highlander Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hei, jeg sitter for øyeblikket på: OCZ DDR3 4 GB Black Edition CL8 Dua PC3-12800 2x2048MB 1600MHz CL 8-8-8-24 og ønsker derfor å oppgradere til 8gb før BF3 kommer. Problemet er vel det at det er for øyeblikket ingen som selger akkurat denne type RAM nå, og jeg lurer derfor på om det er noen som har peiling på hva slags RAM jeg eventuelt kan dytte inn sammen med disse. På forhånd, takk! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 så lenge det er DDR3 skal egentlig alt gå fint. Men det beste er jo om du finner noen som er CL8 og PC3-12800 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590447#extra de for eksempel Lenke til kommentar
highlander Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Takker for raskt svar! Prøver å holde meg til OCZ. Da vil f.eks også disse fungerer fint? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 det vil de. men det er heller ikke så stort prishopp å bare kjøpe 8 eventuellt 12gb nye brikker. det ville vel vært det optimale. vet ikke dette for sikkert, men jeg regner med at brikker som er helt like samarbeider bedre en noen som er ulike. Og det er en i5 du har? siden de brikkene du linket er laget for i5. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Aha, jeg bare antok at de jeg allerede hadde sittende var relativt gode. Det er forøvrig ikke en i5, men; AMD Phenom II X4 965 Black Edition Socket AM3 3,4Ghz 8MB cache Lenke til kommentar
highlander Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Kan kanskje lønne seg med; http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Minne/DDR3-1600Mhz/Corsair/Corsair-Dominator-12-GB-DHX-DDR3-1600MHz-Kit-w-3x-4GB-XMS3-DHX,-CL9-48989.aspx Eller; http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Minne/DDR3-1600Mhz/Corsair/Corsair-Vengeance-16-GB-DDR3-1600MHz-Low-Profile-Blue,-4x4GB,-CL9-48866.aspx Mens jeg likevel skal oppgradere? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618010 500 spenn for 8gb kit er jo relative billing da. Så kan du jo eventuellt se om du får plass til dine 4 i tillegg. så får du 12 Det hadde isåfall jeg gjort Eventuellt det ja.. Da har du ram som holder i noen år ivertfall Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Det blir nok ikke lett og holde seg til OCZ brikkene. De har sluttet og produsere minnebrikker. Og det med at det står "for core i5" eller noe lignende betyr ikke at de ikke fungerer med en amd prosessor. Har kjørt brikker som var ment for intel før på min maskin uten problemer. vengeance brikkene kan jeg ambefale deg. De er stabile og holder seg kjølige. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Da kan jeg kjøre 2x(16gb) av de Bilow anbefalte, så har jeg litt å gå på? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Tja, 16GB er vel overkill egentlig, men da trenger du iværtfall ikke og tenke på at du må kjøpe ny ram hele tiden. For spill så holder 4gb i massevis, men kan være greit og ha 8 i noen tilfeller. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Jeg sa aldri at de ikke fungrete med noe annet en i5, bare at de er designet for en i5 og fungerer kanskje bedre med en i5 (rett meg hvis jeg er helt på jordet no) Men gå for vengeance brikkene. Corsair leverer alltid ypperlig kvalitet =) Endret 19. august 2011 av Bibow Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 tja, de er kankje designet noe bedre for å fungere noe bedre med intel, men det er nok ikke noe ytelsesforskjell om man putter det på en i5 eller en amd prosessor. Er enig med at Corsair har god kvalitet. Jeg har iværtfall aldri hatt dårlig kvalitet fra de. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Problemet er at de jeg har nå er ett år gamle, og jeg er litt lei av den følelsen at pcen ikke duger til noe sålenge den har stått i mer enn 6 måneder. Den skal vel forøvrig bare brukes til BF3 som kommer nå og til diverse skolearbeid som medfører litt photoshopping og litt Visual Studio. Endret 19. august 2011 av highlander- Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Når du nevner photoshopping vil jeg ambefale minst 8gb. Det krever mere ram enn spill har jeg merket. Jeg merket at det gikk raskere med photoshop med 16gb ram mot 4 som jeg hadde før. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg sier gå for 8 gb eller mer. så trenger du ikke å tenke på å oppgradere på en god stund. siden det allerede er så billig. Og jeg leste et sted at 8gb var anbefalt for å kjøre bf3 på fullt ;D så hvorfor ikke bare ha 12/16gb så har du i massevis Lenke til kommentar
highlander Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Da går jeg likegreit for 16, så kan jeg ha god samvittighet i kanskje ett år til. Og mens jeg har dere her, så vurderes det å byttes ut den gamle raptordisken jeg har som systemdisk til en SSD fra OCZ. Tenkte da på denne http://www.netshop.n...-sec-46497.aspx Eller for å være litt mer sparsommelig, denne; http://www.netshop.n...-sec-43016.aspx Hva tenker dere? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Om linkene dine hadde fungert hadde jeg kankje kommet med et svar. MEn ocz har gode ssd'er! Du slipper alt tullet med sandforce kontrollerene som Corsair bruker. Endret 19. august 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
highlander Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 (endret) OCZ 120 GB SSD 2,5" Vertex 3 eller OCZ 60 GB SSD 2,5" Vertex 2 for å være litt på den gjerrige siden. Kunne det vært greit for en performance boost? Endret 19. august 2011 av highlander- Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Vertex 3 er nok den raskeste. Fra en snurredisk (antar du har 7.2k disk) så er det nok en god forbedring. Gikk selv fra en snurredisk over på en ssd for en stund siden, og merket stor forskjell på oppstart av programmer og oppstart av os. I spill har ssd veldig lite og si, kankje litt på loading times, men ikke neo særlig mere enn det Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Om linkene dine hadde fungert hadde jeg kankje kommet med et svar. MEn ocz har gode ssd'er! Du slipper alt tullet med sandforce kontrollerene som Corsair bruker. Jeg håper du vet at OCZ sine disker bruker Sandforce-kontrollere? De har vært først ute med nye SandForce-kontrollere to ganger på rad, og de har hatt flest problemer med SSDene sine av alle produsenter. Videre har SandForce 22xx-diskene fortsatt problemer som er helt tilfeldige, på et system fungerer de mens på et annet gir de BSODs. Med tanke på at forskjellen fra Vertex 2 til Vertex 3 er minimal i praksis (veldig få mennesker har bruk for de ekstra IOPSene en Vertex 3 gir og det er vanligvis i serversammenheng) er det langt lurere å gå for en disk som fungerer feilfritt. OCZ 120 GB SSD 2,5" Vertex 3 eller OCZ 60 GB SSD 2,5" Vertex 2 for å være litt på den gjerrige siden. Kunne det vært greit for en performance boost? Vertex 2 er en disk som er garantert å fungere, Vertex 3 kan gi deg BSODs om du er uheldig eller i beste fall 10% bedre opplevelse mot en Vertex 2, velg selv. Alternativt kan du kjøpe en Crucial M4 eller Intel 510 eller 320, alle disse diskene fungerer idag feilfritt og det ene problemet Intel 320 hadde har blitt fikset. Forskjellen i opplevd ytelse på disse vil være minimal, det er overgangen fra HDD til SSD som merkes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå