Harald Gjerholm Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Univers Bildet er fjernet. Beskrivelse: Dette er et bilde av dråper på et spindelved tatt i regnvær. Evalueringsnivå Tips: Her ønsker jeg litt mer tanker rundt hva som trekker bildet opp og eventuelt et tips om forbedring. Hvis jeg er interessert i det tipset så kan det hende jeg spør om mer detaljer om hva/hvordan. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Et kunstnerisk uttrykk, med den ene bobla klar. Lenke til kommentar
Evakb Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Du ber om tips, men jeg er ingen ekspert på dråper, de er vanskelige og skikkelig tålmodighetsarbeid. Her synes jeg nok ikke at skarpheten sitter på den ene dråpen som skulle være skarp. De gangene jeg har prøvd meg selv har jeg funnet ut at manuell fokusering gir best resultat og det er bare å prøve igjen og igjen Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg ser på exif datatene. 1/100s og 150mm er vanskelig å holde stødig så hvis du har tatt dette håndholdt så skjønner jeg at det mangler litt på skarphet. En annen ting er at når du tar makrobilder så gjelder det å få litt dybdeskarphet. Så et tips, bruk stativ. Med stativ betyr ikke lukkertiden noe så lenge motivet er stille, du kan bruker mindre blender (høyere f-tall) og lavere iso. Lenke til kommentar
Heiwe Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Dette ble verken , eller , for meg. De uskarpe er for skarpe og den skarpe er for uskarp - om du skjønner hva jeg mener. Så mange dråper som er uskarpe og i tillegg med skjemmende reflekser gir et veldig forstyrrende inntrykk. Når i tillegg den dråpen som er i fokus ikke har tilstrekkelig dof/skarphet, så blir dette et bilde som ikke blir særlig vellykket, i mine øyne. I og med at dette er på et spindelvev, så burde det komme frem, synes jeg og det krever en langt mindre blender, slik det nå fremstår ser det nesten ut som om det er dråper på ei glassplate, el. Lenke til kommentar
trondwestby Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Liker ideen. Det eneste jeg tenker på er at jeg klarer ikke å finne noe å hvile øynene på. Det hele blir noe uklart og smelter sammen. Visst du sjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg