Akidon Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Jeg og en kompiss skulle bygge min nye pc i går. Vi fikk det ikke helt til i starten men etter litt feilkobling av kabler til skjermkortert fikk vi den til å gå i går. Så instalerte vi windows og alt var bra. Etter dette skulle vi koble til noen gamle hardisker. Det var da det skar seg. Stort sett funker ikke på knappen lenger. Og når den starter vil den ikke ordentlig. Grønt led på hovedkortet lyser samt rød for ram som jeg ikke akkurat tror er noe bra tegn. Pc oppsett: Western Digital Caviar Green 2 TB Samsung SH-S223C Fractal Design Define R3 Black Pearl Kingston Hyper X DDR3-1600 8 GB (2x4GB) Intel Core i5 2500K Asus P8P67 Asus Radeon HD 6950 DCII 2 GB OCZ Vertex 3 120GB 2.5-tommer Zalman CNPS10X Performa Mist 600W Har prøvd å ta ut: -Skjermkort -Ram brikker -koble fra alle hardisker samt dvd drev Men får fremdeles samme resultat Jeg lurer på om kanskje det er psu som gjør at det skar seg. Håper det. Hvis noen har noen løsning på problemet blir jeg evig takknemlig. Endret 20. august 2011 av Akidon Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Etter å fått litt hjelp fra guttene på harddisk.no viste det seg å være psu'en. Så har fått meg ny og når fungerer det. Ene rambrikken kan muligens være litt ustabil også. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Om du mener at den ene rambrikken er ustabil, ta en memtest med dette programmet. Last ned, brenn ut på cd og start opp fra den. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Må bare sette den i igjen først. Får ta det litt etterhvert. Akkurat nå må jeg bare roe ned nervene etter den skjebnesvangre kvelden i går. Lenke til kommentar
exposed85 Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Har hatt problem med ustabil RAM (Corsair vengance) på dette hovedkortet. Fann ut at de anbefalte portene A2 og B2 var problemet, noe med bios og type RAM... satt de ihvertfall over til A1 og B1, og siden har jeg ikke hatt noen problemer der. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Glemte å rette. Tok noen andre brikker i stedet. Skal være kinston ikke corsair. Men takk for tipset uansett. Tar sikte på å teste i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå