jobi21 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Hei Nytt hovedkort. Samtlige USB-enheter på X-boksen min fungerer ikke. --------------- Specs: -WinXP Prof SP1 m/nVidia nForce chipset drivere v. 2.0.0.1 (installerte nForce-driverene etter SP1) -Abit NF7V2.0 BIOS v. 1.6 --------------- Ser at det er flere som har samme problem, men finner ingen løsning: http://groups.google.com/groups?hl=no&lr=&...Google-s%C3%B8k ) På Abit sine sider finner jeg denne: http://202.168.194.118/abit/upload/faq/usb...xp/usb2-it7.htm Symtomene i denne artikkelen stemmer overens med det jeg opplever men ser ikke ut til å gjelde for nf7. Dessuten er fremgangsmåten latterlig tungvint. Er det noen her til lands som har opplevd samme probmen og klart å løse det? --Jørgen Lenke til kommentar
Ash Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 nForce chipset driver 2.0.0.1?? Er det de som følger med på cden? Last isåfall ned den nyeste versjonen av de driverene fra Nvidia og oppdater. Jeg har ingen problemer med usb portene på min maskin så jeg vet ikke hva som kan være problemet ditt. Men er det gamle chipset drivere så bør du ihvertfall oppdatere de. Lenke til kommentar
jobi21 Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Ja, det er de som følger med på CD'en. Jeg har også prøvd de oppdaterte driverene fra Nvidia uten hell. --Jørgen Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Windows update skal fixe problemet. Fikk du ikke ei melding nom sa noe om at usb ikke ville funke uten når du inst chip-drivere? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Hmm ok. Og du bruker hvilken driver nå idag? Bruk den nyeste fra Nvidia selv om den ikke fikset akkurat det problemet der. Jeg ser du har bios v1.6, hva med å oppdatere til v1.8? Hva er usb portene stilt inn på i bios? OS eller BIOS support? Prøv å endre det samme hvilken de står på. Jeg har mine på BIOS. Eneste jeg kan huske å ha gjort med USB portene mine er å slå av strømsparingsfunksjonen. Dvs (forutsatt at maskinen din finner usb portene da) at jeg går inn i Device Manager og åpner hver enkelt av de 3 usb root hubene som er der. Under Power management fjerner jeg krysset på 'Allow the computer to turn off this device to save power'. Lenke til kommentar
StureRasch Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Du må iallefall ha installert sp1 for win-xp for å få usb2.0 til å fungere. Dvs at du må installere sp1 før du installerer driverne.. Lenke til kommentar
jobi21 Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 PumpAction Fikk ingen slik melding under installasjon men README-filen sier: --- Installation Notes Windows XP users must install Service Pack 1 prior to attempting to install this package. Failure to do so will result in the inability to support USB 2.0. --- Har allerede lastet ned oppdateringer fra Windows Update. USB funker fortsatt ikke. --Jørgen Lenke til kommentar
Ash Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Hva er ditt eksakte problem? Forsvinner usb enhetene under bruk? Installeres de aldri ordentlig eller hva? Jeg husker nå hvorfor jeg har slått av power management, det er for å forebygge at usb enheter forsvinner under bruk. Lenke til kommentar
jobi21 Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Hva er ditt eksakte problem? Forsvinner usb enhetene under bruk? Installeres de aldri ordentlig eller hva? Vel, det eksakte problem endrer seg jo litt i takt med driver installering og avinstallering, men i skrivende stund - med de siste nForce driverene fra Nvidia - så har faktisk XP klart å detektere USB-enhetene mine (mus, styrespake, pedaler). Dette gjør den først ETTER at jeg har logget på og XP bruker god tid på dette med tilhørende KLUNK-KLONK fanfare. --Jørgen Lenke til kommentar
Ash Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Hvis du slår av strøm sparing på alle 3 root hubene nå da? Funker de som de skal? (Evt etter en restart selvfølgelig). Lenke til kommentar
jobi21 Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Takk for tipset. Jeg har allerede prøvd det. Dessverre funker det ikke. Device manageren ser litt merkelig ut nå: USB root hubbene har henholdvis 2, 3 og 6 porter tilgjengelig. Ser det slik ut hos deg også? FYI så har jeg koblet enhetene jeg benytter til en ekstern 4-ports HUB som er koblet til den ene USB inngangen på HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå