Manlulu Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Et par spørsmål. - Hva er innkjøps pris på alkohol til barer og nattklubber. ØL, vin og brennevin. - Hvor mye koster diverse til på nattklubben\pubben der du pleier å gå. - Hva synest du er grei pris? - Hva med inngangs penger? Endret 19. august 2011 av Manlulu Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Et par spørsmål. - Hva er innkjøps pris på alkohol til barer og nattklubber. ØL, vin og brennevin. - Hvor mye koster diverse til på nattklubben\pubben der du pleier å gå. - Hva synest du er grei pris? - Hva med inngangs penger? innkjøpspris er vel samme som oss vanlige dødlige minus moms (som legges på siste slagsledd(oss)) diverse koster fra 50 til ca 120, dvs fra øl til dyreste drink jeg har bestilt på stamstedet mitt. jeg vil jo helst betale 1 krone. men flat pris på en ca 50 eller 60 kroner for alt i baren hadde gjort seg det. inngangspenger? betaler ikke det på stamstedet mitt. Andre steder har det og av og til betaler jeg, andre ganger prater jeg meg rundt det. kommer ann på vakta og formen Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 hva er den ekstra momsen vi betaler for si 1 L vodka? hmm.. eller 0.7.. den de slipper å betale for? Jeg prøver å finne en liste eller noe på nettet, men er visst helt lost :/ Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) det srett og slett slik at staten skal ha moms. men i Norge så skal ikke alle ledd betale en moms. det er siste led som betaler momsen til staten. de foregående ledd vil betale moms men får det refundert. så: polet kjøper inn vin får pålegg om 25% moms baren kjøper av polet. polet skriver av 25% moms baren selger vin til oss, skriver av 25% moms vi betaler, og betaler 25% moms det er veldig forenklett *tillegg* det som koster ekstra er ledenes fortjeneste. si at på polet koster spriten 200. i baren koster den 300. til koster den 400. pluss moms 400 *25% = 500 Endret 19. august 2011 av stich_it Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 hvordan får polet fortjeneste når de selger til baren? Og hvorfor kan ikke baren hoppe over polet, og kjøpe rett ifra samme leverandør som polet? Jeg tror jeg forstår, men forstår ikke helt.. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 polet kjøper inn og legger på en fortjeneste. som er f.eks. mellom 10 og 30% så legger de på momsen. baren kan ikke hoppe over polet for en bar har ikke lov til å importere alkohol til Norge, iallefall ikke sprit... Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 okok skjønner faktisk :o haha takk for forklaringen ja rekner med baren kan importere øl fra utlandet, men det er vel regler for dette også. Hva betaler andre for øl og drinker i baren? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hva betaler andre for øl og drinker i baren? mer en meg Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 innkjøpspris er vel samme som oss vanlige dødlige minus moms (som legges på siste slagsledd(oss)) Nei. Sjenkesteder betaler mer for øl, vin og sprit enn det du ville gjøre ved å kjøpe på polet. Denne merprisen inkluderer en sjenkeavgift. Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Så de betaler mer enn vanlig? :o Ta f.eks denne Smirnoffen her Den koster 400kr for vanlige folk. Hvor mye må ta et vanlig utested betale for denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå