettet, og har aldri hatt problemer med den, her går alt veldig kjapt og greit. Kan forøvrig nevne at jeg ikke har nettproblemer andre steder, kun på dette nettverket. Kan det ha noe med at nettverkskortet og routeren ikke er helt kompatible? Routeren er en D-link 524UP, og pcen en ASUS U46S. sjekk om routeren din bruker -n nettverk, hvis den gjør så kan dette føre til "connecting" og "limited access" problemer på gamle nettverkskort. Du kan sikkert endre dette i instillingene på routeren. Note: -g er tregere enn -n men det er ikke stor forskjell om du ikke har mange PCer koblet til på en gang. EDIT: Hvis det er uklart hva jeg snakker om så se etter 802.11g eller 802.11n Endret 22. august 2011 av kgau Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå