knutsen92 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hei! Skal kjøpe en Audi A3 2006 Sportsback til uken, og tenker litt på å montere en kjørecomputer. Med USB, berøringskjerm, GPS etc. Noe ala dette, http://www.pioneer.eu/no/products/25/109/281/AVIC-F930BT/index.html , men gjerne noe litt billigere. Og det må jo så klart være mulig å montere. Kom med tips, gleder meg til ny bil! - Knutsen92 Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Personlig er jeg motstander av å ødelegge interiøret ved å sette inn ettermarkedsstuff... Anbefaler deg å sjekke ut RNS-E: Skal være en smal sak å installere dette, men en del jobb er det selvsagt. Men du snakker om kjørekomputer, men det ser ut som at du er interessert i å installere en ny hovedenhet? Skal du ha kjørecomputer må du bytte ut instrumentpanelet med et nytt, sånn at det f.eks ser slik ut: I tillegg må du også bytte viskerhendelen. Endret 19. august 2011 av ChristR Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Takk for godt svar. Skal revurdere om jeg skal ha når bilen blir min neste uke. Men med et enkelt billig som denne da, behøver jeg nytt instrumentpanel? http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7819&katid=5&mid=m436&id=&vn=736 Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Tror vi med fordel kan rydde litt opp i terminologien her jeg: Hovedenhet: Enhet som tar seg av avspilling av CD, MP3, DVD. Har i tillegg radio og noen ganger GPS. Kjørecomputer: Enhet som gir oversikt over forbrukt, kjørelenge, gjennomsnittsfart osv. Denne er på A3 plassert midt mellom turteller og speedometer. Ser ut som du bare er interessert i å bytte hovedenhet, sant? Regner med at du har denne i dag: For å bytte til noen av de du linket til, må du bytte ut rammen bak, slik at du får flyttet klimaenheten lengre ned. I tillegg må du modifisere klimaenheten, eventuelt kjøpe en annen klimaenhet, tilpasset til å sitte lengre nede.. Du må også flytte knapperaden øverst lengre ned, som betyr at du må kjøpe ny ramme. I tillegg må du også ha en ramme rundt den nye hovedenheten. Skal du bare bytte hovedenhet trenger du ikke å bekymre deg for instrumentpanelet. Endret 19. august 2011 av ChristR Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Huff, hørtes komplisert ut! Men får klare meg med normale foreløpig. Takk for knall svar da! - Knutsen92 Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Det er faktisk ikke så komplisert, men det er en jobb som tar tid. Her bruker du jo stort sett originale deler som er lette som en lek å montere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå