Gavekort Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Feil! Ingen falske meieriprodukter har lov til å bruke navnet "ost" om det ikke er ost. Gulost er gulost! Euroshopper "Pizzablanding" er ikke ost, og nevner ikke ost en eneste plass på pakningen. Jeg forventer at du skal slå tilbake med kilder, og ikke si at Gulost ikke er ost! Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Du skal få en kilde på at produkter som ikke er ost, markedsføres som det. Brunost er nemlig ingen ost. Alikevel ser vi daglig Fløtemysost og Gudbrandsdalsost i butikkene våre. KILDE: http://www.tine.no/produkter/produkthistoriene/140845.cms?brunost-det-norskeste-norske Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Dine argumenter er tynne, Padawan! Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Tynn og tynn. Jojo, en regnfrakk er kanskje tynn. Men den er alikevel vanntett. 1 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 "smakfull osteblanding bestående av gulost og mozzarella". Her er det ingenting som sier at de bruker ekte ost. (...) Osten er fake. Period. De bruker ost fra Synnøve, og også parmesanost. De har også lagt ved en PDF-fil på hjemmesidene om hvordan parmesanosten deres lages. Der kommer det frem at det blant annet brukes 16 liter melk for å få en kilo parmesanost og at den lagres i ca 18 måneder før den brukes. Jeg er ingen oste-ekspert, men det høres det jo rart ut at osten er falsk når de både har mozarella og parmesanost, samt ost fra en av Norges største osteprodusenter. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Poenget er at "Mozzarella" ikke er beskyttet. Du kan altså lage en hvilken som helst ost og kalle den mozzrella. Det som er beskyttet, er Bøffelmozzarella. Den autentiske mozzarellaen. Hadde det vært det Dolly hadde, ville de kjørt på og reklamert for det. Det gjør de ikke. Ergo, falsk ost. Det er det samme med begrepet "norsk akevitt". Det er bare et års tid siden det ble beskyttet. Da kunne en akevitt laget i Mexico selges som norsk akevitt. De har lov til å selge brennevinet som akevitt selv om det ikke er laget etter norsk oppskrift. Men begrepet norsk akevitt er fredet. Det samme med bøffelmozzarella. Er det ikke bøffelmozzarella, er det falsk ost det er snakk om. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Men hva med parmesanosten og Synnøve-osten? Mulig at Synnøve lager "falsk ost", men det høres underlig ut at en av Norges aller største osteprodusenter lager falsk ost?? Lenke til kommentar
Kutler Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Euroshopper "Pizzablanding" er ikke ost, og nevner ikke ost en eneste plass på pakningen. Det er vel nevnt bakpå pakken, under ingredienser, er det ikke? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Hva er denne surmulinga, viktigste er at pizzaen smaker godt. Ikke vil jeg ha bøffelmozarella eller noe annet dill dall, gi meg en skikkelig pizza jeg kan nyte og bli mett av. Falsk er forresten ost uten melk, synnøve bruker melk ergo ikke falsk. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Men hva med parmesanosten og Synnøve-osten? Mulig at Synnøve lager "falsk ost", men det høres underlig ut at en av Norges aller største osteprodusenter lager falsk ost?? Det kjenner jeg ikke til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Ærlig talt Hanske, du kverulerer noe forferdelig. Det er forskjell på å kalle brunost (som faktisk er et meieriprodukt) for ost, enn å kalle pizzatopping basert på palmeolje for ost. Dersom Dolly's sier pizzaene lages med ost, da er det ekte ost basert på melkefett, hvis ikke er det ulovlig markedsføring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå