ThomasMLS3 Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Hei! Jeg har satt opp min nye datamaskin, men det gikk ikke problemfritt: Av en eller en annen grunn vil ikke Windows 7 Professional x64 tildele en stasjonsbokstav til en harddisk på 3TB (Seagate Barracuda XT 3TB). Den finnes i listen i BIOS og i Enhetsbehandling, men ikke i vinduet; Datamaskin. Hovedkortet støtter EFI-BIOS, så det burde ikke være et problem. Kan det hende at en SATA3-harddisk ikke kan brukes hvis ledningene er SATA2 (om dette skulle være tilfelle?). Eller hva kan dette skyldes? Og varmen som prosessoren genererer (Intel Core i7-2600K) stiger brått opp til 80-90 varmegrader når jeg er inne i BIOS, men i Windows er den nede i 40 grader; hva er mest riktig? Datakomponenter: ASUS P8Z68 Deluxe Intel Core i7-2600K @ 3.4GHz CORSAIR 16GB DDR3 1600MHz PC312800 --> CORSAIR FORCE SERIES 3 120G SSD ----> SEAGATE BARRACUDA XT 3TB --> WESTERN DIGITAL CAVIAr GREEN 2TB --> SAMSUNG (et-eller-annet) 400GB CORSAIR AX1200 1200W strømforsyning. Er det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Om den harddisken er ny, må du nok gi den en bokstav manuelt. Høreyklikk på datamaskin, velg behandle, og trykk på diskbehandling i menyen til venstre. Når jeg koblet opp en ny disk fikk jeg et spørsmål som kom opp med en gang der. Husker ikke valgene som var der.. Det med temperaturen kan være så enkelt som at sensoren viser helt feil i bios, eller at den faktisk blir så varm. Kjenner du varmen i rommet? Last ned CPUID hardwaremonitor til temperaturovervåkning og ta en stresstest med prime95 for å se om cpu'n blir så varm. Om den blir så varm, har du nok montert kjøleren dårlig, eller glemt kjølepasta. Lenke til kommentar
ThomasMLS3 Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Takk for hjelpen, jeg fikk det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå