krazeh Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Skal snart innskaffe en ny bærbar, og har lett litt rundt på nett og i fysiske butikker. I en nærliggende butikk får jeg en Asus G53SX med 6gb RAM, intel i5-2410m og nvidia gtx 560m til rundt ti tusen kroner. Ser også at Amentio.no har samme pc til denne prisen. I tillegg har netonnet.no en Asus G53SX til 11 000,- , men denne har da 8gb RAM og intel i7-2630qm og samme skjermkort. Hvilken bør jeg velge? Har jobbet en del i det siste for å få penger til ny bærbar, men det er begrenset hva jeg kan påkoste dette. Vil en i5 holde til å spille eller er jeg "nødt" til å få tak i en i7? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 for nyere spill vil i7 være bedre (de aller fleste nye spill støtter fire kjerner). men i5 vil jo holde i den forstand. men er jo bare spørs hvilke programmer og spill den skal brukes til. husk også at ram/harddisk kan lett oppgraderes men cpu blir litt vanskelig (og du mister garantien) 1 Lenke til kommentar
Azzbicker Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Gå for i7! Da "holder" maskinen seg kjapp lengre. Det er såpass liten prisforskjell at det er liten vits i å ikke ta det beste alternativet! Maskinen du ser på er forøvrig et beist, men den er veldig lite portabel. Anbefales ikke hvis du skal flytte den mye. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
krazeh Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Skal være hjemme eller på hybelen, men drar ikke rundt med den noe særlig. Har nå fått inn en del penger på konto, så det ser ut som om det blir i7 på meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå