Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

West Memphis Three


BuffyAnneSummers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Dette" er et svært uspesifikt ordvalg. Snakker du om at man fengslet åtteåringer under USAs "tried as an adult"-regelverk, snakker du om reglene om prøveløslatelse som stiller som krav at man innrømmer skyld og anger for å få se utsiden igjen noensinne, eller snakker du om at det tar lang tid å få gjenopptatt saker?

Lenke til kommentar

Endelig er de ute! Har fulgt saken kjempelenge, og jeg fulgte med live igår, kjempespennende.

 

Grunnen til at de satt så lenge fengslet var fordi staten ikke ville innrømme at de tok feil. Og nå fikk de laget en avtale med guttene, de sier seg skyldig, og slipper fri, og da trenger de ikke jakte på den ekte gjerningsmannen (mest sannsynlig stefaren Hobbs)

Lenke til kommentar

Men hvordan klarte de å holde dem inne så lenge? Er det ikke slik at man er uskyldig til det motsatte er bevist? Det eneste fnugget av bevis de hadde var mordvåpenet som lå i elva bak huset til en av guttene, men det var jo ikke noe fellende bevis overhode da hvem som helst kan ha lagt den der! JEg blir ikke klok på dette. 17 år! Hvordan er det mulig? Jeg blir så sint! Hvordan klarer de å dømme noen på bakgrunn av at de er ''satanister''??

Lenke til kommentar

De klarte å holde dem der så lenge ved å si at de var skyldige. Det var snakk om at de kunne få ny rettsak i desember, men da kunne wm3 risikere å tape igjen, derfor tok de avtalen nå. Damien sto i fare for å bli henrettet.

 

Slett arbeid fra politiets side, de ville ikke engang tenke tanken på at det kunne være noen andre mistenkte.

Lenke til kommentar

Jammen i 17 år?! Man må da ihvertfall ha noe annet enn at de kler seg i svart og hører på heavy metal som grunn til hvorfor man skal holde dem fengslet i 17 år??

 

Inntrykket jeg fikk av dokumentarene var at på grunn av at byen de bodde i var kristne og høye på seg selv så var det befolkningen som fikk dem fengslet på ikke noe grunnlag overhode utenom at de så ut som satanister og derfor måtte være morderne?

Lenke til kommentar

Husk også på at de var fattige. Og dermed ikke hadde råd til de beste advokatene. The justice system doesn't always work.

 

 

Men de hadde jo hatt råd til å leie gode advokater nå med all støtten de har fått? Da kunne man jo argumentert for at saken skulle bli avvist på grunn av at de ble fengslet i flere år på INGEN grunnlag??

 

Men, det jeg synes er skremmende, er at nå trenger de ikke finne den ekte morderen, siden saken er "løst"

 

Ja.. Han stefaren var litt dodgy ja. Heldigvis får de gudfryktige tro at alt er svart hvitt på bekostningen av tre unge gutters liv og andre potensielle ofre.. hurray....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...