CB87-Bergen Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Hei, Jeg skal kjøpe meg en ny støysvak PSU. Jeg sett på en Fortron/Source, 350W fra microplex. Er det noen som har erfaringer med denne, eller evt. forslag til andre støysvake PSU'er? Takk på forhånd :wink: Lenke til kommentar
josh Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Har bare gode erfaringer med denne PSUen. Absolutt å anbefale! Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Hva med lyd? Denne PSU'en temp. styrt, er det noe jeg hater så er det å ikke ha kontroll. Ved klokking og spilling, vil den bråke mye? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 En støysvak 350W strømforsyning fra Fortron-Source med 120mm vifte og passiv PFC. Under normal bruk vil viftestøyen ikke overstige 20 dB(A), det at viften befinner seg inne i kabinettet og ikke på baksiden gjør at strømforsyningsviften knapt vil høres - men den vil likevel gi nok kjøling. Inngang har sikring, alle utganger er kortslutningsbeskyttet. Hvis du leser litt under så ville du ha sett at PSU'en støyer 20dB, noe som er MEGET stillegående. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Ja, men et står under normal bruk. Hva når du spiller? Vil ikke spille til durende sus... Lenke til kommentar
ludvig Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Ja, men et står under normal bruk. Hva når du spiller? Vil ikke spille til durende sus... Skru opp spillyden så du ikke hører støyen fra cpu'en/vifta..... Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Ja, men et står under normal bruk. Hva når du spiller? Vil ikke spille til durende sus... Du har vel gjerne på deg headset når du spiller, har du ikke? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Ja, men et står under normal bruk. Hva når du spiller? Vil ikke spille til durende sus... Tvilsomt. Hvis man tar utgangspunktet i 20dB, som vifa holder med normal belastning, så tror jeg neppe at støynivået skal være noe spessielt høyere, i værtfall ikke irriterende. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Hei, Jeg skal kjøpe meg en ny støysvak PSU. Jeg sett på en Fortron/Source, 350W fra microplex. Er det noen som har erfaringer med denne, eller evt. forslag til andre støysvake PSU'er? Takk på forhånd :wink: AnandTech testet nylig en haug med psu'er... De testet også støy. Les testen her: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1841 I den testen er det en sparkle som virker som den er identisk med den fortron/source psu'en... Ser lik ut og har samme typebetegnelse og spec... Var stille, men ikke best i så måte... Men har en slik fsp35060pn selv og hører den ikke... :-) Eneste ulempen er at den hadde for få 12v plugger for mitt oppsett + at de var litt korte... (Har et thermaltake xaser III kabinett og forsvant litt plugger til alle viftene...) Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Takker for masse svar, har nettopp bestilt den Lenke til kommentar
geronimo Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Takker for masse svar, har nettopp bestilt den Er du fornøyd? Hvilken hardware har du? Tenker på å kjøpe den samme selv, skjønner du.... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Hva med lyd? Denne PSU'en temp. styrt, er det noe jeg hater så er det å ikke ha kontroll. Ved klokking og spilling, vil den bråke mye? Har nevnte stforsyning og den er garantert lydløs, den kommer meget godt ut i tester også. Vurderer å bytte den ut men ikke fordi den er dårlig men fordi jeg trenger en som har minst 24A på 12V da jeg skal ha peltier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå