Gå til innhold

Ebay eller gamestop?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt til å selge enn del spill, ihvertfall en 15-25 stykker. hovedsakelig ps2 og nokså gamle 360 spill. Lurer i den sammenheng på hvor det lønner seg å selge spillene.

Jeg regner med at en får noe mer ved å selge dem over ebay og lignende, men er det virkelig verdt bryet og potensielt måtte sende ut 20 unike brev? Jeg har sett litt raskt over hvor mye spillene selges for på ebay, og ingen av dem selges for nevneverdig mer enn 4-12£. Er det noe minimumsgrense hos gamestop slik at en alltid får ihvertfall en 20-30kr eller kan jeg ende opp med å kun få 5kr liksom? Kunne såklart bare gått i butikken og forhørt meg...men jeg spør nå her likevel xD.

Også fint hvis noen vet hvor mye det ca. koster å sende et spill til utlandet(europa ihvertfall).

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke gå til Gamestop i hvertfall. De gir deg dårlig pris på alle spillene dine uansett om de er sjeldne eller ikke. Det du kan ta i vurdering er om det er et spill "alle" har eller et spill som du nesten ikke har sett at noen har. De som nesten ingen har eller som er sjeldne er selvfølgelig verdt litt mer enn de andre. Som et eksempel så kunne jeg få hele "50kr" for gamecuben min og 5 kr for Super Mario. Jeg valgte da å takke nei til tilbudet da jeg får uansett bedre pris på Finn.no. Gamestop kjøper spill for ingenting og selger for 10x prisen du fikk. Latterlig.

*Edit* Med tanke på diverse sperrer ville jeg ikke solgt til annet enn skandenavia dersom du ønsker å selge utelands.

Endret av TheHawk
Lenke til kommentar

*Edit* Med tanke på diverse sperrer ville jeg ikke solgt til annet enn skandenavia dersom du ønsker å selge utelands.

Alle Pal spill kan vel spilles over hele europa , så jeg tror ikke det skal være noe problem. Det er uansett ikke mitt problem så lenge jeg skriver hvilke versjon det er i beskrivelsen.

Lenke til kommentar

Å selge gamle spill gir sjelden klingende mynt i kassa. Man får ofte så lite for gamle spill at personlig synes jeg det ikke er bryet verdt. Du må huske at de fleste spill er trykket i millioner av kopier, og så lenge de ikke har samleverdi eller du treffer den rette personen som leter etter akkurat det du har så er de ikke verdt stort.

Lenke til kommentar

Alle Pal spill kan vel spilles over hele europa , så jeg tror ikke det skal være noe problem. Det er uansett ikke mitt problem så lenge jeg skriver hvilke versjon det er i beskrivelsen.

Stortsett alle PAL spill kan spilles i europa ja. Men som du sier, så lenge du gjør de oppmerksom på at det er PAL og at det kommer fra Norge så er det ikke ditt problem nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...