Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyden forsvant

Anbefalte innlegg

Da jeg skrudde på pcen så var plutselig lyddriveren borte. Får opp at ingen lydenheter er installert, og når jeg holder musen over lydikonet på startlinja får jeg opp "Ingen lydutdataenhet installert" med en kryss over lydikonet.

Finner heller ikke noen lyd enheter på enhetsbehandlingen. Har prøvd og avinstallere å installere drivere på nytt(lastet ned fra Acer sine hjemmesider) uten hell.

Pcen det gjelder er en Acer Aspire 5920.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg skrudde på pcen så var plutselig lyddriveren borte. Får opp at ingen lydenheter er installert, og når jeg holder musen over lydikonet på startlinja får jeg opp "Ingen lydutdataenhet installert" med en kryss over lydikonet.

Finner heller ikke noen lyd enheter på enhetsbehandlingen. Har prøvd og avinstallere å installere drivere på nytt(lastet ned fra Acer sine hjemmesider) uten hell.

Har du sjekket i enhetsbehandlingen om lydenheten er aktivert?

Lenke til kommentar

Har du sjekket i enhetsbehandlingen om lydenheten er aktivert?

Den står ikke oppført i enhetsbehandlinga.

Lenke til kommentar

Last ned nyeste driver fra acer sine hjemmesider. Min aspire 5920G hadde lignende problemer, hvor driverupdate hjalp.

Edit: Skumleste bare førstepost, beklager.. Du kan prøve og sette den tilbake til fabrikkstand? ALT+F10 under oppstart. MERK: Dette sletter all data på C:\ Partisjonen

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Har prøvd å laste ned driverene på nytt, uten hell. Er heller ikke mulig å oppdatere driveren da jeg ikke finner den i enhetsbehandlig. Hadde ingen ukjente/skjulte enheter i enhetsbehandling heller.

Jeg sender den ikke inn på reperasjon, da fikser jeg det heller selv. Tips til hva som må gjøres?

Lenke til kommentar

du kan jo prøve å bruke system restore å tilbakestille alt til et tidspunkt når du vet det virket.

systemrestore sletter ikke noe på disken din.

du finner det under: startmenyen, alle programer, tilbehør, system verktøy

hvis ikke det virker så ja da har ikke jeg noe bedre tips en å kjøre en reinstallering av maskinen.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve og finne ut av vilket lydkort maskinen har og laste ned fra produsenten til lydkortet.

Og om det ikke fungerer med å sette maskinen til fabrikkstand, så må den nok inn på rep.

Bios opptatering kan funke

Edit: prøv det han over meg skrev først :)

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...