CB87-Bergen Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Hei, Skal kjøpe meg nye IDE-kabler. Harddiskene skal sitte omtrent helt øverst i mitt Chieftech Bigtower. Men jeg har hørt mye snakk om at IDE-kabler ikke kan være særlig lange, siden det er en gammel teknologi. Hva er den lengste anbefalte lengden? Takk på forhånd Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Vanlige IDEkabler er ikke leger enn 48cm, men jeg tror jeg har sett noen på 90! Merk at den første kontakten sitter ved ca. 2/3 av den totale lengden fra hovedkortet/ide-hosten. Edit: finnes på opptil 60cm på komplett! Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 De har opptil 90cm på microplex.no. Men hva er maks lengde før dataen begynner å bli korrupt? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Uhm, jeg tviler på at kabinettet ditt *er* lengre enn 90cm, så det går vel fint ann å bare bruke de som de har? Siden det ikke finnes lengre enn 90cm er det vel også logisk å tro at dataene ikke takler spesielt mye mer heller? Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har kjører med 90cm i filserveren min uten problemer. Tror standarden spesifiserer max 60cm (?), men det går fint med litt lengre kabler. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Jeg tenkte på 90cm slik at jeg kunne "gjemme" kabelen, men jeg satser på en 60cm. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har en 90cm IDE rund kabel, funker som fy. Det går fort kabel når man skal legge den litt "lurt" rundt i kabinettet. 90cm kan bli litt snaut. Lenke til kommentar
A_berg Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 de fleste IDE-kabler når vel til, jeg har i hvertfall ikke hadd noe problem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå