sp@ce a@e Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hei. Har lest en stund i forumene. Tror dette oppsettet skal duge noen år fremover. Skal bruke ny PC til alt mulig. Spill, video osv. Klokker den sikkert opp litt når behovet melder seg. PC'en skal være en slags "allround plus" utgave. Vil gjerne høre for sikkerhets skyld med dere proffe selvbyggere der ute. Noen forslag til endring? Busjettet er noe fleksibelt 14k-18k. Bang for Bucks er stikkordet som vanlig. Corsair Obsidian 650D Midi Tower Sort Corsair HX 750W PSU Gigabyte GA-Z68X-UD4, Socket-1155 Intel® Core™ i5-2500K Processor CoolIT ECO A.L.C. CPU Kjøler Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Corsair SSD Force Series™ GT 120GB Seagate Barracuda® XT 2TB Windows Pro 7x64 ENG På forhånd takk til alle gode tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Playron Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Ser bra ut dette, men ser ikke grunnen i å ha 16 gb med ram. Jeg har samme rammet bare i 8 gb, og gud så mye ram jeg har til overs. Både ved spilling og videoredigering! Liker også at du har valgt ssd, men ville anbefale crucial m4 ovenfår corsair sine. De sliter med "freezes" og bluescreens! Kjøleren du har valgt er billig men bra (finnes bedre derimot) og grafikkortet er jo konge! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Med unntak av 16GB RAM ser jeg ingenting som er direkte galt her. Spill er av tekniske årsaker låst til 2GB RAM, så 16GB RAM er litt for overkill i mine øyne. Den CoolIT-kjøleren du har valgt er ikke voldsomt god, velg heller H60 eller Antec H2O 620. Om du heller vil ha en vanlig luftkjøler er Hyper 212 Plus eller Arctic Cooling Freezer Pro 13 et godt og billig alternativ. Om du kjøper fra Komplett.no nå burde du se på dustin.no eller netshop.no, de har en god del bedre priser. Endret 19. august 2011 av arni90 Lenke til kommentar
sp@ce a@e Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Takk for gode og orienterende tilbakespill på oppsettet. Valgte i utgangspunktet 16GB ram pga win7x64 OS. Har justert til 8 GB. Orker ikke bygge selv denne gangen. Greit med 3 års garanti på ferdig PC mht feilsøkeproblematikk. Har ikke det som trengs av feilsøkeutstyr og programvare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå