Gå til innhold

(Løst) I7 eller i5?

Anbefalte innlegg

Hei der jeg fiksa meg en 580GTX OC med nytt kjølesystem osv ifra MSI for noen måneder siden og nå er jo dualcoren min og rammet og hovedkortet nærmest en liten flaskehals til en 10 liters bøtte og kom over denne pakken ifra komplett (foretrekker komplett da jeg kan hente pakken ganske fort og ikke ha noe fordyrende og tidsforlengende effekt og kanskje noe som ødelegger tingene inni.)

Pakken med HK CPU og RAM:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622989 det er litt under 3900

Med samme greia bare I5 er det rundt 3560.

den samme pakken bare bestilt alt individuelt er jeg oppe i nesten 4100

er det verdt 350 ekstra for en i7?

Eller er pakka egentlig ikke verdt prisen idet hele tatt hører at ASUS har en gruppe som hater, men har selv ikke hatt noen problemer med ASUS.

PS uansett utfall kommer jeg til å skaffe en CPU vannkjøler litt lenger ned veien kanskje i oktober eller noe når jeg har fått ny lønning.

Har litt greie på hvordan man setter sammen en PC da jeg har gjort det før, er bare aldri oppdatert på hardware og hva som er bra etc.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bare snakke på vegne av den i7 CPUen du linket til, og 350 ekstra for en i7 kontra i5 er bedre etter min mening.

Noe usikkert på HKet, ser produktanmeldelsene på komplett har litt blandede drops og at det ikke støtter nyere skjermkort.

Alle HK jeg har hatt har vært av merket ASUS og jeg har aldri hatt noen problemet, verken med skjermkort eller CPU

Lenke til kommentar

Eneste er jo om 350 kroner er verdt I7 kontra I5 driver litt med videoredigering for et firma (ikke noe proft altså, bare rett og slett å kutte ned på film og ta ut ting som ikke passer) Men kan jo ikke nekte for at den er mest for spill hvor mye det blir da med skole og etterhvert universitet.

Lenke til kommentar

Hvilke type spill er det du spiller? Om det er store og tunge spill anbefales i7 CPU. Tror helt ærlig det ikke er verdens største forskjell, men så har jeg bare prøvd den ene og kjenner ingen som har en i5.

Videoredigering og video generelt er ikke mitt felt, men om det bare er å kutte vekk små snutter fra klipp krever det vel ikke allverdens av CPU.

Lenke til kommentar

Hvilke type spill er det du spiller? Om det er store og tunge spill anbefales i7 CPU. Tror helt ærlig det ikke er verdens største forskjell, men så har jeg bare prøvd den ene og kjenner ingen som har en i5.

Videoredigering og video generelt er ikke mitt felt, men om det bare er å kutte vekk små snutter fra klipp krever det vel ikke allverdens av CPU.

tja er alt ifra arma2 til League of legends og det meste imellom :)

Tror jeg går for i7 tenker vel at det for 350 krone rfår en lengre levetid på tinga da man sikkert i spill og programvare vil gjøre nytte av den ekstra kraften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...