Kjell Arne Stava Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hva er det du vill da? Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Fint HD resultat, koselig bilde av rein. Jeg har deg no i kikkerten!! Lenke til kommentar
Heiwe Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Et fint motiv hvor blikket til reinen gjør mye for motivet:) Skarpheten sitter godt og komp/utsnitt fungerer bra. Kan vel kanskje ikke uttale meg så mye om HDR - er noe jeg ikke har prøvd så mye , men etter mitt syn så tenker jeg at en får mye bedre/flere detaljer i de mørke og i de lyse områdene - likevel så ser jeg ofte at dette ikke stemmer. Inntrykket mitt er ofte at en veldig ofte får økte kontraster og sat, men likevel ikke så mange flere detaljer. Her synes jeg at de mørke områdene er på grensen til gjengrodd ( geviret) og at sat. er "unormalt" høy på gresset. Etter min smak ville jeg justert det litt i evt. shadows and highlight -og fått fram litt mer detaljer i geviret, samt at endel av de hvite blomstene kunne vært lysnet endel ( evt. dodge/burn selektivt) Ville også justert ned sat. litt Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Tusen takk for god tilbakkemelding Karl Ivar Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Et fint motiv hvor blikket til reinen gjør mye for motivet:) Skarpheten sitter godt og komp/utsnitt fungerer bra. Kan vel kanskje ikke uttale meg så mye om HDR - er noe jeg ikke har prøvd så mye , men etter mitt syn så tenker jeg at en får mye bedre/flere detaljer i de mørke og i de lyse områdene - likevel så ser jeg ofte at dette ikke stemmer. Inntrykket mitt er ofte at en veldig ofte får økte kontraster og sat, men likevel ikke så mange flere detaljer. Her synes jeg at de mørke områdene er på grensen til gjengrodd ( geviret) og at sat. er "unormalt" høy på gresset. Etter min smak ville jeg justert det litt i evt. shadows and highlight -og fått fram litt mer detaljer i geviret, samt at endel av de hvite blomstene kunne vært lysnet endel ( evt. dodge/burn selektivt) Ville også justert ned sat. litt Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 vet ikke om jeg forstår deg rett i forhold til igjengrodd gevir men geviret er faktisk dekket av skinn og pels på denne tiden av året så det blir vanskelig å få dette bedre på bildet, beklager Tusen takk for kommentaren Lenke til kommentar
Heiwe Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 vet ikke om jeg forstår deg rett i forhold til igjengrodd gevir men geviret er faktisk dekket av skinn og pels på denne tiden av året så det blir vanskelig å få dette bedre på bildet, beklager Tusen takk for kommentaren Det er greit nok - og vet at dette er tilfellet - men har du prøvd f.eks et klikk på shadows/highlights? Da ser du at langt mange flere områder får fram detaljer i geviret. Hele geviret er jo ikke dekket av helsort skinn, det er jo selvfølgelig en god del fargevariasjoner her som ellers i pelsen. Det jeg kanskje ville mest frem til er at HDR er en metode for å få fram mer detaljer i de lyse/mørke områdene, og ikke, som en ofte ser, gi økte kontraster og sat. Hva mener du selv ved dette bildet gir et bedre inntrykk ifht. "vanlig eksponering" kontra HDR? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg