Toalettet Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hei. Jeg lurer på hva man må gå og hvilke fag og utdanning osv. man må ha for å jobbe i beredskapstroppen, og hva dem tjener i året. Det jeg også lurer på er hva dem gjør utenom slike terror-saker? Det er jo ikke hver dag det er terror/kriminalitet så gale at Delta må gripe inn? Så, er det noen som vet det? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Crystina Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Du MÅ ha fullført treårig høgskole utdanning ved politihøgskolen. Og for å komme inn på PHS må du ha generell studiekompetanse. Man må være mellom 25 og 31 år gammel for å bli tatt opp til opptak ved Beredskapstroppen. Meget god fysisk og psykisk helse. 1 Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Det han over skrev--> Det er ikke bare terror de holder på med. De fleste planlagte operasjoner med våpen er delta med i. Kan være helt fra razzia til mindre saker. Ellers går det vel mye av tiden til trening etc. 1 Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Så jeg kan f.eks jobbe noen år i UP da? Takk for bra svar! setter stor pris på det!=) Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Mannskapet i Delta utfører også vanlig ordenstjeneste når de ikke trener eller er på operasjoner. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Åja. takk ! Hvilken jobb har de som kjører her? http://www.vgtv.no/#!id=27601 Lenke til kommentar
mortyn Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Åja. takk ! Hvilken jobb har de som kjører her? http://www.vgtv.no/#!id=27601 Skal ikke se bort fra at det er livvaktstjenesten i poilitiets sikkerhetstjeneste eller delta? Endret 20. august 2011 av mortyn Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Okei. Hvordan er det.. Når det er demonstrasjoner i byen f.eks. tar beredskapstroppen til eller UEH? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Ordenstjenesten, hundetjenesten og sikkert beredskapstroppen og UEH også. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Okei. Hvordan er det.. Når det er demonstrasjoner i byen f.eks. tar beredskapstroppen til eller UEH? Kommer ann på hva slags demonstrasjoner det er snakk om. Om hvor voldelige de er. Er de veldig voldelig. Snakk om at mennesker kan bli skadet/dødsfall eller store materielle kostnader så vil de avdelingene som kan rykke ut. Det vil blant annet være fra de som er nevnt over. (glemte å nevne at det er en fordel å fullføre førstegangstjeneste). Endret 22. august 2011 av toy_man Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Men tar jeg rett om beredskapstroppen har høyere lønn enn vanlig politibetjenter? Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Men tar jeg rett om beredskapstroppen har høyere lønn enn vanlig politibetjenter? Det har de sannsynligvis. De har jo ekstra utdannelse/kompetanse i tillegg til vanlig ordenstjeneste. Lenke til kommentar
villvin Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Som nevnt over så må du gå politihøyskolen først, så må du sannsynligvis jobbe i politiet et par år. Deretter tar du et opptak (dette er jeg ikke 100% sikker på, men har hørt det fra tidligere kollegaer i forsvaret) der du gjennomgår teoretiske og fysiske tester. Dette er ikke like krevende som elite-opptakene i forsvaret (spesjeger, marinejeger++), men selvfølgelig krevende nok til at få kommer gjennom. Deretter er det nok utdanning og trening slik det er i spesialenhetene i forsvaret, der enda flere siles ut. Derfor vil en militær bakgrunn være et stort pluss, men husk at metodene politiet bruker er mye mer slow-paced og defansive i forhold til f.eks spesjegerne og marinejegerne, så om du har vært i forsvaret så må du nok omstille stridsteknikken og holdningen en god del. Personene i beredskapstroppen jobber som "vanlig" politi når de ikke har øvelser, og har nok høyere lønn enn en vanlig betjent grunnet øvelser og trening på overtid pluss et beredskapstillegg. Jeg har selv sett/deltatt i øvelsene deres, og alderen på personene jeg har vært i kontakt med vil jeg tro er 30-45 år. Det er gøy, men risikabelt/ansvarsfullt å jobbe i Delta. Øvelsene og treningen de har er nok en god avveksling fra normal polititjeneste, og casene de har er ofte svært utfordrende. De jeg har snakket med trives godt. Håper dette hjelper litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå