Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sølt vann på dataen :( ( hp pavillion 6000)

Anbefalte innlegg

Noen som veit hva jeg kan gjøre? Sølte ut halve koppen på tastaturet på bærbaren. Jeg tok deretter å tørket av litt med en håndduk, før jeg begynnte å tørke med hårføneren. Dataen var på i 10-20 minutter, før den slo seg automatisk av seg selv. Når jeg prøver å slå den på nå, så lyser det at batteriet er i datan, å to andre prikker på datamaskinen. Men skjermen kommer ikke på:(. Det værste er at den ikke er min, jeg har lånt den:sss. Hjelp meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å la den ligge og tørke oppå en ovn (ikke så varmt at plasten smelter). Det at den slo seg av er nok fordi vann og elektronikk ikke passer sammen. Men når alt er tørket kan det hende den funker like fint igjen. Hårføner kan ta livet av masse komponenter som ikke tåler så høy varme.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Søler du på den bærbare PCen er første bud å skru av, rive ut alt av ledninger og batteri.

Først da kan du starte tørkeprosessen..

Du heldig om det blir liv i den igjen, ettersom du lot den dø av seg selv full av vann.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Det er umulig å svare på. En halv kopp vann er rimelig mye, var jeg deg ville jeg vært 100% sikker på at den var helt tørr før jeg slo den på igjen.

Og hvem vet om noe er skadet etter at du ikke slo av pcen med en gang uhellet skjedde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...