carpsdi Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hei! Jeg har da en windows 7 .iso fil på nesten 6gb. Men problemet er da at jeg bare har DVD cd-er på 4,7 gb.. Er det en mulighet for å splitte .iso filen i to, og da kunne boote PCen med 2 CDer? Håper på svar! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Du kan jo boote fra en USB minnepenn da. Menneh... Windows 7 skal passe på en vanlig DVD... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hei! Jeg har da en windows 7 .iso fil på nesten 6gb. Den er i hvert fall ikke original ... Er dette noe spesialopplegg som samtidig installerer diverse SW osv.? Er det en mulighet for å splitte .iso filen i to, og da kunne boote PCen med 2 CDer? Kort fortalt: Nei. Hvis du har en dual-layer DVD-brenner, så kan du brenne en slik DVD, eller du kan bruke Windows USB/DVD Download Tool til å lage en bootbar USB minnepinne (>=8GB) og installere med den. Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Menneh... Windows 7 skal passe på en vanlig DVD... Det skal den, men har hatt problem med å boote fra en helt vanlig windows 7 DVD (code error 5 - vet du feilen?) Så lette jeg litt rundt på nettet som fortalte at jeg skulle bruke et vista image på windows 7 cd-en osv.. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Det skal den, men har hatt problem med å boote fra en helt vanlig windows 7 DVD (code error 5 - vet du feilen?) Så lette jeg litt rundt på nettet som fortalte at jeg skulle bruke et vista image på windows 7 cd-en osv.. Du bør lete litt mer, det er noe av det rareste jeg har hørt i alle fall, og det stemmer ikke i det hele tatt. KANSKJE snakket de om å bruke selve bootpartisjonen fra en Vista DVD, men det må være alt. Kan ikke skjønne hvorfor og hvordan du skal både ha Windows 7 og Vista filene på samme plate. Det beste er jo å kjøpe en original plate, så slipper du alt dette her. Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Går bra, boota fra vista og putter deretter win 7. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Er det en mulighet for å splitte .iso filen i to, og da kunne boote PCen med 2 CDer? Kort fortalt: Nei. Hvis du har en dual-layer DVD-brenner, så kan du brenne en slik DVD, eller du kan bruke Windows USB/DVD Download Tool til å lage en bootbar USB minnepinne (>=8GB) og installere med den. Heisann Det går fint å splitte Installasjons DVD om man vil. Man trenger imagex for å utføre jobben. Enten splitte ISO eller en data.wim file man sitter med, som kan være på flerre GB, til CD eller til DVD. Når det gjelder problemet error code 5. Det er ikke pirat ISO file som er problemet her. Det er PC-en hans. Jeg antar på grunn av det nå, at han mest sannsynlig vil ikke klare å boote en usb minnepinne som er formatert til annet enn Fat16. At han klarer å boote opp med Vista DVD, er nettopp etfsboot.com versjon file som ble brukt under making av Vista installasjons plate, kontra etfsboot.com som blir brukt under Windows 7. (jeg prøvde å hjelpe han i en annen tråd, med å enkelt vedlegge den for Vista etfsboot.com (som boot.bin file) slik at han kunne lage en ny ISO file, men det var en forgjeves forsøk. :) Endret 26. august 2011 av wiberos Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Når det gjelder problemet error code 5. Det er ikke pirat ISO file som er problemet her. Det er PC-en hans. Jeg antar på grunn av det nå, at han mest sannsynlig vil ikke klare å boote en usb minnepinne som er formatert til annet enn Fat16. Det har nok med PC-en å gjøre ja, men filsystemet vil jeg tro er irrelevant. Kan tenkes at en BIOS oppdatering kan hjelpe. Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 Har alt sagt jeg har fikset det. Er sikkert biosen ja - men har hørt at man må flashe, ergo nei takk. Lenke til kommentar
Zerqent Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Mener jeg fikk code error 5 på install av Windows 7 fra USB-pinne på mitt litt eldre hovedkort(Intel kort). Tingen da var at jeg måtte sette biosen til å presentere removable devices som "vanlige" devices eller lignende, mulig dette også gjelder for andre kort. Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Det skjedde på min splitter nye pc, så har ikke så veldig mye å si. Men jeg har alt fikset det, koser meg med win 7 ultimate! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 RT 7 lite kan splitte image. Har ikke prøvd om det virker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå