Beme Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Holder et våkent øye med fotografer Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Anne Øverås Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Mykt, soft lys, gode detaljer, liker utsnittet. Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Enig med Anne. Synes kanskje det er litt mye vignettering. Spesielt synes jeg dette fordi den stjeler detaljer og farge øverst i utveksten på nebbet d(en har sikkert et navn?) og synes også den er litt mye nederst til høyre. Dersom vignetteringen er "ettermontert" kan du forsøke lage større diameter på den evt se om du kan pensle tilbake lys og detaljer i områdene jeg nevner. Dersom den ikke er ettermontert og skyldes objektivet er det muligheter i f.eks LR (fra versjon 3 og nyere) å rette opp dette i Lens Correction. LR har nå støtte for det meste av objektiver til Nikon og Canon og vet akkurat hvor mye vignettering (og f.eks fortegning) de forskjellige objektivene har og kan derfor rette opp i dette om du aktiverer den og den har støtte for objektivet du benyttter. Flotte og skarpe detaljer. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Sylskarpt og fint - stilig modell! Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Nydelig - flott blikk! Liker fargene og de fine detaljene. Er generelt lite begeistret for vignettering - her synes jeg for såvidt det forsterker fokuset på fjeset på en ok måte, men jeg synes nok det hadde klart seg med noe mindre vignettering - ville kanskje heller prøvd å mørkne hele bakgrunnen noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg