MistaPi Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Det flere i tråden prøver å si er at skjermkortet vil gi deg en viss kvalitet, men fordi prossesoren ikke er god nok, vil ikke skjermkortet fungere optimalt. Per dags dato vil du nok ikke merke forskjell på 200 fps og 400 fps. Men i fremtiden vil FPSen synke da nyere grafikktunge spill er aktuelt. La oss si at med en i5 og et GTX 560 får du 2000 score i en benchmark (en ytelsestest) for skjermkortet. Med en i7 og 560 vil du få 2500 score. For øyeblikket merker du nok ikke forskjell, men spill blir bare mer og mer CPU-"tunge". Skjermkortet kan gi deg 2500 score, men siden prossesoren ikke henger med får du 2000 score. Litt klønete forklaring, men sånn fremtidsrettet ville jeg gått for en annen prossesor - i hvertfall om du ønsker å kjøre et SLI-oppsett, da vil en i5 holde igjen skjermkortene. Mulig at dette ble litt uoversiktlig og klønete, og da beklager jeg isåfall. Skriver med mobilen. ;p Generelt blir spill raskere mer GPU intensive enn CPU intensive. Jeg ser ikke at det kommer til å snu med ting som mer GPGPU bruk og DX10/11 som kan redusere antall draw calls til CPU med ganske mye. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Det flere i tråden prøver å si er at skjermkortet vil gi deg en viss kvalitet, men fordi prossesoren ikke er god nok, vil ikke skjermkortet fungere optimalt. Per dags dato vil du nok ikke merke forskjell på 200 fps og 400 fps. Men i fremtiden vil FPSen synke da nyere grafikktunge spill er aktuelt. La oss si at med en i5 og et GTX 560 får du 2000 score i en benchmark (en ytelsestest) for skjermkortet. Med en i7 og 560 vil du få 2500 score. For øyeblikket merker du nok ikke forskjell, men spill blir bare mer og mer CPU-"tunge". Skjermkortet kan gi deg 2500 score, men siden prossesoren ikke henger med får du 2000 score. Litt klønete forklaring, men sånn fremtidsrettet ville jeg gått for en annen prossesor - i hvertfall om du ønsker å kjøre et SLI-oppsett, da vil en i5 holde igjen skjermkortene. Mulig at dette ble litt uoversiktlig og klønete, og da beklager jeg isåfall. Skriver med mobilen. ;p virker ikke helt som du har peiling. sorry. men en 2500K cpu er en av de beste du kan få til spilling nå. er så å si ingen ytelses forbedring i spill ved å gå for 2600 som er i7. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Argh, Blazer... Det er absolutt ingen som prøver å si at en en 2500k ikke er "bra nok". Men som nevnt tidligere så vil ethvert system ALLTID ha en form for flaskehals. Det vil alltid være en komponent som holder igjen ytelsen noe. Kjører du 1680x1050 så vil det da være CPU (med et grafikkort i klasssen GTX 560ti). I oppløsning typ 2560x1600 så vil det som regel være grafikkortet som holder igjen noe. I oppløsningen som trådstarter skal kjøre, så vil et GTX 560 Ti være et knallkjøp, og det vil naturligvis en 2500k også være. Lets leave it with that? Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Argh, Blazer... Det er absolutt ingen som prøver å si at en en 2500k ikke er "bra nok". Men som nevnt tidligere så vil ethvert system ALLTID ha en form for flaskehals. Det vil alltid være en komponent som holder igjen ytelsen noe. Kjører du 1680x1050 så vil det da være CPU (med et grafikkort i klasssen GTX 560ti). I oppløsning typ 2560x1600 så vil det som regel være grafikkortet som holder igjen noe. I oppløsningen som trådstarter skal kjøre, så vil et GTX 560 Ti være et knallkjøp, og det vil naturligvis en 2500k også være. Lets leave it with that? vel Complain skrev jo akkuratt det at en 2500k ikke er god nok. jeg skjønner selfølgelig hva DU sier. men var ikke deg jeg komenterte heller Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Det han mener med "Ikke god nok" er at på den oppløsningen der, så vil den ikke klare å flaskehalse skjermkortet, enkelt og greit. Og bare for å slakte debatten, ingen CPUer som er ute nå vil være "god nok" til det riktig enda, og i eldre spill, vil de sannsynligvis herifra og ut bare bli dårligere. Årsaken er grei, de ofrer singeltråd ytelse for økt multitråd ytelse... Og jeg vet om ett spesielt firma der ute som sitter og håper at raske singel core CPUer skal komme tilbake Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Oki, så det du sier er at singeltrådytelsen var bedre før? Jeg ser gjerne noe som dokumenterer dette. En rekke halvgamle spill bruker kun én tråd, sammenlign ytelsen fra, skavisee, en Pentium 4 3,2ghz mot en HT-kapabel 2ghz, så får du sikkert dekning for det du sier. Jeg mener, ikke at det ville vært en spesielt mindre idiotisk framstilling enn å ikke anbefale noen å kjøpe en 2500k fordi den vil bli en "flaskehals", men nå er jeg oppriktig nysgjerrig på hvor dypt dette kaninhullet av galskap går. Endret 27. august 2011 av Lilac1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Nei, jeg sier at singeltråd ytelsen vil sannsynligvis begynne å DALE herifra og ut. Altså på flyspråket har vi nådd TC eller Top of Climb og vi er straks på TD eller Top of Decent Når jeg sa at ett firma håper at singel core alderen kommer tilbake så har firmaet ett navn, og det er Linden Labs, også kallt Linden Lag, og ja det siste navnet passer, det var ikke ment som ett bra eksempel, men heller som skrekk og advarsel! Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Hei Nå fant jeg skjermen min. Det er en 20.1 inch Dell med Response Time 12.0 ms ganske bra i spill Oppløsningen er Max Resolution 1680 x 1050 / 60.0 Hz http://reviews.cnet.com/lcd-monitors/dell-2005fpw/4507-3174_7-31232082.html?tag=mncolBtm;rnav Hvilket Grafikkort burde jeg kjøpe for Battlefield 3? Må si meg litt uenig her. Prøv en skjerm med 2-5 ms så merker du nok forskjell at skjermen din henger etter. Skal du spille BF3 som er FPS spill så ville jeg nok ha byttet den skjermen til en med lavere etterslepp, min menning Når det gjelder skjermkort så ville jeg anbefalt å vente til oktober til vi vet noe mer når "neste gen" skjermkort kommer, også bestemme om du skal vente litt eller kjøre på skjermkort som er på markedet nå. Endret 28. august 2011 av Iceman22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå