Kjetso Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Skal innstallere en Crucial M4 64 Gb i en nybygd Pc. Trenger et par råd. 1) Firmware oppdatering Må/bør jeg gjøre dette i BIOS før innstallering av Win7, eller er detlike greit å gjøre det via Win7? 2) partisjonering av SSD Skal ha OS, programmer og noen spill på SSDen. Bør jeg ha egen OS partisasjon, eller betyr ikke det noe. Tenkte at jeg ikke da trengte å reinstallere alle program/spill om jeg må reinstallere Win7. Men må gjerne det uansett? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Programmer må installeres på nytt uansett. 64 GB er dessuten så lite at det er ikke lurt å dele den opp, du trenger hele til OS. Tips: Når du er ferdig med å installere tar du en 'Systemavbildning' (Image Backup) som du tar vare på, så bruker du den istedet for å reinstallere helt fra begynnelsen av. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1167413&st=20 Lenke til kommentar
Kjetso Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Programmer må installeres på nytt uansett. 64 GB er dessuten så lite at det er ikke lurt å dele den opp, du trenger hele til OS. Tips: Når du er ferdig med å installere tar du en 'Systemavbildning' (Image Backup) som du tar vare på, så bruker du den istedet for å reinstallere helt fra begynnelsen av. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1167413&st=20 Godt forslag - takk for svar. Holder på å montere nå, men må ta en pause. Men, både SSDen og Samsung HD kobles vel mot Sata6? Eller skal HD mot sata3? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Det viktigste er at du putter SSD'en på en SATA6Gbs-kontakt hvis du vil utnytte den fullt ut. HDD-en er det ikke så nøye hvilken av de du bruker. Du kan også putte SSD-en på SATA3Gbs, men da får du ikke full hastighet. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Det viktigste om du ønsker å unngå problemer er å putte SSD disken på en av de native SATA portene som er 6Gbs. Se manual. Sett ACHI mode i bios! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå