Gå til innhold

Trenger reisetips! (2mnd reise)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en ung herremann på 20år. (les gutt.) Jeg har ca 2 mnd på meg til å reise. Jeg er reiseklar fra 30 august. Jeg må være hjemme til november.

Så hvor burde jeg reise på denne tiden av året?

(Varmt klima, helst ikke "regntid" hvis det er en kombinasjon man kan få i september - oktober.) Jeg har lest endel og sett mye, men nå har jeg har bare lyst til å dra :) Så jeg trenger DIN hjelp til å finne et bra sted å dra! Noen som har noen bra tips?

Hilsen en meeeget turklar type!

Endret av Genesis91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier lite om interesser og budsjett så jeg foreslår å bruke mesteparten av tiden på rundreise i fransk polynesia og avslutte perioden med en rundtur i Australia.

Ikke noe dumt forslag! ja planen var vel å klare meg med en 50-60 tusen men jeg kan gå høyere hvis det skulle være behov. Har du hvert på samme turen tidliger?

Lenke til kommentar

Kom tilbake fra fransk polynesia for 2-3 uker siden. Det er bra vær der på denne tiden. Og også ellers. :!:

Fiji er også et godt alternativ, har reist rundt der i en måned før. Det er billigere der enn i fransk polynesia og de snakekre mere engelsk.

I Australia er våren bra i endenav perioden din.

Det tradisjonelle for slike rundturer sørøst-asia, men det er veldig dårlig timing da det nå er sesongen for regn og stormer. Det samme gjelder for Karibien.

Lenke til kommentar

Tror det blir litt lite penger for fransk polynesia, det er ganske så dyrt der. i sørøstasia ville du ikke hattnoen problemer, men det er feil sesong å reise dit.

Hva med en rundtur i Europa? Det er jo bra sørover på denne tiden og det er sikkert mange steder her som du enda ikke har sett.

Lenke til kommentar

T/r til Papeete i perioden du har planlagt å reise må du regne med 15k. Om du hadde planlagt dette i tide kunne du spart 2-3k. I tillegg kommer flight til øyene som stort sett ligger langt unna. Ett par tusen per strekning.

Fiji er som sagt billigere, nå får du t/r Nadi til 12k og øyene er mindre spredt så du kommer langt med båt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...