Gå til innhold

Oppgradere "litt eldre" ram.

highlander

Anbefalte innlegg

Om linkene dine hadde fungert hadde jeg kankje kommet med et svar. :)

MEn ocz har gode ssd'er! Du slipper alt tullet med sandforce kontrollerene som Corsair bruker.

Jeg håper du vet at OCZ sine disker bruker Sandforce-kontrollere? De har vært først ute med nye SandForce-kontrollere to ganger på rad, og de har hatt flest problemer med SSDene sine av alle produsenter.

Videre har SandForce 22xx-diskene fortsatt problemer som er helt tilfeldige, på et system fungerer de mens på et annet gir de BSODs. Med tanke på at forskjellen fra Vertex 2 til Vertex 3 er minimal i praksis (veldig få mennesker har bruk for de ekstra IOPSene en Vertex 3 gir og det er vanligvis i serversammenheng) er det langt lurere å gå for en disk som fungerer feilfritt.

Hmm, må visst nok ha blandet inn med noen andre produsenter. Men vilke produsenter var det da som ikke brukte sandfoce?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om linkene dine hadde fungert hadde jeg kankje kommet med et svar. :)

MEn ocz har gode ssd'er! Du slipper alt tullet med sandforce kontrollerene som Corsair bruker.

Jeg håper du vet at OCZ sine disker bruker Sandforce-kontrollere? De har vært først ute med nye SandForce-kontrollere to ganger på rad, og de har hatt flest problemer med SSDene sine av alle produsenter.

Videre har SandForce 22xx-diskene fortsatt problemer som er helt tilfeldige, på et system fungerer de mens på et annet gir de BSODs. Med tanke på at forskjellen fra Vertex 2 til Vertex 3 er minimal i praksis (veldig få mennesker har bruk for de ekstra IOPSene en Vertex 3 gir og det er vanligvis i serversammenheng) er det langt lurere å gå for en disk som fungerer feilfritt.

Hmm, må visst nok ha blandet inn med noen andre produsenter. Men vilke produsenter var det da som ikke brukte sandfoce?

Crucial og Intel, som jeg anbefalte TS.

Lenke til kommentar

Et logisk valg er derfor Vertex 2 om jeg er ute etter noe som er noe holdbart?

Det er vel heller vissheten om å ikke støte på problemer som gjør Vertex 2 et bedre valg mot Vertex 3.

Jeg syns likevel det er viktig å påpeke at Intels 320- og 510-serie og Crucial M4 sannsynligvis er hakket bedre igjen på driftssikkerhet og kanskje litt bedre med komprimerte filer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...