Endre Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Til dere som frykter veldig høye krav, og at deres GeForce4ti ikke holder - kravene er ikke særlig ille. På en Athlon XP med GF4ti burde vel spillet gå ganske bra. Here is the official word on the minimum system configuration you'll need to run Doom III.1GHz CPU[*]256MB RAM [*]GF1 or Radeon 7xxx series card Link (scroll et stykke ned) Edit: La til link Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 og spillet villsikker ikkje se så bra ut :wink: men det er jo flott at system kravet ikkje er så mye Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 har hørt rykter om at det skal se veldig bra ut, og deet var på en XP2100 med GF3 TI200 ! Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 får håpe at spillet står opp til forventningene da... jeg tror ikke det kommer til å innfri 100%... Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Fins det noen anbefalte systemkrav? Etter min mening er det jo de anbefalte specsene som er minimum.. Å kjøre spill med noe dårligere enn det gir som regel mye dårligere spilleopplevelse... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Haha. Dette er jo bare jalla da. Med de specsene der bør en vel ikke regne med stort mer enn 10 FPS på laveste oppløsning og minimum detaljer. Det burde vel alle vite? Har ikke sette ett eneste spill i dag hvor disse anbefalingene stemmer i det hele tatt. Bør tas med en stor klype salt spør du meg Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Minimum: CPU: 800 MHZ - 1 GHZ GeForce 3 TI/ATi 9600 Pro RAM: 256 MB RAM Standard: CPU: 1,7GHZ-2GHZ GeForce 4 TI 4400/4600/ATi 9700/Pro RAM: 512 MB RAM Optimal: CPU: 2.5 GHZ - 2.8 GHZ GeForce 5800FX/5900FX/ATi 9800 Pro RAM: 786-1024 MB RAM her har vi vel det lit mer detaljert Lenke til kommentar
mr x Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 tror ikke man får regne med så mye fps uten direct x9 kort men er jo bra at man kan kjøre det selv med et ti-kort RAM: 786-1024 MB RAM :nå kan det jo være bra og ha litt ram til overs :wink: Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Minimum:Standard: Optimal: her har vi vel det lit mer detaljert Der er noe jeg har litt mer tro på. Standard og Optimal altså. Men minimumen var itt for lav til at du kan få noen spillopplevelse av det. Spesielt med tanke på at det skal være skummelt. da må det vel nesten bare gå glatt og raskt Lenke til kommentar
Endre Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Ja, de minimumskravene er nok i aller minste laget. Poenget er at det skulle gå helt fint med et GF4ti. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 etter mine erfaringer burde man allikevel ha et kort som er litt kraftigere enn det som er kravet optimal grafikk. jeg har flere ganger opplevd at selv om dataen min oppfyller det optimale kravet så kan det hakke av og til... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Minimum: CPU: 800 MHZ - 1 GHZ GeForce 3 TI/ATi 9600 Pro RAM: 256 MB RAM Standard: CPU: 1,7GHZ-2GHZ GeForce 4 TI 4400/4600/ATi 9700/Pro RAM: 512 MB RAM Optimal: CPU: 2.5 GHZ - 2.8 GHZ GeForce 5800FX/5900FX/ATi 9800 Pro RAM: 786-1024 MB RAM her har vi vel det lit mer detaljert jepp,høres sannsynlig ut, men det er ikke de offesielle kravene uansett.. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 wooo:) gleder meg allerede:) Lenke til kommentar
Goofy1003 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Må dere gi dere her... Ja, Doom3 går for å kreve mye, så mye at folk oppgraderer utstyret sitt for mange 1000 bare for å få installert det. Mye av dette oppstyret tror jeg kan komme av den alpha demoen som dukket opp, det mange glemmer er at denne demoen var for å demonstrere spillet på èn datamaskin, såklarte vil jo da demoen være optimalisert for denne maskinenen. Jeg må si meg enig i at jeg tror spillet vil kreve en del for å kunne kjøre friksjonsfritt på max grafikk, men jeg tviler på at minumumskravet vil være veldig høyt...de skal da tjene penger på spillet, ikke alle har råd til det nyeste og dyreste på markedet... Lenke til kommentar
Renzor_ Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 tror dere jeg kan klare å kjøre maks oppløsning og detaljer med mitt hercules 9500 pro? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Mener jeg så en video fra halflife 2 og doom 3,da mener jeg å huske at begge spillene hadde gf3 brikken som utgangspungt,husker ikke hvilken serie kortet var fra da men.Spørsmålet vil jo bli hvor mye de har forandret på grafikken fra utgangspungtet til det ferdige resultatet. Hvilke grafikkmotorer er de bygget på da? Off topic:Noen som vett når spilla kommer(rykter?)jeg er lei av og vente,freelancer reddet spill verden min :wink: Lenke til kommentar
Renzor_ Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 tror dere eg kan kjøre med høg detalj og oppløsning med mitt hercules 9500 pro? på Doom III. Lenke til kommentar
Spiffy Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Guttorm: "hvilke grafikk motor de er basert på" henholdsvis doom3's egen utviklede motor og halflife2 sin egen utviklede motor (beklager husker ikke navnet på dem) Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg tror at de offisielle minimumskravene (beskrevet i denne tråden) er realistiske for smooth gameplay med nesten alle detaljene på det laveste. Faktisk så er minimumskravene på dagens spill veldig gode sammenliknet med for noen år siden, og man vil i de fleste tilfellene kunne spille spillet uten problemer. id Software gjør en stor feil hvis man må ha radeon 9700 for å kjøre spillet med medium detaljer (selv om lanseringen er et år frem i tiden), men jeg tror at geforce3-baserte grafikkort vil kunne kjøre spillet med medium detaljgrad. Det "eneste" som er så fancy med Doom 3 er animasjonene og polygoncounten (det ser for meg ut som at de har brukt mest polygoner på tennene, mens hodet ser ut som en terning...) - bruken av pixel- og vertex-shader-effekter som bump-mapping. Av de bildene jeg har sett har jeg vanskelig for å tro at doom 3 vil kreve mer enn 128mb grafikkminne med alle detaljer på fullt (Teksturene ser ikke ut til å være i noen gigantisk oppløsning mao. ). Husk at spillet skal kunne kjøres på XBOX, og selv med kraftig optimalisering vil en pc med p4 2,8Ghz, Radeon 9700 Pro, 512Mb Ram enkelt feie den lille boxen av banen. Lenke til kommentar
billythekid Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Minimum: CPU: 800 MHZ - 1 GHZ GeForce 3 TI/ATi 9600 Pro RAM: 256 MB RAM Standard: CPU: 1,7GHZ-2GHZ GeForce 4 TI 4400/4600/ATi 9700/Pro RAM: 512 MB RAM Optimal: CPU: 2.5 GHZ - 2.8 GHZ GeForce 5800FX/5900FX/ATi 9800 Pro RAM: 786-1024 MB RAM hmmm hvor fant du det? merkelig at de bare skriver til "intel" maskiner burde nevne AMD cpuer også i sys ambefalingene synes jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå