Stalthy Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hei! Lurer på hvor mye koster en slik gummisikte som er vanlgi på kikkertsikter, slik at man kan ta øye sitt helt inntil sikte. (En kamerat av meg tok det nærmet øyet, og fikk et sår rundt øyebryna) http://www.militarypictures.info/d/273-2/Dragunov.jpg på "enden" av kikkertsiktet Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) linken din var "broken" i min nettleser, firefox. Men det er et kjent problem både på luft og vanlig gæver, både med og uten kikkert. det kalles Idiot merke... med mindre man har spesialkikkert/demper til kikkert/sikte legger man aldri øyet intil/nærme sikte da man vil få et "spark" fra våpenet som vil forplante seg til øyet og dermed ender man opp med et (idiot)merke. man har som en generell regel alltid litt rom mellom sikte og øyet for å ta høyde for rekyl. *tillegg* jeg regner med at det du linker til er en gummi"smokk" som man setter på siktet som er mykt og vil sperre ute lys mellom kikkerten og øyet. så vidt jeg kjenner til er dette ikke standard på vanlige våpen eller kikkerter som selges... Endret 19. august 2011 av stich_it Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 funker fint på chrome, men på druganov så er dette vanlig, ja jeg vet at man ikke skal ha øyet helt inntil, men vill føle meg tryggere med (gummi)"smokk" (det høres feil ut gitt..) er det ikke mulighet for å kjøpe dette som ekstrautstyr til div sikter, ville følt meg mer komfortabel med å sikte da Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 helt ærlig så vet jeg ikke om man kan kjøpe dette som ekstra utstyr. som du sier ja det funka i chrome. burde jo være et marked for slikt, men har enda ikke sett noen som selger det. man får bare nøye seg med å trekke hodet tilbake da? Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 fordi jeg har våpnet på min høyre side, så vill jeg sikte slik at jeg står rett bak, altså så rett mulig bak på siktet, men det klarer jeg ikke slik at det blir litt skeivt, og bommer ofte, så får google litt etter taktikker. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 høres jo litt ut som du sliter med mer en bare prob med kikkerten her. så lenge en kikkert er siktet inn skikkelig så treffer den der du krysset er. men man kan jo trekke til siden med avtrekket eller kikkerten kan være sikta til en side. begge deler vil gjøre at man ikke treffer midt i blinken vis det bare er for å lukke ute lys fra siden så mener jeg det er fint mulig å få tak i lapper som man kan legge på som dekker til. da også for det øyet man ikke sikter med. Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 har en liggende i skuffen som du kan kjøpe billig. send mail så blir vi enig om pris Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Jasså? hvordan sikter går den til f.eks? og hva er ca nypris påå slike? noen bilder og info til sikter hadde vært toppers! og evt om du kan sende (den er vell ikke en 20 kg pakke?) E: Hva heter et sånt gummisikte? Endret 26. august 2011 av Stalthy Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 er ikke sikker på om det blir rett da linken din ikke fungerer.men jeg har denne diameteren på tuben er 40 mmm så den passer til en litt store kikkertsikter. prisen blir vi enig om viss du sender pm. husker ikke hva det heter på engelsk så der kan jeg ikke hjelpe deg. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 Det heter rubber eyecup på engelsk (men kan desverre ikke kjøpe akk nå da jeg ikke vet hvor stort siktet er) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå