GLN Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Da jeg skrudde på pcen så var plutselig lyddriveren borte. Får opp at ingen lydenheter er installert, og når jeg holder musen over lydikonet på startlinja får jeg opp "Ingen lydutdataenhet installert" med en kryss over lydikonet. Finner heller ikke noen lyd enheter på enhetsbehandlingen. Har prøvd og avinstallere å installere drivere på nytt(lastet ned fra Acer sine hjemmesider) uten hell. Pcen det gjelder er en Acer Aspire 5920. Endret 19. august 2011 av Pirja Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Da jeg skrudde på pcen så var plutselig lyddriveren borte. Får opp at ingen lydenheter er installert, og når jeg holder musen over lydikonet på startlinja får jeg opp "Ingen lydutdataenhet installert" med en kryss over lydikonet. Finner heller ikke noen lyd enheter på enhetsbehandlingen. Har prøvd og avinstallere å installere drivere på nytt(lastet ned fra Acer sine hjemmesider) uten hell. Pcen det gjelder er en Acer Aspire 5920. Har du sjekket i enhetsbehandlingen om lydenheten er aktivert? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Da jeg skrudde på pcen så var plutselig lyddriveren borte. Får opp at ingen lydenheter er installert, og når jeg holder musen over lydikonet på startlinja får jeg opp "Ingen lydutdataenhet installert" med en kryss over lydikonet. Finner heller ikke noen lyd enheter på enhetsbehandlingen. Har prøvd og avinstallere å installere drivere på nytt(lastet ned fra Acer sine hjemmesider) uten hell. Pcen det gjelder er en Acer Aspire 5920. Har du sjekket i enhetsbehandlingen om lydenheten er aktivert? Den står ikke oppført i enhetsbehandlinga. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 da må du se om du har noen ukjente enheter i enhetsbehandlingen. vis du ikke har noe der, da er ikke kortet aktivt i pcen da. eneste alternativene jeg ser da, er å reinstallere eller sende på verksted. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Last ned nyeste driver fra acer sine hjemmesider. Min aspire 5920G hadde lignende problemer, hvor driverupdate hjalp. Edit: Skumleste bare førstepost, beklager.. Du kan prøve og sette den tilbake til fabrikkstand? ALT+F10 under oppstart. MERK: Dette sletter all data på C:\ Partisjonen Endret 21. august 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
GLN Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Har prøvd å laste ned driverene på nytt, uten hell. Er heller ikke mulig å oppdatere driveren da jeg ikke finner den i enhetsbehandlig. Hadde ingen ukjente/skjulte enheter i enhetsbehandling heller. Jeg sender den ikke inn på reperasjon, da fikser jeg det heller selv. Tips til hva som må gjøres? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Skrev det jo i mitt forrige innlegg. Prøv og sett den tilbake til fabrikkstand med den innebygde recovery funksjonen. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Finnes ikke andre metoder? Da må jo alle programmer og filer over på en ekstern hdd vis alt slettes. Vis dette gjenstår som eneste alternativ så må det jo bare gjøres. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 du kan jo prøve å bruke system restore å tilbakestille alt til et tidspunkt når du vet det virket. systemrestore sletter ikke noe på disken din. du finner det under: startmenyen, alle programer, tilbehør, system verktøy hvis ikke det virker så ja da har ikke jeg noe bedre tips en å kjøre en reinstallering av maskinen. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Du kan jo prøve og finne ut av vilket lydkort maskinen har og laste ned fra produsenten til lydkortet. Og om det ikke fungerer med å sette maskinen til fabrikkstand, så må den nok inn på rep. Bios opptatering kan funke Edit: prøv det han over meg skrev først Endret 21. august 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå