Gå til innhold

Doom III - offisielle systemkrav


Endre

Anbefalte innlegg

Til dere som frykter veldig høye krav, og at deres GeForce4ti ikke holder - kravene er ikke særlig ille. På en Athlon XP med GF4ti burde vel spillet gå ganske bra.

 

Here is the official word on the minimum system configuration you'll need to run Doom III.
  • 1GHz CPU

[*]256MB RAM

[*]GF1 or Radeon 7xxx series card

 

Link (scroll et stykke ned)

 

Edit: La til link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha. Dette er jo bare jalla da. Med de specsene der bør en vel ikke regne med stort mer enn 10 FPS på laveste oppløsning og minimum detaljer. Det burde vel alle vite? Har ikke sette ett eneste spill i dag hvor disse anbefalingene stemmer i det hele tatt. Bør tas med en stor klype salt spør du meg :)

Lenke til kommentar

Minimum:

CPU: 800 MHZ - 1 GHZ

GeForce 3 TI/ATi 9600 Pro

RAM: 256 MB RAM

 

Standard:

CPU: 1,7GHZ-2GHZ

GeForce 4 TI 4400/4600/ATi 9700/Pro

RAM: 512 MB RAM

 

Optimal:

CPU: 2.5 GHZ - 2.8 GHZ

GeForce 5800FX/5900FX/ATi 9800 Pro

RAM: 786-1024 MB RAM

 

 

her har vi vel det lit mer detaljert :)

Lenke til kommentar
Minimum:

Standard:

Optimal:

 

her har vi vel det lit mer detaljert :)

 

Der er noe jeg har litt mer tro på. Standard og Optimal altså. Men minimumen var itt for lav til at du kan få noen spillopplevelse av det. Spesielt med tanke på at det skal være skummelt. da må det vel nesten bare gå glatt og raskt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Minimum:

CPU: 800 MHZ - 1 GHZ

GeForce 3 TI/ATi 9600 Pro

RAM: 256 MB RAM

 

Standard:

CPU: 1,7GHZ-2GHZ

GeForce 4 TI 4400/4600/ATi 9700/Pro

RAM: 512 MB RAM

 

Optimal:

CPU: 2.5 GHZ - 2.8 GHZ

GeForce 5800FX/5900FX/ATi 9800 Pro

RAM: 786-1024 MB RAM

 

 

her har vi vel det lit mer detaljert :)

 

jepp,høres sannsynlig ut, men det er ikke de offesielle kravene uansett..

Lenke til kommentar

Må dere gi dere her...

Ja, Doom3 går for å kreve mye, så mye at folk oppgraderer utstyret sitt for mange 1000 bare for å få installert det. Mye av dette oppstyret tror jeg kan komme av den alpha demoen som dukket opp, det mange glemmer er at denne demoen var for å demonstrere spillet på èn datamaskin, såklarte vil jo da demoen være optimalisert for denne maskinenen.

Jeg må si meg enig i at jeg tror spillet vil kreve en del for å kunne kjøre friksjonsfritt på max grafikk, men jeg tviler på at minumumskravet vil være veldig høyt...de skal da tjene penger på spillet, ikke alle har råd til det nyeste og dyreste på markedet...

Lenke til kommentar

Mener jeg så en video fra halflife 2 og doom 3,da mener jeg å huske at begge spillene hadde gf3 brikken som utgangspungt,husker ikke hvilken serie kortet var fra da men.Spørsmålet vil jo bli hvor mye de har forandret på grafikken fra utgangspungtet til det ferdige resultatet.

 

Hvilke grafikkmotorer er de bygget på da?

 

Off topic:Noen som vett når spilla kommer(rykter?)jeg er lei av og vente,freelancer reddet spill verden min :wink:

Lenke til kommentar

Jeg tror at de offisielle minimumskravene (beskrevet i denne tråden) er realistiske for smooth gameplay med nesten alle detaljene på det laveste. Faktisk så er minimumskravene på dagens spill veldig gode sammenliknet med for noen år siden, og man vil i de fleste tilfellene kunne spille spillet uten problemer.

 

id Software gjør en stor feil hvis man må ha radeon 9700 for å kjøre spillet med medium detaljer (selv om lanseringen er et år frem i tiden), men jeg tror at geforce3-baserte grafikkort vil kunne kjøre spillet med medium detaljgrad. Det "eneste" som er så fancy med Doom 3 er animasjonene og polygoncounten (det ser for meg ut som at de har brukt mest polygoner på tennene, mens hodet ser ut som en terning...) - bruken av pixel- og vertex-shader-effekter som bump-mapping. Av de bildene jeg har sett har jeg vanskelig for å tro at doom 3 vil kreve mer enn 128mb grafikkminne med alle detaljer på fullt (Teksturene ser ikke ut til å være i noen gigantisk oppløsning mao. ). Husk at spillet skal kunne kjøres på XBOX, og selv med kraftig optimalisering vil en pc med p4 2,8Ghz, Radeon 9700 Pro, 512Mb Ram enkelt feie den lille boxen av banen.

Lenke til kommentar
Minimum:

CPU: 800 MHZ - 1 GHZ

GeForce 3 TI/ATi 9600 Pro

RAM: 256 MB RAM

 

Standard:

CPU: 1,7GHZ-2GHZ

GeForce 4 TI 4400/4600/ATi 9700/Pro

RAM: 512 MB RAM

 

Optimal:

CPU: 2.5 GHZ - 2.8 GHZ

GeForce 5800FX/5900FX/ATi 9800 Pro

RAM: 786-1024 MB RAM

 

 

hmmm hvor fant du det? merkelig at de bare skriver til "intel" maskiner burde nevne AMD cpuer også i sys ambefalingene synes jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...