robertaas Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Jeg prøver bare å belyse..Jeg kan bare se at du har prøvd å bløffe så lsngt, du har ikke kommet med noen reell info. Kan du komme med litt info for oss som du mener er så uopplyste: Hvorfor skulle han ha rett til å ha en formue i en hemmelig bankboks? Hvorfor skulle han ha rett til å ikke betale skatt for malerier han selger? Hvordan har han fått råd til alle eiendommene han disponerer? 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Statens tyranni i aksjon. Odd Nerdrums evner skal straffes ved å stjele inntekten hans.Det samme gjelder i så fall samtlige i Norge. Om du ønsker å diskutere om vi skal ha anarki og ingen stat eller skatt i Norge finnes det allerede en rekke tråder hvor dette diskuteres. 3 Lenke til kommentar
bork93 Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Hvorfor jeg er så velinformert? Fordi jeg har fulgt med på saken utenfor medienes disinformering. Dette handler ikke om at alle skal betale skatt. Det er akkurat det han har gjort, og mer enn han skulle også. Jeg vil bruke nerdrums ord: dette er demonisering! Innhold legger jeg ut på en annen side...som sagt. Men prøv også selv å sette dere inn i saken. Har en link: http://artbabel.blogspot.com/2011/08/odd-nerdrum-sentenced-to-two-years-in.html Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Det der er jo bare noe sentimentalt fjas. Gi oss konkrete henvisninger til nøytrale kilder, og ikke bare en link med beskjed om å "lese oss opp". Lenke til kommentar
bork93 Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Hvis dere vil ha konkrete kilder med bevis så kan det ta litt tid. Jeg jobber med freeoddnerdrum.com. Der kan dere lese hele saken når den publiseres. Hvorfor i all verden skulle jeg bløffe om en sak som dette? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Fordi du idoliserer Odd Nerdrum? Bare et forslag, det var du som spurte (som om det ikke går an å se for seg grunner). Endret 20. august 2011 av Isbilen 7 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Tydelig at trådstarter er en part i saken og evner ikke å se bevisene fra ett objektivt synsvinkel. Har fortsatt tilgode å høre hvorfor han burde bli frifunnet, bortsett fra han er en artist og at myndighetene lyver. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Hvorfor jeg er så velinformert? Fordi jeg har fulgt med på saken utenfor medienes disinformering.Så langt har du kun bevist at du vet mindre enn mediene og de andreom denne saken. Du hadde jo ikke engang fått med deg at han allerede er dømt og at media da kan omtale hans kriminelle handlinger som en realitet. Dette handler ikke om at alle skal betale skatt. Det er akkurat det han har gjort, og mer enn han skulle også.At han faktisk har betalt mere enn han skulle i skatt er en ganske så virkelighetsfjern påstand om noen som akkurat er dømt for skatteunderslag. Den påstanden vant i alle fall ikke frem i retten. Du er kanskje uenig i at enkelte kunstnere skal betale skatt, men det er en annen sak. Domstolene må forholde seg til eksisterende lover. Jeg vil bruke nerdrums ord: dette er demonisering!Nei, dette er barnslig sutring. Alle som blir undersøkt av skattevesenet kan føle dette som en personlig forfølgelse, men noen som prøver å fremstå som så reflekterte at de ønsker filosofi som hovedfag på grunnskolen burde hatt nok innsikt til å se litt mere objektivt på saken. Uskuld kan han bevise i retten og ikke ved å fremsette konspirasjonsteorier i media. 4 Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Å snakka politikk i juridiske saker er heilt latterleg. Retten må forholda seg til dei lover og forskrifter som er gjeldane per dags dato, ikkje bekymra seg over om dei skal endrast. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 En person har blitt tatt for hvitsnippforbrytelser og blir nå straffet og dømt. Godt at Norske myndigheter har avklart dette og utdelt straff i henhold til gjeldende regelverk. Vi får håpe dette fører til at flere velger å holde seg på korrekt side av loven og ikke minst at myndighetene fortsetter å arbeide for å avdekke også denne typen kriminalitet. Er naturligvis synd at kjente norske personer velger å begå lovbrudd men de burde de aktuelle personene tenkt på før de gjorde det. Odd Nerdrum, var det han kunstneren eller han som svindlet unna skatt? Gro Harlem Bruntland, var det hun politikerdama eller trygdesnylteren? Jens Stoltenberg, han der som var statsminister eller han som krasjer i parkerte biler og stikker av? Tro om de blir så høye på sin egen fortreffelighet at de ikke tenker på hvor ille det er når lovbruddene blir kjent? Forstår de ikke at offentlighetens lys gjør at det også settes en høyere standard for deres oppførsel? Og til overskriften: "Odd Nerdrum er dømt uten skikkelig grunnlag!" Du mener at en norsk rett i en høyt profilert sak som dette bare har dømt Odd uten at det finnes noen bevis? Please... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Det er vel 95% rettsikkerhet i en vestlig drapsak, så da blir det vel 85% i slike saker? (Oddsen for at uskyldige ikke blir dømt.) Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Det er vel 95% rettsikkerhet i en vestlig drapsak, så da blir det vel 85% i slike saker? (Oddsen for at uskyldige ikke blir dømt.) Stemmer, det var drapssakar og alvorlege krenkjingar eg snakka om. Det er jo berre eit symbolsk tal som syner oss at ein skal ekstremt sikker at ein har gjerningsmannen/-kvinnen før ein straffar dei. Takk for retting! Lenke til kommentar
bork93 Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Som jeg har sagt så kommer det en nettside med forklaring, men det er det veldig mange her inne som har ignorert. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Som jeg har sagt så kommer det en nettside med forklaring, men det er det veldig mange her inne som har ignorert.Dette er et diskusjonsforum og ikke et annonssted for nettsider. 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Som jeg har sagt så kommer det en nettside med forklaring, men det er det veldig mange her inne som har ignorert. Ignorert noko som endå ikkje er lagt fram? Kan du forklara kvifor Nerdrum ikkje er skuldig? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Men prøv også selv å sette dere inn i saken. Har en link: http://artbabel.blogspot.com/2011/08/odd-nerdrum-sentenced-to-two-years-in.html Ikke akkurat en objektiv fremstilling av saken. My mentor and dear friend, Odd Nerdrum, has been sentenced to two years in prison by a Norwegian court. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Han er tiltalt for skattesvindel også på Island. http://e24.no/lov-og-rett/nerdrum-selskap-trues-med-konkurs-paa-island/20085547 "Om han ikke betaler eller møter i retten i Reykjavik byrett 7.september, blir han slått konkurs." Så enten er altså flere land som er involvert i konspirasjonen mot Odd Nerdrum, eller kanskje det faktisk er han som har gjort noe galt. Her er det greit å bruke occam's razor. http://en.wikipedia.org/wiki/Occam%27s_razor 1 Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Bork93, du kan tydeligvis ingenting om jus. Når en person blir dømt etter påstand fra påtalemyndighetene betyr ikke dette at påstander er det eneste de har av beviser, det betyr at tiltalte blir dømt i samsvar med det aktor mente var riktig. For det andre: Svar på spørsmålene til robertaas om hvorfor han skal ha rett til å ha pengene skjult i utlandet. Dessute, Odd Nerdrum har vel så godt som innrømmet at han har snyltet på skatten, så at du sier han er uskyldig virker bare dumt. Som å debattere med en fra nyhetsspeilet :!: 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Odd Nerdrum er dømt på grunnlag som alle andre skattesvindlere, derfor skal han straffes som alle andre skattesvindlere. 3 Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg kjenner historien og jeg vet at Odd Nerdrum er uskyldig i denne saken. Kjenner historia og veit uuskulda? Kvifor i all verda melde du deg ikkje som vitne då, og overtydde dommaren om denne uskulda? Grov svikt det, skulle eg tru? Er slett ingen ekspert i norsk strafferett, men meiner beint fram eg lærte ein gong i skuleåra at ein/ei som veit han/ho har noko å fortelja i ei straffesak som dommarane bør høyra, og så ikkje melder seg som vitne, sjølv gjer noko som kan straffast. Nei her bør du melda deg som vitne i ankesaka snarst, bork93. Både for Nerdrum sin del og di eiga. Du let då ikkje Nerdrum verta skuldlaust dømd av di DU ikkje fortel kva du veit til dommarane?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå