heh115 Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Hei! Jeg skal lage noen medlemskort for en nystartet klubb. For å gjøre det enkelt så vil jeg ha det slik at jeg kortet er ferdiglaget, men at jeg bare trenger å fylle inn navnet osv til medlemmet. Har PS, men er ikke så kjent med det. Har også Word osv. Så hvordan lager jeg en pdf-fil av et bilde med skrivebokser? Vet ikke om dette var rett plass å poste dette, men jeg prøver Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Jeg skal lage noen medlemskort for en nystartet klubb. Det er ikke helt klart for meg eksakt hva du skal gjøre, men har du bare et bilde som du skal lage Pdf av så kan du lime det inn i Word og lagre som Pdf derfra. De nyere versjonene av Word kan lage Pdf direkte, har du en eldre versjon kan du laste ned openoffice som er gratis og kan lagre som Pdf hvis du limer bildet inn i et writer-dokument. Men skal du bare ha en utskrift av bildet forstår jeg ikke hvorfor du vil gå veien om pdf. Skal du ha bildet som bakgrunn og lage felt som bruekrne selv skal fylle ut ved å åpne dokumentet og skrive inn i det så tror jeg du må ha Adobe Acrobat for å gjøre det med Pdf. Du kan imidlertid få til noe slikt med Word også. Vet ikke om dette hjalp, hvis ikke så kan du besrkive det du ønsker å gjøre mer detaljer så får du sikkert flere svar også. Men egentlig burde du vel heller lage en medlemsliste og generere medlemskort automatisk ut fra denne? Endret 20. august 2011 av seriksen Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Det jeg er ute etter er slik som feks NAFS salgsmelding. Slik at når nye medlemmer blir med så er det bare for meg å fylle ut navnet, dato og feks fødselsdato på et ferdiglaget pdf-fil og skrive ut. Trenger medlemskort for å holde styr på hvem som har betalt og ikke når vi er ute og spiller paintball. Selve kortet kan jeg lage i PS, men vet ikke hvordan jeg kan legge til tekstbokser slik at jeg kan fylle ut infoen i feks "Preview" på mac. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 I nyere word kan man lagre filer i pdf-format. Så lag boksene dine i word og lagre som pdf. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Har Microsoft pakken fra 2008. Jeg prøvde å lage tekstboksene i word, men når jeg lagrer i pdf så kan jeg fremdeles ikke skrive i dem når jeg åpner pdf-filen. Noen andre tips? Kan også prøve noe i PS hvis noen har ideer der. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Har Microsoft pakken fra 2008. Jeg prøvde å lage tekstboksene i word, men når jeg lagrer i pdf så kan jeg fremdeles ikke skrive i dem når jeg åpner pdf-filen. Noen andre tips? Kan også prøve noe i PS hvis noen har ideer der. Som jeg skrev i først svar må du nok ha Acrobat for å lage pdf-forms som bruker kan editere. Word har imidlertid også muliget for å lage forms hvor bqare noen felt er editerbare. Søk på "Word 2007 Forms" så finner du sikkert noen veiledninger. Ulempen med Word-forms er at alle må ha Word installert, men mulig det kan funke med Word Viewer også, har aldri testet dette. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Du skal nok ha Acrobat Pro for dette. http://www.ehow.com/how_5150195_create-writable-pdf.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå